آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان / روز سرنوشت ساز برای بازنشستگان

آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان / روز سرنوشت ساز برای بازنشستگان
کدخبر : 52897

برای کسانی که به قانون کار و سازمان تامین اجتماعی وابسته هستند، روز تعیین حداقل دستمزد در اتاق‌های وزارت کار، روز سرنوشت‌سازی است. در این روز، مقررات جدید برای حقوق و دستمزدها اعلام می‌شود که می‌تواند تأثیر فراوانی بر زندگی کارگران داشته باشد.

ماده ۱۱۱ از قانون تامین، تأکید دارد که حداقل مستمری باید با افزایش حداقل مزد مصوب شورای عالی کار همگام باشد و نباید از آن پایین‌تر باشد. علاوه بر این، طبق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی ، باید به صورت مستمر، هزینه‌های زندگی را در نظر گرفته و سالانه، مستمری بازنشستگان را افزایش داد. به همین دلیل، لازم است که مستمری بازنشستگان با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی، به صورت مناسب و مطابق با قوانین و مقررات، افزایش یابد.

تعیین حداقل دستمزد در شورای‌عالی کار برای کارگران شاغل و بازنشسته‌ی کشور اهمیت بسیار دارد. برای حقوق بگیرانِ وابسته به قانون کار و سازمان تامین اجتماعی، روز تعیین حداقل دستمزد در اتاق‌های وزارت کار، روز سرنوشت است.

علی اکبر عیوضی (دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران) با اشاره به اینکه تعیین حداقل مزد کارگران شاغل برای ما بازنشستگان اهمیتی حیاتی داردT گفت: حقوق و دریافتی بازنشستگان مستمری‌بگیر از نظر قانونی از مصوبه تعیین حداقل دستمزد شورای‌عالی کار تبعیت می‌کند. ماده ۱۱۱ تاکید دارد که افزایش حداقل مستمری «نباید» از افزایش حداقل مزد مصوب شورای‌عالی کار کمتر باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه