خبر خوشحال کننده وزیر کار برای کارگران + جزئیات

خبر خوشحال کننده وزیر کار برای کارگران + جزئیات
کدخبر : 53251

با موافقت و تصویب هیأت وزیران، مبلغ کمک هزینه مسکن کارگران در سال جاری به ۹۰۰ هزار تومان افزایش یافت. طبق برنامه ریزی، پرداخت این مبلغ به کارگران از فروردین‌ماه سال جاری آغاز خواهد شد. این اطلاعات را مرتضوی اعلام کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سید صولت مرتضوی ، با بیان اینکه حضور در کارخانجات و دیدار از فعالان عرصه تولید کشور امیدبخش است، اظهار داشت که این موضوع به‌دنبال تأکیدات مقام معظم رهبری برای رشد تولید و رفع موانع تولید در کشور است.

وی بر اهمیت توسعه مبتنی بر دانش و ایجاد اشتغال جوانان در بازدید از کارخانه کاشی و سرامیک سعدی تأکید کرد و بیان کرد که به‌روزرسانی خطوط تولید و تقویت بعد دانش‌بنیان در عرصه تولید کشور حیاتی است.

مرتضوی در خصوص حق مسکن کارگری، گفت: با موافقت و تصویب هیأت وزیران مبلغ کمک هزینه مسکن کارگران در سال جاری ۹۰۰ هزار تومان شد که از فروردین‌ماه امسال باید به کارگران پرداخت شود.

وزیر کار گفت: سال گذشته مبلغ حق مسکن کارگران از سوی شورای عالی کار ۶۵۰ هزار تومان تعیین شده بود که برای امسال ۲۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد و هیأت دولت مصوبه پیشنهادی شورای عالی کار را بی‌کم و کاست و بدون تأخیر به تصویب رساند.

وی با بیان این‌که سرمایه انسانی موتور محرکه اقتصاد است، افزود: نیروی انسانی توانمند چرخ تولید را در کشور به گردش در می‌آورد و بر همین اساس هر اقدامی که انگیزه نیروی انسانی را برای کار و فعالیت کاهش دهد، مانعی برای تولید به شمار می‌رود.

 
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه