قیمت گوشت

ارزانترین قیمت گوشت را این شهر دارد

ارزانترین قیمت گوشت را این شهر دارد
کدخبر : 50578

رئیس اتحادیه مواد پروتئینی بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر قیمت گوشت قرمز بین ۲۸۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در بیرجند است که این قیمت ارزان‌ترین قیمت در کشور است گفت: قرار است امروز جلسه تصمیم‌گیری درباره قیمت گوشت در استانداری برگزار شود.

قیمت گوشت در هر کشور و منطقه‌ای ممکن است متفاوت باشد و بسته به عوامل مختلفی مانند تولید، تقاضا، عرضه و توزیع، تغییر کند. علاوه بر این، قیمت گوشت همچنین به نوع گوشتی که می‌خرید و میزان کیفیت آن، بستگی دارد.در بسیاری از کشورها، قیمت گوشت در بازارهای مختلف قابل دسترس است. همچنین، می‌توانید با بررسی سایت‌های خبری و وب‌سایت‌های دولتی، قیمت گوشت در منطقه خود را بررسی کنید.

برای اطلاعات بیشتر از قیمت گوشت مطلب زیر را بخوانید.

 یکی از مواد غذایی با اهمیت که تا چندی پیش در سفره غذایی خانوارها جای داشت و از اهمیت زیادی برخوردار بود، مواد پروتئینی از جمله گوشت قرمز است این درحالی است که در چند روز گذشته در فضای مجازی اخباری مبنی بر قیمت گوشت نیم میلیون تومانی دست به دست می‌شود.

هرچند در همان ابتدا مسئولان این موضوع را رد کردند اما طبق گزارشات میدانی خبرنگار ما و صحبت مسئولان شهر، بیرجند در کل کشور ارزان‌ترین قیمت گوشت را دارد.

برای پرس وجوی قیمت‌ها سری به چند قصابی در شهر بیرجند زدیم.

یکی از قصابی‌ها در حالی که پشت ویرتین مغازه‌اش قیمت گوشت قرمز را 280 هزار تومان درج کرده بود و مشتریان زیادی هم داشت به خبرنگار ما گفت: چند وقتی است بازار قیمتی گوشت قرمز دچار التهاب شده و ازیک سو با رشد قیمتی مردم دیگر توان خرید گوشت قرمز را ندارند و از سویی دیگر هزینه خوراک دام هم بالا رفته است.

یکی از شهروندان که برای خرید گوشت قرمز به قصابی مراجعه کرده با گلایه از اینکه قیمت گوشت از ابتدای سال تاکنون چندین برابر رشد داشته است گفت: قیمت گوشت از این قصابی تا آن قصابی متفاوت است و برخی از قصابی‌ها گوشت قرمز را با قیمت 280 و برخی 300 هزار تومان می‌فروشند.

به سراغ یکی دیگر از قصابی‌ها در شهر بیرجند رفتم آنجا که قیمت گوشت قرمز را 295 هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رساند. مسئول قصابی به خبرنگار ما گفت: با این اوضاع قیمت در خوراک دام، قیمت گوشت قرمز هم افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه گوشت قرمز در استان‌های همجوار بالای 360 هزار تومان به فروش می‌رسد افزود: قصابی‌ها می‌توانند گوشت را تا 300هزار تومان در بیرجند به دست مصرف کننده برسانند.

یکی از همشهریان که برای خرید مرغ مراجعه کرده بود با دیدن افزایش قیمت این ماده غذایی به خبرنگار ما گفت: چند روز پیش که برای خرید گوشت قرمز مراجعه کردم وقتی قیمت را 300 هزار تومان دیدم از خرید منصرف شدم و با خودم گفتم گوشت مرغ می‌خرم اما امروز وقتی به بازار آمدم قیمت مرغ در بیرجند 63 هزار تومان شده است که نسبت به هفته گذشته افزایش قیمت دارد.

رئیس اتحادیه مواد پروتئینی بیرجند نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: بیرجند ارزان‌ترین قیمت گوشت را در ایران دارد.

ابراهیمی بیان کرد: در حالی قیمت گوشت در استان‌های همجوار به بالای 340 هزارتومان رسیده که در بیرجند بین 280 تا 300هزار تومان است.

وی افزود: امروز قرار است در جلسه‌ای که در استانداری برگزار می‌شود حضور پیدا کنیم و در آنجا درباره وضعیت قیمت گوشت تصمیم گیری شود.

رئیس اتحادیه مواد پروتئینی بیرجند با بیان اینکه قیمت گوشت مرغ از چند روز گذشته تاکنون 6 درصد افزایش قیمت داشته است گفت: قیمت گوشت از 59 هزار و 600 تومان به 63 هزار تومان برای مصرف کننده رسیده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه