قیمت دلار

گرانی وحشتناک قیمت دلار | دلار ارزان می شود؟

گرانی وحشتناک قیمت دلار | دلار ارزان می شود؟
کدخبر : 50272

قیمت دلار صرافی ملی امروز یکشنبه ۳۰ بهمن از سوی بانک مرکزی اعلام شد. قیمت دلار صرافی ملی امروز با نوسان همراه بود.

 امروز قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی بانک ملی ایران 45,119 (چهل و پنج هزار وصد و نوزده تومان)اعلام شده است.

براین اساس قیمت خرید دلار آمریکا 44,673 (چهل و چهار هزار و ششصد و هفتاد و سه تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا 45,119 (چهل و پنج هزار وصد و نوزده تومان) اعلام شد.

همچنین قیمت خرید یورو 47,710 (چهل و هفت هزار و هفتصد و ده تومان) و قیمت فروش یورو 48,187 (چهل و هشت هزار و صد و هشتاد و هفت تومان) است.

دلار در انتظار خبرهای خوش است

با توجه به روزهای پایانی سال برای بازار سرمایه که همسو با سیاست‌های بین المللی است، رشد شارپی را می‌توان متصور بود. برخی کارشناسان بازار نیز معتقدند قیمت دلار متاثر از نقدینگی و تورم داخلی، در مسیر صعودی قرار گرفته است.

به نظر می‌رسد سیگنال‌های خبری، دیگر تاثیری در پایین‌ آوردن قیمت ندارد و بازار ارز، چشم‌انتظار اخباری واقعی و با اثرپذیری بالاست تا دست پایین را بگیرد.

روز چهارشنبه درهم به کانال ۱۳ هزار تومانی ورود کرد. تحلیلگران ارزی معتقدند نرخ حواله درهم این روزها بیشترین نقش را در جریان قیمتی دلار دارد. روز گذشته نیز قیمت درهم در نیمه کانال ۱۳ هزار تومان باز شد اما در ادامه روز کمی کاهش داشت و با قیمت ۱۳ هزار و ۴۶۰ تومان معامله شد.

برخی فعالان بازار مدعی بودند امارات متحده عربی پس از سفر دو هفته قبل معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا، سخت‌گیری برای حواله درهم به ایران را بیشتر کرده و به همین دلیل درهم در تهران ترمز بریده است.

فعالان بازار از افزایش احتیاط صرافی‌ها و بانک‌های بزرگ برای کار با مشتریان ایرانی می‌گفتند که برخی از آنها حتی به طور کامل کار با ایرانیان را متوقف کرده‌اند.

به نظر می‌رسد تأثیر اقدامات آمریکا در جهت بستن دست ایران از بازار دبی و عراق باعث شده قیمت دلار صعودی شود.

بی‌مهری بازارهای همسایه به بازار تهران

در دومین هفته بهمن‌ماه سختگیری ورود دلار از عراق به ایران مطرح شد. شایعاتی نیز از ممانعت طالبان برای ورود دلار به ایران در هفته سوم بهمن ماه سر زبان‌ها افتاد. این در حالی است که برخی شرکت‌های پوششی که برای دورزدن تحریم‌ها در کشورهای همسایه فعال بودند نیز با مشکلاتی مواجه شدند.

به نظر می‌رسد حلقه فعالیت‌های تجاری برای ایران در حال تنگ شدن است و نمود بارز این موضوع در بازار ارز خود را به رخ می‌کشد.

روز پنجشنبه ۲۸ بهمن‌ماه سیگنال بازارهای موازی برای دلار تهران در بازار معاملات آزاد افزایشی بود و قیمت دلار در سلیمانیه افزایش داشت. گفته می‌شود با فشار آمریکا دسترسی ایرانیان به دلار در عراق دشوار شده و دلیل دیگر رشد قیمت‌ها می تواند همین موضوع باشد.

روز پنجشنبه دلار سلیمانیه به قیمت ۴۷ هزار و ۲۵۰ تومان رسید و دلار هرات نیز با نرخ ۴۶ هزار و ۶۳۰ تومان معامله شد. فعلا دلار تهران در بازار آزاد پرچمدار بازارهای موازی است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه