سفیدی پوست | ماسک سفیدی پوست | سفیدی پوست صورت

سفیدی پوست با روش های جدید | چجوری پوست سفیدی داشته باشیم؟

سفیدی پوست با روش های جدید | چجوری پوست سفیدی داشته باشیم؟
کدخبر : 53434

سفیدی پوست یکی از مهم ترین دغدغه افراد در دنیای امروز است که با روش های طبیعی و درمان های خانواگی می توان به آن رسید.

سفیدی پوست یکی از مهم ترین عوامل زیبایی افراد به شمار می آید. گاهی پوست افراد در معرض نور خورشید سوخته و سفیدی پوست خود را از دست می دهند. یا به طور طبیعی رنگ پوست تیره یا سبزه ای دارند برای اینکه پوست سفید و شفافی داشته باشید شیوه های مختلف درمانی وجود دارد که با عنوان روش های شیمیایی یا طبیعی می توانید به سفیدی پوست برسید. برای اینکه با روشی درست تر و کم هزینه تر به سفیدی پوست برسید این خبر را بخوانید.

روش های طبیعی سفیدی پوست

سفیدی پوست

افراد بسیاری در پی داشتن پوستی شفاف و روشن هستند که زیبایی و جذابیت چهره آنها را چندین برابر کند. قبل از استفاده از کرم های شیمیایی روشن کننده پوست، از این روش های خانگی استفاده کنید. علاوه بر ماسک های خانگی روشن کننده پوست، انتخاب رژیم غذایی مناسب نیز در شادابی و طراوت پوست تاثیر بسیاری دارد. با ما همراه شوید تا با ماسک های خانگی روشن کننده پوست، رژیم غذایی مناسب و نکاتی که باید رعایت کنید آشنا شوید.

جوی دو سر

مواد لازم:

پودر جو دوسر ۱ قاشق مرباخوری

ماست آب‌گرفته تازه(کیسه‌ای)  ۱ قاشق مرباخوری

پودر جوی دو سر را با ماست و آب گوجه‌فرنگی تازه مخلوط کرده تا خمیری یکدست به دست آید مثل ماسک روی صورت بمالید و پس از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید و هفته‌ای دوباره تکرار شود تا تمامی لکه‌های قهوه‌ای مایل به زرد روی پوست شما به تدریج از بین بروند.

روغن بادام

مواد لازم:

شیر ۱ قاشق غذاخوری

عسل ۱ قاشق غذاخوری

آبلیمو ۱ قاشق چایخوری

روغن بادام یک قاشق چایخوری

پودر شیرین بیان ۱قاشق مرباخوری پر

مواد فوق را با یکدیگر ترکیب کنید و روی صورت بمالید به مدت نیم‌ساعت صبر کنید و سپس با آب ملایم بشوئید تا علاوه بر درخشش پوست، لکه‌های قهوه‌ای روی پوست شما نیز از بین بروند.

سیب زمینی

قرار دادن سیب‌زمینی خام برش داده شده بر روی پوست و دور چشم نیز لکه‌ها و علامت‌های پوستی را از بین می‌برد. سیب زمینی حاوی عوامل سفید کننده است که باعث روشن تر شدن پوست می شود. سیب زمینی خام را خمیر کنید و با شیر مخلوط کنید و به پوست بمالید سپس بگذارید 15 دقیقه بماند. همچنین می توانید برش های سیب زمینی خام را بر روی پوست قرار دهید و بگذارید 15 دقیقه بماند.

ماسک خیار

یک خیار، یک چهارم فنجان آب لیمو، 5 قاشق چای خوری عسل، و 5 قاشق چای خوری شیر را با هم مخلوط کنید. مخلوط را در یک کاسه بریزید. در آرد هم بزنید تا زمانی که مخلوط غلیظ شود. بگذارید 6 ساعت در یخچال بماند. سپس هر روز بعد از حمام بر روی صورت قرار دهید. بگذارید ماسک 15-20 دقیقه روی پوست بماند سپس آن را با آب گرم بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید.

بادام

به مدت دو هفته هر شب ۴ عدد بادام آسیاب‌شده را در شیر خیس کنید، آن را آسیاب کرده و این خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید و پس از خشک شدن آن روی پوست، با آب سرد بشویید.

مخلوط شکر و روغن

این مخلوط را به آرامی بر روی صورت مالش دهید. اگر پوست شما به طور طبیعی چرب است از روغن استفاده نکنید. به جای روغن از عسل استفاده کنید. این مخلوط پوست را مرطوب کرده و برای پوست چرب مناسب است.

روش های سفیدی پوست

سفیدی پوست

نوع پوست‌تان را بشناسید

خواه دوست دارید از کرم‌های سفید کننده‌ برای سفید شدن پوست استفاده کنید و خواه روش‌های طبیعی را برای سفید شدن پوست ترجیح بدهید، باید نوع پوست خود را بشناسید. هر نوع پوست محصولات مراقبت از پوست خاص و داروهای خانگی متفاوتی را نیاز دارد. اگر شما نوع پوست خود را ندانید و از محصولات مراقبت از پوست یا داروهای خانگی اشتباهی استفاده کنید، ممکن است وضعیت پوست شما بدتر شود یا دچار مشکلات پوستی شوید.

پنج نوع پوست وجود دارند که شما باید بدانید:

پوست‌های خشک

بافت پوست تمیز است و هیچ اثری از چربی نشان نمی‌دهد. افرادی که پوست خشک دارند همیشه پوست‌شان خشک و پوسته پوسته است به ویژه هنگامی که پوست‌شان را می‌شویند. پوست خشک در مقایسه با انواع دیگر پوست بیش‌تر مستعد چین و چروک، خطوط ریز، شل و ول شدن، و تحریک شدن است. به همین دلیل زنانی که پوست خشک دارند همیشه به دنبال پیدا کردن محصولات مراقبت از پوست هستند که بتوانند سرعت پیری پوست آنها را کاهش بدهند و پدیدار شدن نشانه‌های پیری را مهار کنند. پوست خشک ممکن است در یک فرد جوان زیبا به نظر برسد. با این حال، به منظور داشتن پوستی همیشه سالم و صاف، مراقبت منظم از پوست، مراقبت‌های زیبایی با استفاده از مرطوب‌کننده و ماسک‌های طبیعی مورد نیاز است.

پوست چرب

اگر نوع پوست شما چرب است، ممکن است بافت آن چرب به نظر برسد، به ویژه زمانی که نواحی گونه، پیشانی و بینی را پاک کنید. پوست چرب بیش‌تر مستعد ابتلا به مشکلات پوستی است. این نوع پوست ضخیم، براق، زبر و چرب به نظر می‌رسد. افرادی که پوست چرب دارند اغلب منافذ پوست‌شان بزرگ است. وقتی که چربی، کثیفی، و ناخالصی در این منافذ بزرگ گیر می‌کنند، می‌توانند باعث آکنه شود. هرچند بر خلاف پوست خشک، پوست چرب کم‌تر در معرض چین و چروک و دیگر نشانه‌های پیری است. تمیز کردن دقیق، محدود کردن مصرف کربوهیدرات و دور ماندن از کرم‌های قوی برای سالم و زیبا نگه داشتن پوست توصیه می‌شود.

پوست‌های نرمال

پوست شما نرمال است در صورتی که بافت پوست‌تان هیچ اثری از چربی نشان نمی‌دهد. پوست شما می‌تواند الاستیک، درخشان و انعطاف‌پذیر باشد. از آن‌جایی که این نوع پوست، کم‌ترین مشکل را دارد، صاف و تمیز به نظر می‌رسد، گردش خون مناسب است و با بالا رفتن سن هم پوست ظاهری سلامت خواهد داشت.

پوست حساس

پنجمین نوع پوست، پوست حساس است. مراقبت از این نوع پوست دشوار است. پوست‌های حساس گرایش زیادی به خشک شدن دارند. علاوه بر این، بیش‌تر از باقی پوست‌ها مستعد سوزش و التهاب هستند. افرادی که پوست حساس دارند ممکن است قسمت‌هایی از پوست‌شان پوسته پوسته و قرمز شود و در صورتی که به درستی از پوست‌شان مراقبت نکنند و محصولات نادرستی استفاده کنند، پوست‌شان دچار خارش می‌شود. این نوع پوست آسیب‌پذیر است. بنابراین، بیش از هر پوست دیگری دچار مشکل می‌شود. به منظور سالم نگه داشتن این پوست سالم، باید یک برنامه‌ی خاص مراقبت از پوست داشته باشید.

میزان قرار گرفتن در معرض نور خورشید و همچنین آلودگی را محدود کنید. توصیه می‌شود که وقتی مجبور به بیرون رفتن از خانه هستید، حتما از ضد آفتاب با حداقل SPF ۱۵ استفاده کنید. کرم‌های ضد آفتاب می‌توانند پوست شما را از اشعه‌ی UVB / UVA که مضر هستند محافظت کنند زیرا ممکن است سرعت فرآیند درمان صدمات پوستی را کاهش بدهند. علاوه بر این، نور خورشید می‌تواند توانایی پوست را برای از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست و افزایش بازسازی سلول‌های جدید پوست کم کند. آلودگی نیز از دیگر علل شایع کدر بودن پوست و بروز آکنه است زیرا باعث می‌شود کثیفی و ناخالصی در منافذ پوست شما گیر کند.

پوست مختلط

این هم یکی دیگر از نوع پوست است. هنگامی که پوست‌تان مختلط است، ممکن است احساس کنید که پوست‌تان در نواحی پیشانی و بینی چرب است در حالی که مناطق دیگر مثل گونه‌ها تمیز و خشک هستند. نوع پوست ترکیبی هم دارای نواحی خشک و هم دارای نواحی چرب است. بنابراین، هر قسمت خاصی از پوست نیازمند انواع مختلفی از مراقبت‌های پوستی است. در قسمت-های خشک پوست مانند گونه و اطراف چشم‌‌ باید از کرم‌های قوی و مرطوب‌کننده‌های عالی استفاده شود در حالی که قسمت‌های چرب مانند بینی و پیشانی نیاز به تمیز کردن مکرر و مناسب دارند.

۶. ۸ ساعت بخوابید

کمبود خواب یا محرومیت از خواب نه تنها حلقه‌های تیره در اطراف چشم‌تان ایجاد می‌کند بلکه سبب می‌شود که پوست‌تان کدر و خسته به نظر برسد. بنابراین، به عنوان یکی از راه‌های موثر برای سفید کردن پوست، باید خواب کافی داشته باشید. مطالعات و تحقیقات زیادی برای اثبات اهمیت خواب بر سلامت و زیبایی انجام شده‌است. اگر شما خوب بخوابید، پوستی درخشان و هیدراته خواهید داشت. هنگامی که شما خواب هستید، پوست شما می‌تواند زمان کافی برای اصلاح مشکل‌اش را داشته باشد.

اگر خوابیدن برای‌تان دشوار است، می‌توانید چند راه‌حل را برای رفع این مشکل امتحان کنید از جمله یوگا، گوش دادن به موسیقی، نوشیدن یک لیوان شیر گرم و ماساژ با روغن‌های معطر مانند چوب صندل، بابونه یا یلانگ یلانگ. شما می‌توانید مزایایی را که خواب برای زیبایی دارد با استفاده از یک ماسک به مدت شب تا صبح افزایش دهید. ماسک‌های یک‌شبه‌ی زیادی وجود دارند که ادعا می‌کنند پوست را روشن می‌کنند.

برای سفید شدن پوست آب کافی بنوشید

برای سفید شدن پوست مصرف آب کافی مهم است. به منظور درخشان و روشن کردن پوست‌تان باید ۸ لیوان آب در روز بنوشید. آب تاثیر بسزایی روی سلامت پوست شما دارد. اگر آب کافی به پوست‌تان نرسد، ممکن است چین و چروک در آن ظاهر شود، و پوست شل و ول و کدر شود. آب نقش مهمی در حفظ ساختار پوست، افزایش تولید کلاژن و سفت و پر به نظر رسیدن پوست ایفا می‌کند. اگر پوست به خوبی هیدراته شود، احتمال بروز مشکلات پوستی کم‌تر می‌شود. مصرف آب کافی سبب می‌شود که پوست‌تان همواره سالم و زیبا به نظر برسد. قبل از این‌که به دنبال راه‌حل موثری برای سفید کردن سریع پوست‌تان باشید، باید مطمئن شوید که پوست‌تان به اندازه‌ی کافی آب دارد. نوشیدن هشت تا ده لیوان آب در طول روز توصیه می‌شود.

روال روزانه سفیدی پوست

سفیدی پوست

چهره خود را دو بار در روز با پاک کننده یا صابون تمیز کنید و از مرطوب کننده استفاده کنید. همچنین باید از محصولات آرایشی فرموله شده برای پوست خود استفاده کنید. اگر از محصولات غیر مناسب استفاده کنید ممکن است حساسیت ایجاد کند.

همیشه آرایش خود را قبل از خواب پاک کنید. در غیر این صورت، چربی ها می توانند منافذ پوست را مسدود کنند، منجر به تغییر رنگ پوست و یا حتی پیری پوست می شوند. هر گونه سوال، نظر یا تجربه ای در زمینه سفید کردن پوست دارید در بخش نظرات با هنرفردی مطرح کنید تا متخصصان ما پاسخگو باشند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه