قیمت این مسکن در تهران، متری ۱۰ میلیون تومان است!

قیمت این مسکن در تهران، متری ۱۰ میلیون تومان است!
کدخبر : 53366

نیکزاد درباره هزینه ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده تهران اظهار کرد که پروژه های نهضت ملی مسکن را در مناطق ۱۶، ۱۸ و ۲۰ در بافت فرسوده تهران پیش می‌برند. او گفت که حدود ۱۳۰۰ واحد از این پروژه‌ها در میدان شوش با میانگین پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد به پایان رسیده‌اند و میانگین قیمت تمام شده پروژه میدان شوش تقریبا ۱۰ میلیون مترمربع است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد که در مناطق ۱۶، ۱۸ و ۲۰ در بافت فرسوده شهر تهران، پروژه های نهضت ملی مسکن را پیش می‌برند. هزینه ساخت واحد‌ها، به استثنای خدمات مهندسی و عوارض صدور پروانه، تقریبا ۱۰ میلیون تومان در هر متر مربع می باشد. وی در جلسه خبری به مناسبت سالگرد افتتاح حساب صد امام خمینی (ره)، اظهار داشت: فرمول ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن بسیار ساده است، اما بعضی اوقات به خوبی توضیح داده نمی‌شود. او بیان کرد که تأمین زمین نهضت ملی مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی به صورت رایگان انجام می‌شود که بسیار ارزشمند است.

وی اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی هم ۵۰ درصد در ارائه خدمات تخفیف می‌دهد و در مواردی این تخفیف بیش از ۵۰ درصد است. شهرداری‌ها نیز برای تراکم عوارضی دریافت نمی‌کنند و در سایر بخش‌های صدور پروانه ۳۰ درصد تخفیف می‌دهند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این‌که ساخت واحد‌ها از طریق وام بانکی و آورده متقاضیان پیش می‌رود، تصریح کرد: قیمت واحد‌ها بستگی به کیفیت پروژه، تراکم، مشاعات، امکانات و ... دارد متقاضیان را در هیچ پروژه‌ای بلاتکلیف نگذاشته‌ایم و از همان ابتدا هزینه ساخت را به آن‌ها می‌گوییم تقریبا هم متری ۱۰۰ هزار تومان بیشتر در نظر می‌گیریم که متقاضی بعدا غافلگیر نشود.

نیکزاد درباره هزینه ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده تهران بیان کرد: در مناطق ۱۶، ۱۸ و ۲۰ در بافت فرسوده تهران پروژه‌های نهضت ملی مسکن را پیش می‌بریم در میدان شوش حدود ۱۳۰۰ واحد را به میانگین پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد رسانده‌ایم هم‌اکنون میانگین قیمت تمام شده پروژه میدان شوش تقریبا ۱۰ میلیون مترمربع است. وی همچنین ادامه داد: میانگین قیمت تمام شده ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر ۲۵هزار نفر متری ۸ تا ۹ میلیون تومان است و تلاش می‌کنیم از میانگین قیمت بالاتر نرود.

وی تصریح کرد: با توجه به نوسانات اقتصادی که بعضا اتفاق می‌افتد من بعضا نگران هستم که هزینه‌های ساخت دچار تغییر شود و به همین دلیل در اعلام قیمت مقداری ملاحظاتی را در نظر می‌گیریم.

 
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه