به منظور ارتقای سطح علمی و افزایش رشته های تخصصی اقتصاد دریامحور؛

تفاهم نامه راه اندازی پردیس بین الملل دانشگاه شهید بهشتی در قشم امضاء شد/ پذیرش دانشجو از سال تحصیلی آینده

تفاهم نامه راه اندازی پردیس بین الملل دانشگاه شهید بهشتی در قشم امضاء شد/ پذیرش دانشجو از سال تحصیلی آینده
کدخبر : 50624

تفاهم نامه راه اندازی پردیس بین الملل دانشگاه شهید بهشتی در قشم با حضور دکتر افشار فتح الهی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و دکتر محمودرضا آقامیری سرپرست دانشگاه شهید بهشتی امضاء شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، افشار فتح الهی در آیین امضای این تفاهم نامه گفت: تعمیق و گسترش روابط با دانشگاه های مطرح و تراز اول به منظور ارتقای سطح علمی و افزایش رشته های تخصصی به ویژه در حوزه اقتصاد دریامحور انجام می شود.

وی ادامه داد: قشم برای دستیابی به توسعه پایدار و همه جانبه به زیرساخت های علمی متناسب با شرایط جزیره نیاز دارد و فراهم ساختن بسترهای علمی و تکنولوژی را در کنار فراهم ساختن زیرساخت های فیزیکی و مالی دنبال می کنیم.

فتح الهی اضافه کرد: ترویج الگوهای توسعه دانش و دانایی محور با تکیه بر نیروی انسانی متخصص، بومی و پژوهشگر و پرورش ایده ها و خلاقیت ها از جمله اهدافی است که با امضای این تفاهم نامه محقق خواهد شد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده برای اینده قشم در حوزه نفتف گاز و پتروشیمی، شیلات، گردشگری و صنعت حمایت از فعالیت شرکت های دانش بنیان و راه اندازی پردیس های بین الملل دانشگاه های بزرگ نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی و فراهم ساختن تکنولوژی مورد نیاز بازی خواهد کرد.

دکتر محمودرضا آقامیری سرپرست دانشگاه شهید بهشتی نیز در بخشی دیگر از این آیین گفت: قشم ظرفیت خوبی تبدیل شدن به دهکده دانشگاهی بین المللی دارد و از رویکرد سازمان منطقه ازاد برای ارتقای علمی جزیره استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: با امضای این تفاهم نامه و راه اندازی پردیس بین المللی شرایط پذیرش دانشجو از سال تحصیلی آینده در رشته های متناسب با زیست بوم منطقه فراهم می شود.

بنابراین گزارش، اجرای برنامه های تحقیقاتی و مشاوره ای و جذب دانشجویان ایرانی و غیرایرانی، تشکیل موسسات پژوهشی و آموزشی، شرکت هیا دانش بنیان و اشتغالزا و پارک های علم و فناوری از دیگر اهدافی است که در پی راه اندازی پردیس بین المللی دانشگاهی دنبال می شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه