برای خرید ربع سکه از مرکز مبادله طلا و ارز چه شرایطی باید داشته باشیم؟

برای خرید ربع سکه از مرکز مبادله طلا و ارز چه شرایطی باید داشته باشیم؟
کدخبر : 53005

بنا بر اعلام مرکز مبادله طلا و ارز، از فردا، ۱۵ فروردین، معاملات ربع سکه با نماد "ربع سکه" در این مرکز شروع خواهد شد.

مرکز مبادله ایران اعلام کرده است که از فردا، پانزدهم فروردین، معاملات سکه طلا ی ربع بهار آزادی با نماد " ربع سکه " در سامانه معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز خواهد شد. به افراد حقیقی اجازه داده شده است تا برای خرید ربع سکه، از چهارشنبه، شانزدهم فروردین ماه به صرافی‌های عضو مرکز مبادله ارز و طلای ایران که قبلا برای خرید ربع سکه اقدام کرده‌اند، مراجعه کنند.

خریداران ربع سکه از مرکز مبادله صرفا کارگزاران این مرکز خواهند بود و عموم مردم می‌توانند با قیمت منتشر شده در تارنمای مرکز مبادله ارز و طلای ایران، به نشانی www.ice.ir ربع سکه را از صرافی‌های عضو خریداری کنند. 

تمام کارگزاران عضو مرکز مبادله ارز و طلای ایران اعم از بانک‌ها، صرافی‌های بانکی و صرافی‌های تضامنی امکان خرید ربع سکه در این نماد را دارند.

عرضه ربع سکه صرفاً توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود؛ بنابراین دسترسی فروش برای سایر کارگزاران وجود ندارد.

هر شخص بالای ۱۸ سال صرفاً یکبار در سال می‌تواند اقدام به خرید ربع سکه کند و اشخاصی که پیش از این از بورس کالای ایران ربع سکه خریداری کرده‌اند، امکان خرید مجدد ربع سکه در مرکز مبادله ایران را نخواهند داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه