سهام عدالت

زمان دقیق واریز مرحله دوم سود سهام عدالت مشخص شد | آزادسازی سهام عدالت کی انجام می شود؟

زمان دقیق واریز مرحله دوم سود سهام عدالت مشخص شد |  آزادسازی سهام عدالت کی انجام می شود؟
کدخبر : 51700

وزیر امور اقتصادی و دارایی از واریز مرحله دوم سود سهام عدالت تا پایان اسفند جاری خبر داد.

سهام عدالت یا همان سهام مستقل از معاملات بانکی، یکی از بخش‌های نظام بنیادین اصلاح طلبان در ایران است. سهام عدالت به شهروندان با درآمد کمتر از حد مشخصی اعطا می‌شود تا بتوانند با فروش آن‌ها از هزینه‌های اولیه خود برای خرید مسکن کمک بگیرند.در واقع، سهام عدالت یک برنامه دولتی است که با هدف کمک به افراد با درآمد کمتر برای خرید مسکن و افزایش تعداد مسکن‌های مالکیتی در کشور به وجود آمده است. با خرید سهام عدالت، شهروندان می‌توانند به مبلغی معین درآمد کسب کنند و یا با فروش آن‌ها به قیمت بازار به سود دست یابند.درباره سود سهام عدالت در مطلب زیر بخوانید.

احسان خاندوزی امروز یکشنبه در مراسم رونمایی از گواهی سپرده نفت و میعانات گازی در خصوص مرحله دوم واریز سود سهام عدالت گفت: سازمان بورس در حال پیگیری واریز سود از سه شرکت باقی‌مانده است، امیدواریم تا پایان اسفند مرحله دوم واریز سود سهام عدالت انجام شود.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس هم در این خصوص گفت: طی یکی دو روز آینده سه شرکت پالایش نفت بندرعباس، مجتمع فولاد مبارکه و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس سود را واریز می‌کنند و سپس مرحله دوم سود سهام عدالت برای دارندگان واریز خواهد شد.

زمان آزادسازی سهام عدالت

همچنین رییس سازمان بورس و اوراق بهادار آخرین وضعیت آزادسازی سهام عدالت را تشریح کرد. به گفته محید عشقی هنوز درمورد سهام عدالت تصمیم‌گیری نهایی نشده است. باید مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی برگزار شود. امکان برگزاری این مجامع با حضور یک تا دو درصد سهام‌داران وجود ندارد، زیرا مجمع رسمیت نخواهد یافت.

وی ادامه داد: هرکدام از شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مقیاس بزرگ و ارزش بازار زیادی دارند. باید یک فرمولی وجود داشته باشد که میزان مشارکت مردم در مجامع شرکت‌ها افزایش پیدا کند. بعد از برگزاری مجامع هیات مدیره‌ها باید تعیین تکلیف شوند و تغییر کنند. حل این معضل زمان برده است و اگر برطرف شود بعد از برگزاری مجامع نمادها بازگشایی خواهند شد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: در این راستا هم سازوکاری درحال بررسی است که طبق آن مشمول سهام عدالت قادر باشد نمایندگی حضور در مجمع را به شخص دیگری از جمله شخص حقیقی یا حقوقی بدهد.

عشقی با بیان اینکه منظور از آزادسازی سهام عدالت این است که سهام دیگر دست دولت نیست، عنوان کرد: اقساط سهام عدالت به صورت کامل به دولت پرداخت شده است. این سهام در وثیقه کسی نیست اما امکان فروش آن وجود ندارد. اگر امکان فروش سهام عدالت را برای همه فراهم کنیم با توجه به تعدد سهام‌داران و ریز بودن سهم‌ها روی ۳۵ شرکت بورسی سهام عدالت فشار فروش سنگینی وارد خواهد شد.

وی تاکید کرد: درحالی که فلسفه سهام عدالت فروش نیست بلکه استفاده بلندمدت از منافع این سهام است. منافع مالکیت و مدیریت سهم دست مردم است. سهام‌داران مستقیم می‌توانند شخصا در مجامع شرکت کنند. در واقع همه منافع سهامداری را دارند فقط نمی‌توانند سهام خود را بفروشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه