خبر جدید وزیر نفت درباره قیمت بنزین و آخرین تصمیم دولت + جزییات

خبر جدید وزیر نفت درباره قیمت بنزین و آخرین تصمیم دولت + جزییات
کدخبر : 53166

به گفته وزیر نفت، در هفته های آینده، اولین مجتمع جمع‌آوری گازهای همراه با نام مجتمع گاز منطقه هویزه به بهره‌برداری خواهد رسید. این پالایشگاه گازی روزانه ۲۵۰ میلیون فوت مکعب گاز از میادین غرب کارون را جمع‌آوری کرده و آنها را به ارزش افزوده تبدیل می‌کند.

جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت به خبرنگاران گفت که در چند هفته گذشته، اعضای اوپک پلاس در مورد جلوگیری از افت قیمت نفت به میزان ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۳ توافق کردند. این تولید کاهشی در اجلاس وزارتی و در جلسه اوپک پلاس با حضور وزرا قطعی خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: بارها و بارها تاکید کرده ام، هیچگونه افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت و مجلس نیست.

وی با بیان اینکه این مصوبه تقریبا ۸ تا ۱۰ درصد قیمت نهایی نفت را افزایش داد، خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌های آمریکا برای مجاب کردن اعضا اوپک پلاس برای افزایش تولید ولی در نهایت تمامی اعضا نظراشان بر این نبود و جمهوری اسلامی نیز نظرش بر این بود که کاهش تولید اتفاق بیفتد. در این مسیر یک همدلی خوبی بین ایران، عراق، عربستان، کویت و روسیه برقرار است.

اوجی همچنین گفت: اولین مجتمع جمع‌آوری گازهای همراه در هفته‌های آینده با نام مجتمع گاز منطقه هویزه به بهره‌برداری خواهد رسید که روزانه ۲۵۰ میلیون فوت مکعب گاز از میادین غرب کارون از میادین نفتی آزادگان جنوبی، یادآوران و یاران در این پالایشگاه گازی تبدیل به ارزش افزوده می‌شود و گاز متان آن به شبکه سراسری داده می شود و علاوه بر این خوراک صنایع پتروشیمی بندر امام خمینی می‌شود.

وزیر نفت ادامه داد: سال گذشته اعضای اوپک پلاس تصمیم گرفتند ۲ میلیون بشکه کاهش تولید داشته باشیم تا قیمت نفت متعادل شود، هفته گذشته با مشارکت فعال ایران در اوپک پلاس مصوب شد که ۱.۶۵۰.۰۰۰ بشکه دیگر تولید نفت کاهش یابد. این مساله باعث افزایش قیمت در همین هفته جاری بود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه