جوانی که در زلزله ترکیه خودروی صفر هدیه گرفت

جوانی که در زلزله ترکیه خودروی صفر هدیه گرفت
کدخبر : 50488

یک جوان آذربایجانی که با خودروی قدیمی خود اقدام به جمع آوری کمک‌های مردمی برای زلزله زدگان ترکیه کرده بود علاوه بر اینکه یک خودروی صفر هدیه گرفت برای کمک‌های امدادی به مناطق زلزله نیز اعزام شد.

چندی پیش کاربران شبکه‌های اجتماعی از جوانی اهل جمهوری آذربایجان تجلیل کردند که با وجود امکانات کم تصمیم به کمک به آسیب دیدگان زلزله ویرانگر ترکیه گرفت.

تصاویر و فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که مرد جوان این کمک‌ها را جمع آوری کرده و با خودروی خود که یک وسیله نقلیه قدیمی است به مرکز جمع آوری کمک‌های بشردوستانه منتقل کرده است.

در تصاویر منتشر شده خودرویی که بر روی آن پرچم ترکیه و آذربایجان برافراشته شده و مملو از کمک‌های بشردوستانه است دیده می‌شود.

راننده این وسیله نقلیه که در سال ۱۹۸۱ ساخته شد، سرور بشیرلی، شهروند آذربایجانی معرفی شده است.

بشیرلی می‌گوید که این‌ها لباس‌های گرم و رختخواب‌هایی بودند که باید تحویل می‌دادم. این کاری است که من می‌توانم انجام دهم. دوستان و اقوامم از من خواستند که آن‌ها را تحویل دهم، بنابراین همه را جمع کردم و به مرکز رفتم.

برای ما، این وظیفه ماست که از مردم ترکیه حمایت کنیم. ما (آذربایجان و ترکیه) دو کشور، اما یک ملت هستیم. ما فقط کار‌های لازم را انجام می‌دهیم. ما این کار را انجام می‌دهیم و به این کار ادامه خواهیم داد.

مرد ۳۳ ساله آذربایجانی گفت که شاید ماشین من قدیمی باشد، اما قلب ما بزرگ است. ما باید به ملت برادرمان کمک کنیم.

معلوم شد او در خانه‌ای بسیار ساده زندگی می‌کند، اما دلش بزرگ است. بشیرلی و برادرش علیرغم مشکلات اقتصادی خود، در کمک به مردم ترکیه مصمم هستند، انگیزه‌ای که تا حدی از گذشته خودشان نشأت می‌گیرد، زیرا آن‌ها در میان هزاران آواره از سرزمین خود در منطقه قره باغ آذربایجان بودند.

کمی بعد یک تاجر اهل ترکیه تصمیم گرفت به صورت عملی از جوانان آذربایجانی تشکر کند و به او یک خودروی صفر کیلومتر هدیه کرد.

از سوی دیگر گروهی از بازرگانان ترکیه و آذربایجانی پس از مشاهده تلاش‌های قهرمانانه او تصمیم گرفتند بشیرلی را برای کمک در عملیات امدادی به ترکیه بفرستند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه