قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه دوباره اوج گرفت | قیمت طلا و سکه امروز 24 اسفند 1401

قیمت طلا و سکه دوباره اوج گرفت | قیمت طلا و سکه امروز 24 اسفند 1401
کدخبر : 52031

قیمت طلا و سکه که در ابتدای روز چند پله افزایش قیمت را تجربه کرده بود پس از چند ساعت دوباره در مسیری کاهشی قرار گرفت. امروز این فلزات گرانبها نوساناتی کاهشی را نسبت به دیروز پشت سر می‌گذارند.

نوسان قیمت طلا و سکه به علت متغیر بودن عرضه و تقاضا، شرایط بازار، سیاست‌های پولی دولت‌ها و رویدادهای جهانی مختلف اتفاق می‌افتد. در دوره‌هایی که نگرانی های اقتصادی بیشتری در جامعه وجود دارد، معمولا افراد به جستجوی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه هایی همچون طلا و سکه می‌پردازند که موجب افزایش قیمت طلا و سکه شده و برعکس در دوره‌هایی که شرایط اقتصادی بهتر است، بازار فروش قیمت طلا و سکه کاهش یافته و به نوسانات منفی کشیده می‌شود. همچنین عواملی مانند تحریم‌های بین المللی، تغییرات در نرخ ارز، تورم و تغییرات قوانین مالی می‌تواند به تغییرات در قیمت طلا و سکه منجر شود. در کل، نوسان قیمت طلا و سکه یک پدیده طبیعی در بازار سرمایه است و می‌تواند برای سرمایه‌گذاران فرصت‌هایی را فراهم کند.

 

 قیمت طلا و سکه که در ساعات اولیه معاملات دیروز مسیری افزایشی را طی می‌کردند، در پایان روز کاهشی شدند و امروز 24 اسفند 1401 نیز روندی نزولی دارند.

در لحظه تنظیم این گزارش، قیمت طلا (18 عیار) دو میلیون و 266 هزار و 955 تومان است در حالی که در آخرین نرخ‌های دیروز طلا با قیمت دو میلیون و 284 هزار تومان معامله شده است.

در بازار موازی، دلار هم امروز روندی نوسانی دارد و در حالی که این اسکناس آمریکایی تا کانال 47 هزار تومانی نیز پیش رفت در مدت زمان کوتاهی به ابتدای کانال 46 هزار تومانی بازگشته است.

به نطر می‌آید امروز خبر سفر شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی قرار است در روزهای آینده بازار را تحت تاثیر خود قرار داده است. هر چند کارشناسان در این بین معتقد هستند بازار برای ثبات بلندمدت قیمت‌ها به گشایشی حقیقی در زمینه بین‌المللی نیاز دارد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه