وقوع سیل در جیرفت | تعداد قربانیان سیل اعلام شد

وقوع سیل در جیرفت | تعداد قربانیان سیل اعلام شد
کدخبر : 52687

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در شهرستان جیرفت خبر داد و گفت: 3 نفر در این حادثه مفقود شدند که صبح امروز پیکر جسد 2 نفر از مفقودین پیدا شد.

سیل به عنوان یک پدیده طبیعی، وقوع سیل در هر سطحی از جامعه می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را برای افراد، خانواده‌ها، شهرها و کشورها به دنبال داشته باشد. سیل به معنی آب‌گرفتگی و غرق شدن مناطق اطراف رودخانه‌ها و دریاچه‌ها در نتیجه سیلاب است. علل وقوع سیل می‌تواند تغییرات آب و هوایی، بارش شدید، سیلاب‌های سریع و ناگهانی، بیماری‌های گیاهی و حشراتی، فرسایش خاک، ناهمواری‌های سطحی زمین و ... باشد.درباره سیل جیرفت مطلب زیر را بخوانید.

 رضا فلاح با اشاره به وقوع بارندگی و سیل در شب گذشته 8 فروردین ماه جاری در شهرستان جیرفت بیان کرد: تا کنون 41 نیروی امدادی در قالب 8 تیم به جیرفت اعزام شدند.

وی با اشاره به مفقود شدن 3 نفر در رودخانه روستای آبگرم در بخش بلوک شهرستان جیرفت افزود: نیروهای امدادی از همان دقایق اولیه حادثه عملیات جستجو و امدادرسانی را آغاز کردند.

فلاح خاطرنشان کرد: صبح امروز پیکر جسد 2 نفر از مفقودین توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر پیدا شد.

وی با اشاره به اینکه عملیات جستجو برای سومین مفقودی ادامه دارد، تصریح کرد: تخلیه آب منازل در روستای گرفتار در سیل توسط امدادگران و نجاتگران هلال احمر آغاز شده است.

لازم به ذکر است تیم‌های امدادونجات از مرکز استان و شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد، کرمان و ماهان به منطقه حادثه دیده اعزام شدند.

منبع: برنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه