احسان علیخانی جدید تلویزیون هم پیدا شد | ویژه برنامه ماه رمضان با مجری جدید

احسان علیخانی جدید تلویزیون هم پیدا شد | ویژه برنامه ماه رمضان با مجری جدید
کدخبر : 53388

مجموعه زندگی پس از زندگی با اجرای عباس موزون یکی از ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان سیما است که هر روز به مدت یک ساعت قبل از افطار از تلویزیون پخش می‌شود.

مجموعه زندگی پس از زندگی با اجرای عباس موزون یکی از ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان سیما است که هر روز به مدت یک ساعت قبل از افطار از تلویزیون پخش می‌شود. در خلاصه برنامه زندگی پس از زندگی باید بگوییم که این مجموعه یک برنامه تلویزیونی گفتگو محور است که در هر قسمت آن فردی از اقشار مختلف جامعه مهمان برنامه می‌شود. اما ویژگی مشترک این مهمانان در این است که همه آنها یک بار (بعضی هم دو بار) تجربه نزدیک به مرگ داشته‌اند. این مهمانان که همه از افراد گمنام و عادی جامعه هستند به دلایل مختلف تجربه‌ای نزدیک به مرگ داشته‌اند؛ دلایلی مانند تصادف، بیماری، هنگام زایمان یا حتی کرونا.

اما  همزمان با پخش این برنامه بحث داغی میان موافقان و مخالفان این برنامه شکل گرفته است. موافقان از اثرگذاری معنوی آن می‌گویند و مخالفان هم اتفاقات روایت شده توسط افراد تجربه‌گر را، پدیده‌ای علمی و ناشی از فعل و انفعالات مغز می‌دانند.

دکتر فاطمه ابول‌پور، روانپزشک نیز در صفحه شخصی خود به نقد اظهارات تجربه‌گران پرداخته و برخی از آن‌ها را شرحی کامل از عوارض انواع مختلف بیماری‌های مغز و اعصاب دانسته است. ایراد دیگری که او به این برنامه وارد می‌کند، تعریفی است که از مرگ در آن ارائه شده است. این روان‌پزشک اعتقاد دارد تعریفی که از تجربه مرگ یا نزدیک به مرگ برای تهیه این برنامه درنظر گرفته شده است، چندان کامل و دقیق نیست و همین مسئله، اصـل علمی بـودن پژوهش را زیر سوال می‌برد. در ادامه به برخی دیگر از این نقدها اشاره می‌کنیم.

یکی از کاربران به نام محمد درباره قسمتی از این برنامه نوشت: مهمون امشب زندگی پس از زندگی میگفت یه جا بود داشتن افرادی رو که پدراشونو کتک زده بودن شدیداً مورد عذاب قرار میدادن! همون سبکی که سریالای ماه رمضون مشغول ترویجش هستن!

پری نوشت: هر بار که این برنامه زندگی پس از زندگی رو که میبینم، میبینم چقد چاله چوله دارم تو زندگیم، تازه فقط اونایی که یادمه، خدا میدونه چقدرش یادم نیس چه خاکی سرم بریزم خخخخخ

ناصر نوشت: پارسال گفتم امسال هم می‌گم ، برنامه زندگی پس از زندگی خوزعبلی بیش نیست خیلی جدی نگیریدش

در این میان، نقد یک کارشناس مذهبی نیز قابل تأمل است: حجت‌الاسلام رضا غلامی، رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا در یادداشتی ابتدا به شرایط فیزیولوژیکی تجربه‌گران می‌پردازد و معتقد است که این افراد، از مرگ بازنگشته‌اند، چون از منظر علمی آن‌ها اصولا نمرده بودند. او با وجود آن که بخش‌هایی از برنامه «زندگی پس از زندگی» را مفید و قابل استفاده دانسته، نوشته است: «گرایش برخی از مردم به معنویت با دیدن این نوع برنامه‌ها، دلیل نمی‌شود که رضایت دهیم هر تصویر نادرستی به اسم دین در اختیار مردم قرار گرفته و جا بیفتد.»  

راضیه درباره مجری این برنامه نوشت: قبلاً فکر میکردم آرامش بیش از حد جناب نجم‌الدین شریعتی حرص درآره تا اینکه با آقای عباس موزون آشنا شدم. یه آرامش ترسناک

علی نوشت: هر کجای دنیا بری بگی ما یه برنامه تلویزیونی داریم که آدم‌هایی رو میارن که از تجربیات اسکیزوفرنی و اختلال های واقعیت زدایی و... میگن و بقیه هم باور میکنن، پناهندگی میگیری

کاربری به نام یک شهروند نوشت: برنامه زندگی پس از زندگی اونقدری مزخرفه که برنامه ماه عسل رو به کل در خودش هضم کرده

اما یک توئیت بامزه: خواب دیدم رفتم بهشت، هیچ‌کدومتون نبودید، فقط من بودم و عباس موزون و نجم الدین شریعتی

سعید هم نظر جالبی داشت: این برنامه زندگی پس از زندگی، کار خلقت را هک کرده؟ رانت مخصوص دوران ماست؟ چیه؟

همچنان نظرات در مورد برنامه زندگی پس از زندگی بسیار متفاوت است اما نظر شما چیست؟ اگر شما هم این برنامه را تماشا کرده‌اید حتما نظرات خود را با ما در میان بگذارید

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه