قیمت طلا

خیز قیمت طلا برای ثبت رکورد بالاترین قیمت تاریخ ؟| قیمت طلا ارزان می شود؟

خیز قیمت طلا برای ثبت رکورد بالاترین قیمت تاریخ ؟| قیمت طلا ارزان می شود؟
کدخبر : 52941

فعالان بازار بر این باورند که طلا هنوز پتانسیل صعود قیمتی بیشتر را دارد.

 قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت.قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

اونس طلا در پایان مارس 2023 نزدیک به 150 دلار بازدهی داشت.

این افزایش قیمت بیشترین رشد قیمتی از ماه جولای سال 2020 به حساب می آید. به نظر می آید نظر تحلیل گران و رفتار بازارها با پیام های فدرال رزرو اندکی در تضاد باشد. فعالان بازار بر این باورند که طلا هنوز پتانسیل صعود قیمتی بیشتر را دارد.

بر اساس نظر گروهی از تحلیل گران فلز زرد می تواند در ماهی که تازه آغاز شده است رکورد بالاترین قیمت تاریخ خود را بشکند. طلا در ماه مارس نزدیک به 7 درصد افزایش قیمت داشت در حالی که از ابتدای سال تاکنون نیز که 3 ماه از آن می گذرد 9 درصد رشد قیمت داشته است که بهترین عملکرد فصلی طلا از سه ماهه دوم سال 2020 به حساب می آید.

در حالی که فدرال رزرو از ابتدای سال جاری میلادی سیگنال هایی مبنی بر اقدامات انقباضی بیشتر برای مقابله با تورم به بازارها مخابره می کرد، بحران بانکی و سقوط بانک سیلکون ولی فشارها بر بانک مرکزی آمریکا برای توقف عملیات انقباضی را افزایش داد. همچنین با اینکه در روزهای اخیر ترس از دامنه دار شدن بحران بانکی به طرز چشمگیری در بازارها کاهش پیدا کرده است اما طلا از سقف 2008 دلاری که در هفته پیش به ثبت رسانده بود فاصله چشمگیری نگرفته است و از سوی تحلیل گران این موضوع نشانه قدرتی مطلوب برای طلا است.

همچنین امروز قیمت بیت کوین نزدیک به 1.5 درصد کاهش پیدا کرد و به زیر مرز 28 هزار دلاری رسید. بیت کوین در هفته ای که گذشت رشد قیمتی 3.5 درصدی را به ثبت رساند. در صورتی که فدرال رزرو تحت عوامل مختلف دست از عملیات انقباضی خود بردارد، رمزارزها نیز چشم اندازی صعودی در برابر خود می بینند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه