وام | وام ازدواج | وام فرزند آوری

میزان وام ازدواج برای سال آینده اعلام شد

میزان وام ازدواج برای سال آینده اعلام شد
کدخبر : 51440

نمایندگان مجلس شورای اسلامی میزان وام ازدواج را برای سال آینده اعلام کردند. بر اساس مصوبات امروز مجلس میزان وام ازدواج بر اساس نرخ تورم تعیین شده است.

 مجلس شورای اسلامی امروز میزان وام ازدواج برای سال آینده را که به زوج‌های جوان تعلق می‌گیرد اعلام کرد.

مجلس مصوب کرد که تسهیلات قرض ‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۳۹۸/۱/۱ باشد ۱۸۰ میلیون تومان باشد.

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه 15 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، با جزء یک بند (الف) تبصره 16 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (الف) تبصره 16 ماده واحده لایحه بودجه 1402؛

الف- منابع و مصارف تسهیلات قرض الحسنه اجتماعی:

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است در چهارچوب برنامه کنترل تورم و ایجاد ثبات اقتصادی مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قوانین مربوط به ایثارگران، حداقل معادل دو میلیون میلیارد (2.000.000.000.000.000) ریال از محل سپرده های قرض الحسنه اعم از جاری و پس انداز شبکه بانکی غیر از بانک های قرض الحسنه پس از کسر سپرده قانونی را به قرض الحسنه ازدواج، فرزندآوری و ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن اختصاص داده و از طریق بانک‌های عامل (به تشخیص شورای پول و اعتبار) به شرح زیر نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اقدام نماید:

1- تسهیلات قرض الحسنه ازدواج (موضوع ماده(68) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت):

1-1- تسهیلات قرض ‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از 1398/1/1 بوده است مبلغ یک میلیارد و هشتصد میلیون(1.800.000.000)ریال و با دوره‌ی بازپرداخت ده ساله

1-2- تسهیلات قرض‌ الحسنه ازدواج برای زوجهای زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ دو میلیارد و دویست میلیون(2.200.000.000)ریال

وام ازدواج هر ساله متناسب با نرخ تورم، محاسبه می‌شود و با اقساط 10 ساله، و سود 4 درصدی، از طریق تمامی شعب بانکی در سراسر کشور، در اختیار واجدین شرایط و متقاضیان دریافت وام ازدواج قرار می‌گیرد.

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در سال 1401 برای زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از 01/‌01/‌1397‬ بوده است، 120 میلیون تومان و برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال 150 میلیون تومان بود.

منبع: تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه