شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر

اقدامات شایسته گل گهر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی

اقدامات شایسته گل گهر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی
کدخبر : 53451

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر از تاثیرگذارترین مجموعه‌های مرتبط با معادن استان کرمان در سیاست‌های معدنی و بازار سرمایه است که تولید، اشتغال و طرح توسعه را از اولویت‌های خود می‌داند به طوری که تمام سعی و تلاش خود را برای دستیابی به این مهم با انجام فعالیت‌های مبتنی بر مسئولیت‌های اجتماعی به کار گرفته است.

به گزارش رصد اقتصادی، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده کنسانتره و گندله کشور در طول سال‌های گذشته توانسته سهم عظیم و اثرگذاری در بهبود و توسعه منطقه سیرجان و کرمان ایفا کند. مجموعه مدیریتی و کارکنان شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با اراده و همتی که برای تکمیل زنجیره تولید فولاد در این منطقه داشته‌اند، با اقدامات مثبت و عملکرد خود ارزش افزوده، ارزش اقتصادی بالا و همچنین اشتغال‌زایی را به همراه داشته اند.

منطقه معدنی گل گهر با داشتن معادن غنی از سنگ آهن به عنوان یکی از مطرح ترین قطب های فعال معدنی، صنعتی در خاور میانه است که دارای قابلیت‌های بسیاری برای تبدیل شدن به یک منطقه بزرگ و رقابتی در سطح ایران و حتی جهان می باشد.  شرکت معدنی و صنعتی گل گهر از شرکت‌های وابسته و زیر مجموعه گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، یکی از شرکت های فعال این منطقه می باشد که نقش مهمی در سیاست گذاری و مدیریت منطقه را برعهده دارد. این شرکت بنا دارد تا تمام برنامه‌های خود در بخش فولادسازی را تا سال ۱۴۰۳ عملیاتی کند.

این شرکت همواره به عنوان یکی از شرکت‌های پیشتاز در عرصه توسعه اقتصادی و سرمایه ای بوده است که اقداماتی شایسته را هم در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی به انجام رسانیده است. راه‌اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی برای تامین برق مورد نیاز، حل مشکل آب از طریق ، عرضه محصولات در بورس کالا، حضور پر قدرت در عرصه حمل و نقل کشور با راه‌اندازی بزرگترین شانتینگ ریلی کشور به طول ۷۲ کیلومتر و با ۲۹ خط مبادله‌ای در این منطقه، عملیات اجرایی پروژه زیست محیطی سولفورزدایی از گازهای خروجی کارخانه گندله سازی، حمایت از بومی‌سازی تراک معدنی ۶۰ تنی به صورت ۱۰۰ درصدی توسط متخصصان داخلی، تنها نمونه‌‌هایی از فعالیت‌های انجام گرفته توسط شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در کنار کمک‌های توسعه‌ای برای پیشرفت اقتصادی است. 

امضای تفاهمنامه دستیابی به دانش فنی معدنکاری سبز و تولید فولاد سبز با ایمیدرو و شرکت های بزرگ زنجیره تولید فولاد کشور با هدف همکاری جهت تعریف و اجرای پروژه های پژوهشی کاربردی و احداث واحد نیمه صنعتی برای تولید فولاد سبز از جمله رویکردهای شرکت گل گهر در معدنکاری سبز و کاهش مخاطرات زیست محیطی فعالیت های معدنی است. 

علاوه بر این، کارخانه های بازیابی آب جهت کاهش اتلاف منابع و بازچرخانی آب و همچنین پروژه سولفورزدایی از کارخانه گندله‌سازی و تولید کود شیمیایی و نیز پروژه نیروگاه خورشیدی ۴۰ مگاواتی جهت تولید برق پاک و مصرف آن در فرآیندها در گل گهر در حال اجرا می باشد.

گل‌گهر با رویکرد توسعه زیرساخت‌ها و تعریف چشم‌انداز ۱۴۰۴ اقدامات متعددی را به منظور ارتقای حمل‌ونقل و کاهش هزینه‌های آن در دستور کار قرار داد. از این اقدامات می‌توان به تجهیز ناوگان حمل‌ونقل ریلی؛ شامل ۷۱۴ دستگاه واگن، ۱۳ دستگاه لکوموتیو، تجهیز ناوگان جاده‌ای؛ شامل ۳۰۰ دستگاه تریلر، ۱۵۰ دستگاه کامیون ده‌چرخ، ۲۴ دستگاه لودر و ۸ دستگاه بیل مکانیکی در قالب تاسیس شرکت حمل‌ونقل ترکیبی گهرترابر اشاره کرد.

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در میان دیگر بنگاه های اقتصادی، توسعه پروژه های مربوط به مسئولیت های اجتماعی را از وظایف اصلی و توسعه‌ای خود می‌داند. پروژه هایی همچون ساخت بیمارستان تخصصی، پروژه فاضلاب شهری سیرجان، پروژه راه آهن سیرجان به کرمان و پروژه سولفورزدایی ازجمله این پروژه ها هستند.

این اقدامات در حوزه های زیرساختی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و … نیز قابل مشاهده است و نشان می دهد، این مجموعه در کنار افزایش فعالیت های خود زنجیره ارزش فولاد به دنبال رشد فرهنگی و اجتماعی در منطقه است.

اصلی ترین پروژه گل گهر در حوزه مسئولیت های اجتماعی که نقش مهمی هم در توسعه اقتصادی منطقه ایفا می کند، اجرای پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران بود که گل گهر نقش پررنگی در آن داشت. اما در بخش ورزشی نیز حضور گل گهر در لیگ برتر است که با حمایت های این مجموعه توانسته جایگاه خوبی را در حوزه ورزش فوتبال از آن خود کند.در کنار این موضوع تشکیل تیم های مختلف در دیگر رشته های ورزشی یا میزبانی از جشنواره اسب عربی از دیگر اتفاقات مهمی است که باید بانی آن را شرکت گل گهر دانست.  در بخش فرهنگی نیز با برگزاری و ایجاد منظومه فرهنگی گل گهرو راه اندازی جشنواره های مختلف فرهنگی در کنار برگزاری کلاس ها و مسابقات مختلف از جمله کتابخوانی، این مجموعه در تلاش است تا سطح فرهنگی منطقه با رشد همراه شود. در حوزه رسانه هم چاپ و انتشار ۸ نشریه در محورهای مختلف در گل گهر صورت می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه