مدرسه

شرایط پخش موسیقی در مدارس اعلام شد

شرایط پخش موسیقی در مدارس اعلام شد
کدخبر : 50420

معاون وزارت آموزش و پرورش درباره شرایط پخش موسیقی در مدارس و ساعات زنگ تفریح دانش‌آموزان توضیحاتی داد.

 اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش امروز درباره برنامه‌های هفته امور تربیتی اظهار کرد: در مراسم ویژه این روز 300 نفر از افراد شاخص در حوزه تربیت برای حضور در مراسم امور تربیتی دعوت شده‌اند‌.

وی افزود: گروه‌های مردمی تربیت شناسایی شده و در هفته امور تربیتی با آنها نشست خواهیم داشت تا دستاورد و طرح‌های تربیتی خود را ارائه دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در هفته امور تربیتی، اداره امور مدرسه از جمله برگزاری صبحگاه، زنگ تفریح و اداره کلاس درس یک روز توسط دانش‌آموزان انجام خواهد شد.

 

باقرزاده در ادامه درباره اخراج معلم قائمشهری عنوان کرد: این معلم اخراج نشده بود و این موضوع فضاسازی رسانه‌ای است؛چه کسی اعلام کرده بود که این معلم اخراج شده است.

وی درباره همخوانی آهنگ‌ها در مدارس گفت: بخشی از این‌ها خوراک فرهنگی است که دانش‌آموز در فضای بیرون مدرسه کسب می‌کند و رویکرد این است زمینه علاقه به موسیقی و همخوانی را در برنامه‌های مناسب با اهداف تربیتی ترسیم کنیم. رویکرد درباره معلمان این است هر موسیقی محتوایی دارد در انتخاب موسیقی صرفا نباید به علائق نوجوانان توجه کرد بلکه باید متناسب با اهداف تربیتی انتخاب شود؛ اگر یک موسیقی تعداد زیادی شنونده پیدا می‌کند، نمی‌توان آن را تایید کرد در این شرایط جنبه تربیتی والدین و معلمان چه می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: هیچ مخالفتی با همخوانی‌ موسیقی و سرود مناسب نداریم اما فردی که آن را اجرا می‌کند و محتوای موسیقی نیز مهم است.

باقرزاده تصریح کرد: 50 درصد مربیان پرورشی بالای 20 سال سابقه دارند و مجوز جذب 11 هزار مربی پرورشی را از ریاست جمهوری دریافت کرده‌ایم.

وی درباره آسیب‌های اجتماعی متذکر شد: تربیت و زیست بوم جدید عنوان دومین نشست مرتبط با آسیب‌های اجتماعی است و دستاوردهای حاصل برای برنامه‌ریزی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده خواهد شد. در سال تحصیلی جاری، 20 هزار مدرسه و 6 میلیون دانش‌آموز از حیث آسیب‌های اجتماعی رصد خواهند شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: امور تربیتی در بخش ساختار، محتوا و نیروی انسانی نیازمند بازنگری است و تربیت سیاسی و اجتماعی، تربیت جنسی و اقتصادی بسیار مهم است و باید به آنها توجه شود.

وی ادامه داد: در بخش محتوا، کتاب تفکر و سبک زندگی و سواد رسانه‌ای و آمادگی دفاعی را داریم اما محتوای غیرمستقیم در اردوها و برنامه‌های غیردرسی است. در بحث توانمندسازی نیروهای انسانی 6 هزار مربی در دوره‌های حضوری شرکت کرده‌اند و طی 4 سال آینده باید به استاندارد هر مدرسه یک مربی تربیتی دست یابیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش تسنیم درباره پخش آهنگ به ویژه در دوره ابتدایی برای دانش‌آموزان در ساعات زنگ تفریح و شکل دادن به ذائقه دانش‌آموزان متذکر شد: این اقدامات در استان‌ها انجام و به سلائق مختلف توجه و پشتیبانی انجام شده است اما نسبت به محتوای موسیقی و فرد اجراکننده حساس هستیم اما محدودیتی برای اجرای برنامه‌ها در مدارس نداریم همچنین در صفحه اول شاد، گنجینه سرود دانش‌ آموزی لحاظ شده است و همه مدارس و دانش‌آموزان کشور می‌توانند از آن استفاده کند.

باقرزاده در پاسخ به پرسش تسنیم درباره توجه به نظرات طیف‌های مختلف دانش‌آموزان و پس از آن برنامه‌ریزی تربیتی متذکر شد: شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش موظف شده است در تمام سفرها یکی از نشست‌های خود را با طیف‌های مختلف دانش‌آموزان برگزار کند و در یکی از سفرها، دیداری با گروه‌های مختلف دانش‌آموزان داشتم و به آنها قول دادم تا نماینده‌شان را به شورای معاونان وزارتخانه بیاورم و این اتفاق افتد و در شورای معاونان، نکات خود را بیان کردند.

وی ادامه داد: این نکته قابل توجه است که هنوز فرصت‌های زیاد و متنوعی را برای حضور دانش‌آموزان مختلف در برنامه‌های مشارکتی فراهم نکرده‌ایم و در سازمان دانش‌آموزی 3 میلیون دانش‌آموز در گروه‌های مختلف در سامانه نورینو در 9 سرفصل ثبت‌نام کرده‌اند و باید جمعیت بیشتری از دانش‌آموزان را تحت پوشش ببریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هیچ کدام از اردوگاه‌های آموزش و پرورش در حوزه مولدسازی و فروش قرار نگرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه