قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه ارزان می شود؟ | قیمت طلا و سکه امروز 19 فروردین 1402

قیمت طلا و سکه ارزان می شود؟ | قیمت طلا و سکه امروز 19 فروردین 1402
کدخبر : 53266

در هفته‌ای که گذشته قیمت طلا و سکه متاثر از روند قیمت دلار افزایش و کاهش داشت. خبردرمانی دلیل اصلی کنترل قیمت در بازارهای مالی است و کارشناسان نسبت به این موضوع هشدار داده‌اند. آیا قیمت در بازار فلز زرد افزایشی است؟

قیمت طلا و سکه مدام در حال نوسان است.قیمت طلا و سکه به شدت گران شده است.قیمت طلا و سکه دیگر ارزان نمی شود.قیمت طلا و سکه هرروز متغیر است.برای اطلاع بیشتر از قیمت طلا و سکه مطلب زیر را بخوانید.

بعد از پایان تعطیلات نوروز قیمت طلا و سکه همبستگی بسیار بالایی با قیمت دلار نشان داد. با وجودی که قیمت انس جهانی طلا به‌عنوان یکی از فاکتورهای تعیین‌کننده قیمت فلز زرد در بازار داخلی از محدوده دو هزار دلاری عبور کرد، اما قیمت طلا و سکه با روند الاکلنگی قیمت دلار همراه شد.

روز پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ قیمت طلا و سکه در روند کاهشی قرار گرفت. هر چند این کاهش قیمت نتوانست بار دیگر قیمت سکه امامی را به کف کانال ۳۰ میلیون تومانی بازگرداند، اما روند قیمت نزولی بود و به کانال ۳۱ میلیونی برگشت.

سکه به مسیر صعودی باز می‌گردد

با این وجود افزایشی‌های بازار معتقدند رشد قیمت انس‌ جهانی طلا و روند ناپایدار قیمت دلار، بازار فلز زرد را در مسیر صعودی قرار می‌دهد و نسبت به آینده این بازار خوشبین هستند.

با توجه به اهمیت دلار برای سکه‌بازان، ممکن است کاهش قیمت دلار در بازار غیررسمی به زیر محدوده ۵۲ هزار تومانی، حامیان افزایشی سکه را وادار به عقب‌نشینی کند.

در روزهای گذشته بازارهای مالی متاثر از برخی اخبار مساعد بین‌المللی در روند کاهشی قرار گرفتند. این در حالی است که تحلیلگران بازار نسبت به سیاست خبردرمانی هشدار داده بودند. آنها معتقدند خبردرمانی تاثیر بلندمدتی بر روند قیمت دلار و متعاقب آن طلا و سکه نخواهد داشت. قیمت‌ها در مدت ‌زمان کمی دوباره در مسیری صعودی قرار خواهند گرفت.

قیمت سکه گرمی ثابت ماند

روز پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۲،  قیمت سکه امامی ۴۰۸ هزار تومان کاهش قیمت داشت. این قطعه از سکه با قیمت ۳۱ میلیون و ۷۸۸ هزار تومان معامله ‌شد.

روز گذشته قیمت سکه بهار آزادی ۶۸۹ هزار تومان ارزان شد و به قیمت ۲۸ میلیون تومان رسید. این قطعه از سکه دیروز بیشترین کاهش قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت.

نیم سکه و ربع سکه هر کدام ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشتند. نیم سکه با قیمت ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد و ربع سکه به قیمت ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

روز گذشته سکه گرمی تنها قطعه‌ای بود که افزایش قیمت نداشت. این قطعه از سکه با قیمت ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا نیز روند کاهشی داشت. هر مثقال طلا ۱۹۵ هزار تومان ارزانتر از روز چهارشنبه معامله شد. روز گذشته هر مثقال طلا با قیمت ۱۱ میلیون و ۴۶ هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با کاهش ۴۶ هزار و ۲۰۰ تومانی به قیمت دو میلیون و ۵۴۹ هزار تومان رسید.

قیمت طلای دست دوم هم دو میلیون و ۵۱۵ هزار تومان شد و ۴۴ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

حباب سکه کاهش داشت

روز پنجشنبه قیمت حباب سکه در تمام قطعات کاهش قیمت داشت. تنها قطعه‌ای که افزایش قیمت حباب داشت، سکه گرمی با افزایش محدود ۳۲ هزار تومانی بود. روز گذشته حباب سکه بهار آزادی بیش از ۴۵۰ هزار تومان کاهش داشت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه