ایمیدرو

پاسخ به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد با عنوان «خالی فروشی در واردات خودرو»

پاسخ به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد با عنوان «خالی فروشی در واردات خودرو»
کدخبر : 50941

پاسخ به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد با عنوان «خالی فروشی در واردات خودرو»در پی انتشار مطلبی با عنوان «خالی فروشی در واردات خودرو» در روزنامه دنیای اقتصاد، مرکز ارتباطات وزارت صمت جوابیه‌ای را منتشر کرد.

نظر به درج گزارشی با عنوان «خالی فروشی در واردات خودرو» در آن رسانه ذکر چند نکته در جهت تنویر افکار عمومی لازم است.

1. در حالی در این گزارش عنوان شده است که قیمت خودروها نامعلوم است که بنا بر اعلام سخنگوی وزارت صمت، در هر بار عرضه خودرو، قیمت نهایی خودرو مشخص خواهد بود و متقاضیان می توانند با دانستن قیمت انواع خودروهای عرضه شده دست به انتخاب خودرو دلخواه بزنند.

2. برخلاف آنچه در این گزارش در خصوص برند خودروهای وارداتی مطرح شده است، مطابق اعلام سخنگوی وزارت صمت واردات هرگونه برند مگر موارد ممنوعه مانند برندهای آمریکایی و یا برندهای فاقد استانداردهای کیفی داخل کشور، آزاد بوده و امکان واردات آنها وجود دارد.

3. مطابق اعلام وزارت صمت در اطلاعیه منتشر شده، نخستین عرضه خودرو بلافاصله بعد از پایان قرعه کشی و عرضه خودرو آغاز خواهد شد و در این عرضه ها تعداد، برند و قیمت مشخص است.

4. در خصوص نحوه قیمت گذاری نیز ذکر این نکته مهم است که قیمت گذاری به هیچ وجه دست وارد کننده نیست و آنها نمی توانند بر خلاف گذشته قیمتگذاری دلخواه داشته باشند. نحوه قیمت گذاری نیز مشخص است و همانگونه که در این گزارش نیز ذکر شده هزینه به صورت CFR به علاوه هزینه های متداول نقل و انتقال خودرو مانند مالیات و هزینه پلاک گذاری مشخص کننده قیمت خودرو است.

5. شرایط اعلام شده نیز تماما به جز شرط 500 میلیون تومانی، همان شرایط خرید خودرو داخلی است که به جهت حذف دلالان از بازار و رسیدن خودرو به دست مصرف کننده و واقعی اعلام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه