ماه رمضان | ماه رمضان 1402 | دعای ماه رمضان

دعای روز بیست و هشتم ماه رمضان | نماز روزهای ماه رمضان چند رکعت است؟

دعای روز بیست و هشتم ماه رمضان | نماز روزهای ماه رمضان چند رکعت است؟
کدخبر : 53544

هر روز ماه رمضان اعمال مخصوصی دارد، در این خبر اعمال روز بیست و هشتم ماه رمضان را بخوانید.

 هر روز ماه رمضان دعاهای مخصوص خود را دارد که افراد برای نزدیکی بیشتر به خداوند در ماه رمضان اعمال خاصی را انجام میدهند. ماه رمضان میان مسلمانان از احترام ویژه ای برخوردار است. در ماه رمضان بیشتر مردم قرآن را ختم می کنند. دعای روز بیست و هشتم ماه رمضان را بخوانید.

(اللَّهُمَّ وَفِّرْ حَظِّی فِیْهِ مِنَ النَّوافِلِ، وَأَکْرِمْنِی فِیْهِ بِإِحْضارِ المَسائِلِ، وَقَرِّبْ فِیْهِ وَسِیلَتِی إِلیکَ مِنْ بَیْنِ الوَسائِلِ، یا مَنْ لا یَشْغَلُهُ إِلْحاحُ المُلِحِّینَ.)

«خدایا زیاد کن بهره مرا در آن از اقدام به مستحبات، و گرامی دار در آن به حاضر کردن و یا داشتن مسائل، و نزدیک گردان در آن وسیله‌ام به سویت از میـان وسیله‌های آنکه سرگرمش نکند اصرار و سماجت اصرارکنندگان.»

دعای روز بیست و هشتم ماه رمضان، متضمن معارفی همچون طلب حظ و بهره برای انجام دادن مستحبات و نزدیک و تقرب به خداوند می‌باشد.

 وقت نمازهای نافله در ماه رمضان

ماه رمضان

وقت نافله نماز صبح: نافله صبح قبل از نماز صبح باید خوانده شود که زمان آن بعد از گذشتن نصف شب به مقدار خواندن یازده رکعت نافله شب بوده که احتیاط آن است که قبل از فجر اول خوانده نشود مگر آنکه بعد از نافله شب بلافاصله خوانده شود که در این صورت مانعی ندارد.

وقت نافله نماز ظهر: نافله ظهر پیش از نماز ظهر باید خوانده شود که وقت فضیلت آن، از اول ظهر تا موقعی است که آن مقدار از سایه شاخص که بعد از ظهر پیدا می‌شود به‌ اندازه دو هفتم آن شود.

وقت نافله نماز عصر: نافله عصر پیش از نماز عصر خوانده می‌شود که وقت فضیلت آن تا موقعی است که آن مقدار از سایه شاخص که بعد از ظهر پیدا می‌شود به چهار هفتم آن برسد.

وقت نماز نافله مغرب: نافله مغرب بعد از تمام شدن نماز مغرب است تا هنگامی که سرخی طرف مغرب که بعد از غروب کردن آفتاب در آسمان پیدا می‌شود، از بین برود.

وقت نماز نافله عشا: نافله عشا بعد از تمام شدن نماز عشا می‌باشد که تا نصف شب می‌توان خواند ولی بهتر است بلافاصله بعد از نماز عشا خوانده شود.

وقت نافله شب: نافله شب را از نصف شب تا اذان صبح می‌توان خواند و بهتر است نزدیک اذان صبح خوانده شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه