وام | وام فوری

واریز فوری وام با شرایط آسان | وام قرض الحسنه فوری 180 میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد

واریز فوری وام با شرایط آسان | وام قرض الحسنه فوری 180 میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد
کدخبر : 51506

مبلغ وام ازدواج و فرزندآوری برای سال آینده مشخص شد.

با تصویب نمایندگان مجلس تسهیلات ازدواج برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوجه‌های زیر ۲۳ سال هر کدام ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال شد.

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح روز (دوشنبه ۱۵ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با جزء یک بند (الف) تبصره ۱۶ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

​براساس بند (الف) تبصره ۱۶ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲؛

الف- منابع و مصارف تسهیلات قرض الحسنه اجتماعی:

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است در چهارچوب برنامه کنترل تورم و ایجاد ثبات اقتصادی مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قوانین مربوط به ایثارگران، حداقل معادل دو میلیون میلیارد (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل سپرده‌های قرض الحسنه اعم از جاری و پس انداز شبکه بانکی غیر از بانک‌های قرض الحسنه پس از کسر سپرده قانونی را به قرض الحسنه ازدواج، فرزندآوری و ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن اختصاص داده و از طریق بانک‌های عامل (به تشخیص شورای پول و اعتبار) به شرح زیر نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اقدام نماید:

۱- تسهیلات قرض الحسنه ازدواج (موضوع ماده (۶۸) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت):

۱-۱- تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۱۳۹۸/۱/۱ بوده است مبلغ یک میلیارد و هشتصد میلیون (۱.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره‌ی بازپرداخت ده ساله

۱-۲- تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ دو میلیارد و دویست میلیون (۲.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال

وام قرض الحسنه

 مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تاکید کرد: برای نخستین بار تسهیلات قرض الحسنه ۵۰۰ میلیون تومانی برای کسب و کار‌های خرد پرداخت شد. همچنین اصلاح اساسنامه بانک‌ها قرض الحسنه و توسعه خدمات غیر‌حضوری از جمله اقدامات دیگر بوده است.از سال آینده به جای کارمزد ۴ درصد، اخذ کارمزد در سال آن هم یکبار را در دستور کار قرار می‌دهیم.

سید سعید شمسی‌نژاد؛ مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه سنت قرض الحسنه با وجود فراز و فرود‌های اقتصاد تحلیل نرفته است، گفت: در حال حاضر بانکداری قرض‌الحسنه پس از صندوق‌های قرض‌الحسنه توانسته است جایگاه خوبی در سطح جامعه ایجاد کنند به طوری که حدود ۲۵ درصد جامعه سپرده قرض‌الحسنه دارند.

وی با بیان اینکه رشد حدود ۷۰ درصدی سپرده‌های قرض‌الحسنه را نیز شاهد هستیم، اظهار کرد: به این ترتیب بانک‌های قرض‌الحسنه توانستند جایگاه مناسبی در شبکه بانکی به دست بیاورند. رشد بیش از ۷۰ درصدی منابع در شبکه بانکی، کمترین معوقات که زیر یک درصد است، بالاترین جذب سرمایه‌گذار و سپرده‌گذار جدید از جمله دیگر موفقیت‌های بانک‌های قرض‌الحسنه است.

شمسی‌نژاد افزود: بانک‌های قرض الحسنه رویکرد جدیدی را در پیش گرفته‌اند. از جمله این موارد بانکداری بدون شعبه و استفاده از نئوبانک‌ها برای کسب و کار‌های خرد است. در دولت سیزدهم و تاکید وزارت اقتصاد، کارگروه ویژه‌ای در حوزه قرض الحسنه ایجاد شد و از جمله اقدامات آن کارگروه افزایش سطح تسهیلات قرض‌الحسنه بود.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تاکید کرد: برای نخستین بار تسهیلات قرض الحسنه ۵۰۰ میلیون تومانی برای کسب و کار‌های خرد پرداخت شد. همچنین اصلاح اساسنامه بانک‌ها قرض الحسنه و توسعه خدمات غیر‌حضوری از جمله اقدامات دیگر بوده است.

وی افزود: داشتن متولی واحد در حوزه قرض الحسنه از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. نکته دیگر ایجاد کانون بانک‌ها و موسسات قرض الحسنه است. همچنین در دولت جدید با کمیته فقهی بانک مرکزی تصمیم گرفتیم تا پروژه مزد خدمت را ایجاد کنیم.

شمسی نژاد با اشاره به اینکه یکی از نکاتی که باعث چرخیدن بانک قرض الحسنه می‌شود، اصلاح این نظام است، اظهار کرد: یک نگاه ویژه و اصلاح در فرآیند کارمزد‌ها به واقع ما را به شرعی‌تر کردن وام‌های قرض‌الحسنه نزدیک‌تر خواهد کرد. نکته دیگر که می‌تواند به بانک‌های قرض الحسنه کمک کنند کاهش سپرده قانونی بانک‌های قرض‌الحسنه کاهش دهد؛ این موضوع می‌تواند قدرت خدمت بانک‌های قرض‌الحسنه را افزایش دهد.

وی با اشاره به تسهیلات تکلیفی گفت: بانک‌های قرض‌الحسنه با پرداخت ۴.۵ میلیون فقره وام در سال به تکلیف خود عمل می‌کنند، اما ایجاد تسهیلات تکلیفی بیش از حد سبب مشکل خواهد شد. امیدوار هستیم از سال آینده به جای کارمزد ۴ درصد، اخذ کارمزد در سال آن هم یکبار را در دستور کار قرار دهیم که همان پروژه مزد خدمت است. تلاش داریم با شناسایی کلیه نیاز‌های مردم نئوبانک جدید قرض‌الحسنه با نام کیوبانک را ایجاد کنیم.

شمسی‌نژاد در پایان تاکید کرد: دستورالعمل انتشار اوراق قرض‌الحسنه تا کنون وجود داشت، اما اقدامی در این خصوص انجام نمی‌شد. امروز شاهد صدور مجوز ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق قرض‌الحسنه هستیم.


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه