واردات خودرو به کجا رسید؟ / سال ۱۴۰۲ چقدر خودرو وارد خواهد شد؟ + جزئیات

واردات خودرو به کجا رسید؟ / سال ۱۴۰۲ چقدر خودرو وارد خواهد شد؟ + جزئیات
کدخبر : 52833

با توجه به برنامه دولت و آنچه در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است، واردات خودرو در سال ۱۴۰۲ دو برابر آن است که در سال ۱۴۰۱ مورد انتظار قرار داشت.

به گفته مصطفی طاهری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، هدف دولت در برنامه‌ریزی واردات خودرو در سال ۱۴۰۲، براساس آنچه در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است، بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه است به علاوه ۱۰۰ هزار خودرویی که قرار بود در سال ۱۴۰۱ وارد شود و هنوز هم در حال اجرا است. طاهری اظهار کرد: با توجه به پایداری شرایط اقتصادی کشور و تحولات بازار خودرو، در صورت بهبود شرایط، بازار خودرو به شرایط خوبی دست خواهد یافت. مولفه‌هایی که سال‌های گذشته در بازار خودرو وجود نداشتند، اکنون در دسترس است.

طاهری گفت: همه این مولفه‌ها حاکی از آن است که وضعیت این بازار می‌تواند سامان یابد مگر اینکه به این شرایط خوب، پارامتر‌های اقتصادی مانند تورم غیرقابل پیش بینی و یا افزایش پله‌ای قیمت ارز اضافه شود، اگر این اتفاق‌ها نیفتد ما مشکل خاصی نه در تامین قطعات و نه در تولید داریم.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم این بازار در سال ۱۴۰۲ ثبات بیشتری داشته باشد، تصریح کرد: بر اساس برنامه دولت و آنچه که در لایحه بودجه پیش بینی شده است واردات خودرو در سال ۱۴۰۲ دو برابر آن چیزی است که قرار بود در سال ۱۴۰۱ محقق شود. از آنجا که دولت واردات خودرو را در سال ۱۴۰۱ دیر شروع کرد، نتوانست هدف واردات ۱۰۰ هزار خودرو را محقق کند، اما هم مابقی هدف گذاری سال ۱۴۰۱ و هم دو برابر آن یعنی حدود ۲۰۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۲ وارد خواهد شد.

 
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه