در نهمین نمایشگاه بانکداری الکترونیک معرفی شد

۴ محصول جدید هلدینگ فناوری تفتا بانک تجارت

۴ محصول جدید هلدینگ فناوری تفتا بانک تجارت
کدخبر : 50413

هلدینگ فناوری و نوآوری بانک تجارت (تفتا) با زمینه فعالیت ارائه خدمات و تولید محصول در حوزه بانکداری الکترونیک و دیجیتال برای بانک تجارت در نهمین نمایشگاه بانکداری الکترونیک با ارائه محصولات «رمزریال»، «باجت»، «امضاء نو»، «اکوتام»، «SCF» و «سُها» از تولیدات ۴ شرکت زیرمجموعه خود حضوری پررنگ در این رویداد مهم فناوری در عرصه بانکداری را از خود به نمایش گذاشت.

به گزارش رصد اقتصادی، هلدینگ فناوری و نوآوری بانک تجارت با عنوان «تفتا» با حضوری چشمگیر در نهمین نمایشگاه بانکداری دیجیتال که در برج میلاد تهران به مدت دو روز در حال برگزاری است، با ۴ شرکت زیرمجموعه خود به رونمایی از محصولات جدید و تولیدی این شرکت‌ها پرداخت. تولیداتی همچون؛ رمز ریال محصول شرکت ایران کیش که تنها ریال دیجیتال ایرانی است و به تازگی از بانک مرکزی مجوز گرفته است.

 شرکت سیمرغ بانک تجارت دیگر شرکت تفتا می‌باشد که محصول «باجت» با زمینه فعالیت تسهیلات آنلاین بانکی و نرم‌افزار «سُها» مربوط به احراز هویت آنلاین را در این نمایشگاه رونمایی کرد. شرکت شایان تجارت نیز محصول «اکوتام و اس‌ سی اف» را رونمایی می‌کند. همچنین استارت‌آپ فلامینگو هم محصول فناورمحور «امضاء نو» را ارائه کرده است که در این گزارش به جزئیات مربوط به این محصولات تولیدی و فناورمحور هلدینگ تفتا بانک تجارت پرداخته شده است. 

خرید و فروش ریال دیجیتال با «رمز ریال» بانک تجارت 

پروژه «رمزریال» بانک تجارت که توسط شرکت ایران کیش از مجموعه شرکت‌های تفتا رونمایی شد، دارای کاربرد خرید و فروش ریال دیجیتال است. در کنار این مقوله اختصاصی، کاربران می‌توانند از کارکردهای سرویس‌های روزانه مانند؛ خرید شارژ، خرید بسته اینترنتی و پرداخت قبض موبایل هم بهره‌مند گردند. از قابلیت‌های جالب توجه این محصول، موضوع خرید از طریق کارتخوان و ریال دیجیتال است. کاربران می‌توانند جهت استفاده از خدمات این محصول با مراجعه به سایت بانک تجارت «ریال دیجیتال» و «زمرد» را بارگیری و نصب نمایند.

ارائه خدمات کاملا غیرحضوری با نرم‌افزار «باجت» 

محصول دیگر هلدینگ فناوری و نوآوری بانک تجارت که توسط شرکت سیمرغ تجارت طراحی و رونمایی گردیده، برنامه کاربردی «باجت» برای ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان این بانک است. تسهیلات غیرحضوری ازدواج که از مهمترین محورهای این نرم‌افزار می‌باشد، برای اولین‌بار در شبکه بانکی ایران به اجرا درآمده است. بر این اساس، زوج‌های جوان متقاضی دریافت وام ازدواج با توجه به شرایط تعریف شده مطابق با بخشنامه‌های بانک مرکزی می‌توانند درخواست خود را از طریق نرم افزار «باجت» به ثبت برسانند. دریافت این وام نیازی به ضامن و کسر از حقوق ندارد، بلکه براساس رتبه‌بندی‌ها کلیه مراحل دریافت را به صورت غیرحضوری انجام دهند. 

خدمت دیگر نرم‌افزار باجت، خرید اعتباری (BNPL) است که افراد می‌توانند براساس میزان دریافتی حقوق و رتبه اعتباری مبلغی را دریافت و در طول ماه از فروشگاه‌های مختلف طرف قرارداد شرکت سیمرغ بانک تجارت (تارا و ازکی گام) خرید‌های خود را انجام دهند. استفاده‌کنندگان از این خدمت می‌توانند تا پنجم هر ماه خریدهای خود را تسویه کنند، در صورت عدم توانایی در تسویه، تسهیلاتی با بازپرداخت یک قسط با بازه یکماهه برایشان درنظر گرفته می‌شود.

افتتاح حساب غیرحضوری (پس‌انداز و کوتاه‌مدت)، صدور و ضمانت سفته دیجیتال خدمات دیگری است که از طریق نرم افزار باجت به عنوان یک شعبه مجازی در «نئوبانک تجارت» به صورت کاملا غیرحضوری انجام می‌گیرد. 

 ۳ مزیت استفاده از اپلیکیشن «سُها»

شرکت تاتا یا همان توسعه ارتباطات تجارت الکترونیک ایرانیان از دیگر شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ فناوری تفتا بانک تجارت می‌باشد که اپلیکیشن (برنامه کاربردی) «سُها» را معرفی کرده است. این برنامه کاربردی به عنوان تنها اپلیکیشن واقعی مدیریت هویت دیجیتال شناخته می‌شود که دارای نمونه‌های خارجی مانند؛ یو‌ ای ای پس، سینگا پس و بنک آیدی سوئد است. این برنامه با حذف سرویس‌هایی همچون کریدی کارت حذف شده و با بومی‌سازی سرویس‌های موردنیاز شبکه بانکی داخلی مثل  OTP، پیام‌رسان شبکه بانکی به آن اضافه شده است. هزینه استفاده از سرویس‌های «سُها» به زیر ۵ هزار تومان می‌رسد، این در حالی‌است که هزینه پیام‌های مشتریان در سال بالغ بر ۹۰ هزار تومان در سال می‌رسد.

کاربرد این نرم‌افزار سهولت در صدور امضاها برای سه ضلع ذینفعان در استفاده از خدمات بانکی است. کارکرد این شرکت با ارائه نرم‌افزار «سُها» در یکپارچه‌سازی از طریق خرید بسته درون نرم‌افزاری می‌باشد که مشتری دیگر نیازی به استفاده از دو نرم افزار امضای دیجیتال و نرم افزار بانکی برای دریافت تسهیلات ندارد بلکه در «سُها» تمامی این مراحل در یک بسته به صورت یکپارچه ارائه می‌گردد.

دومین مزیت استفاده از نرم افزار «سُها»، جمع‌آوری استعلامات مربوط به مشتریان البته با کسب اجازه و اطلاع از مشتری جهت تحویل به ذینفع مقابل است. به عبارتی این برنامه کاربردی تسهیل در دریافت اطلاعات هویتی از مشتریان را برعهده می‌گیرد.

هم‌پذیرندگی سومین ویژگی استفاده از اپلیکیشن «سُها» می‌باشد که وظیفه آن استفاده از سرویس‌های یک بانک در امضای قرارداد برای بانک‌های دیگر طرف قرارداد است. ذکر این نکته ضروری به نظر می‌رسد که در این مرحله اطلاعات مربوط به مشتریان یک بانک در اختیار بانک دیگر قرار نمی‌گیرد، بلکه صرفا مراحل انجام کار توسط این نرم‌افزار به صورت هم‌پذیرندگی بین بانک به انجام می‌رسد. 

گفتنی است؛ نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با محوریت موضوعاتی نظیر ارزش‌آفرینی دیجیتال در بانکداری، زیست بوم بانکداری دیجیتال و ارزش‌آفرینی، امنیت و پایداری در ارزش‌آفرینی دیجیتال، پول دیجیتال بانک مرکزی و حکمرانی و سیاستگذاری و تنظیم‌گری در ارزش‌آفرینی دیجیتال طی روزهای ۱ و ۲ اسفندماه سال جاری در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه