قیمت مرغ | قیمت مرغ زنده | قیمت مرغ تازه

قیمت مرغ سربه فلک کشید | قیمت مرغ امروز 22 فروردین 1402 | مرغ ارزان از کجا بخریم؟

قیمت مرغ سربه فلک کشید | قیمت مرغ امروز 22 فروردین 1402 | مرغ ارزان از کجا بخریم؟
کدخبر : 53506

این روزها با افزایش قیمت مرغ مردم توان خرید آن را از دست داده و موجب اختلال در خرید سبد معیشتی شده اند.

قیمت مرغ دیروز به 84 تومان رسید. قیمت مرغ یکی از مهم ترین ارقام هست که روزانه تغییر می کند و در اخبار به اطلاع مردم می رسد. با بالا رفتن قیمت مرغ در روزهای اخیر و به 90 هزار تومان رسیدن قیمت مرغ بسیاری خانواده ها علاوه بر گوشت قرمز، مرغ را از سفره خود حذف کرده اند. افزایش قیمت مرغ به عوامل زیادی بستگی دارد و یکی ار آن عوامل می تواند کمبود باشد اما وزیر کشاورزی کمبود مرغ را رد کرده و تحلیل دیگری برای افزایش قیمت مرغ دارد.

قیمت مرغ زنده

قیمت مرغ

اهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت مرغ گرم به بیش از ۸۰ هزار تومان رسیده که رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی دلیل این فاصله قیمتی با قیمت مصوب ( ۶۳ هزار تومان ) را رعایت نشدن قیمت‌ها در مبدا عنوان کرد.

بر اساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو مرغ گرم به محدوده ۸۰ تا ۸۴ هزار تومان رسیده است. همچنین عرضه مرغ گرم در مغازه‌ها نیز محدود شده است و بنابر گفته برخی از مغازه‌داران چون در مبدا قیمت مصوب رعایت نمی‌شود و آنها نیز مجبور هستند با قیمت‌های بالا خریداری کنند و از آن طرف نیز ممکن است به دلیل رعایت نشدن قیمت مصوب توسط دستگاه‌های مربوطه جریمه شوند به همین دلیل مرغ خریداری نمی‌کنند.

مهدی یوسف‌خانی_ رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران - در پاسخ به چرایی افزایش قیمت مرغ و کمبود مرغ گرم در مغازه‌ها گفت: قیمت مرغ گرم کیلویی ۶۳ هزار تومان است و فروش بالاتر از این قیمت تخلف است.

وی افزود:به دلیل اینکه مرغداران قیمت مصوب مرغ زنده یعنی ۴۴ هزار تومان را رعایت نمی‌کنند و قیمت مرغ در مبدا بالا می‌رود واحدهای صنفی نیز برای اینکه جریمه نشوند مرغ را با قیمت بالا از مرغداران خریداری نمی‌کنند تا قیمت مصوب رعایت شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران با بیان اینکه مرغ منجمد با قیمت هر کیلو ۴۵ هزار تومان در مغازه‌ها به میزان کافی وجود دارد، گفت: توزیع گسترده آن در واحدهای صنفی از امروز آغاز و در میادین میوه و تره بار نیز از روزهای گذشته این عرضه انجام شده است.

علت گرانی قیمت مرغ

قیمت مرغ

وزیر جهادکشاورزی ضمن اشاره به اینکه کمبودی در تامین مرغ منجمد در کشور نداریم، علت کمبود یا بیش‌بود محصولات کشاورزی را اقلیم محور بودن آن دانست و گفت که تولیدات در بخش کشاورزی مقطعی است.

سید جوادساداتی نژاد با بیان اینکه در تامین مرغ منجمد در کشور هیچ کمبودی وجود ندارد، اظهار کرد: قیمت مرغ منجمد مشخص و کیلویی ۴۰ هزار تومان است که چند هزار تومان هم هزینه‌های جانبی به آن اضافه می شود.

وی ادامه داد: مرغ منجمد ایرانی، بهداشتی، با کیفیت و قیمت مناسب همیشه در دسترس است. همچنین گوشت منجمد گوساله و گوسفند ایرانی نیز عرضه می شود.

وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: بیش از ۱۸ هزارتن گوشت قرمز با قیمت ۱۵۵ هزار تومان و ۵۲ هزار تن نیز گوشت مرغ منجمد با قیمت ۴۰ هزار تومان توزیع شده‌است و این توزیع همچنان استمرار دارد. هیچ مشکلی در تامین نیست و امیدواریم بتوانیم شرایط مطلوبی برای مردم فراهم کنیم.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه بخش کشاورزی و حوزه تولید اقلیم محور و دارای نوسان است، گفت: این نوسان در همه جای دنیا وجود دارد. همچنین کشاورزی مکان محور است یعنی در منطقه‌ای گوجه‌فرنگی تولید می‌شود و به اتمام می رسد و تا به دست آمدن گوجه‌فرنگی یک منطقه دیگر ممکن است فاصله‌ای‌ ایجاد شود که طبیعتا قیمت‌ها در این فاصله افزایش و سپس کاهش می‌یابد.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد در پاسخ به چرایی کاهش جوجه ریزی، افزود:تولید محصولات کشاورزی مقطعی است. مثلا ممکن است در یک هفته کمبود محصولی داشته باشیم. در جوجه‌ریزی و حوزه دام نیز به همین شکل و مقطعی است و در این مقطع کسانی که نیاز ندارند به بازار ورود نمی‌کنند و بازار تنظیم می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه