مسمومیت دانش آموزان | مسمومیت دانش آموزان دختر | مسمومیت دانش آموزان

مسمومیت دانش آموزان ریشه یابی شد + جزئیات مهم برای مردم

مسمومیت دانش آموزان ریشه یابی شد + جزئیات مهم برای مردم
کدخبر : 53566

اخبار ضد و نقیض زیادی درباره مسمومیت دانش آموزان به گوش می رسد در این خبر بخشی از واکنش مسئولین به مسمومیت دانش آموزان را بخوانید.

مسمومیت دانش‌آموزان  دختر به یکی از مسائل مهم کشور تبدیل شده. مسمومیت دانش‌آموزان دختر تقریبا از 1 ماه پیش شروع شد. اخبار مختلفی درباره مسمومیت دانش‌آموزان منتشر می شود که واکنش های زیادی همراه داشته است. مسئولان هر کدام موضعی درباره مسمومیت دانش‌آموزان دارند و هنوز علت قطعی مسمومیت دانش‌آموزان مشخص نشده است. وزیر بهداشت امروز درباره مسمومیت دانش‌آموزان و ریشه آن صحبت های جدیدی کرد که می توانید در این خبر بخوانید.

وزیر بهداشت:

کمیته علمی با حضور بهترین اساتید در کشور تشکیل و وضعیت دانش‌آموزان بررسی شد. از آنجایی که شواهد محکمی برای مسمومیت دانش‌آموزان وجود نداشت، عمدتا این بدحالی دانش آموزان بود که اتفاق می افتاد. جمع‌بندی ما نشان می‌دهد که در بیش از ۹۰ درصد، در بدحالی دانش‌آموزان، هیچ نوع مسمومیتی دیده نمی‌شود و هیچ نوع سمی وجود ندارد و مشکلی نیست، بلکه بیشتر ناشی از اضطراب و استرس بوده است.

در درصد کمی از دانش آموزان  شیطنت‌هایی بوده که اتفاق افتاده و برخی از دانش آموزان در نتیجه این شیطنت ها دچار بدحالی می شدند.

واکنش ها به مسمومیت دانش آموزان 

مسمومیت دانش آموزان

میراحمدی تاکید کرد: چند موردی که در سال جدید پیش آمد که بسیار محدود بود، تمارض و شیطنت برخی از دانش‌آموزان برای تعطیلی کلاس‌ها و مدارس بوده است معاون امنیتی-انتظامی وزیر کشور با اشاره به اتفاقات اخیر در برخی از مدارس گفت: چند موردی که پیش آمد و بسیار محدود بود، تمارض و شیطنت برخی از دانش‌آموزان برای تعطیلی کلاس‌ها بود.

سید مجید میراحمدی، معاون امنیتی-انتظامی وزیر کشور، در خصوص اتفاقات اخیر در برخی از مدارس گفت: در بیانیه‌های وزارت کشور در خصوص اتفاقات اخیر در برخی از مدارس تمامی مطالب توضیح داده شده است و با شروع سال تحصیلی، در حال حاضر تمامی مدارس فعال و همه دانش‌آموزان مشغول به تحصیل هستند.

معاون امنیتی-انتظامی وزیر کشور تاکید کرد: چند موردی که در سال جدید پیش آمد که بسیار محدود بود، تمارض و شیطنت برخی از دانش‌آموزان برای تعطیلی کلاس‌ها و مدارس بوده است؛ البته اعلام شد که حتماً برخوردهای انضباطی جدی با این افراد صورت گیرد و در موارد دیگر نیز در صورت لزوم به دستگاه قضایی معرفی شوند.

او اظهار کرد: یکی، دو مورد نیز استفاده از گاز فلفل توسط دانش‌آموزان بوده است که شناسایی شدند و قطعاً با آن‌ها برخورد خواهد شد. میراحمدی عنوان کرد: در حال حاضر فعالیت‌های آموزشی به‌طور کامل و در یک شرایط آرام در حال انجام است و برنامه‌ای برای تعطیلی مدارس وجود ندارد.

مسمومیت دانش آموزان جان گرفت!

 مسمومیت دانش آموزان

«کارو پشابادی» ۱۶ ساله، اصالتا کردستانی و ساکن شهرقدس تهران بر اثر بیماری کلیوی، در بیمارستان میلاد فوت کرده اما رسانه‌های ضدانقلاب در جدیدترین دروغ‌پردازی خود، از مرگ این دانش‌آموز به نفع اهداف پلید خود سوء استفاده کردند. جان باختن یک پسر نوجوان بر اثر بیماری در بیمارستان میلاد تهران بهانه‌ای شد تا رسانه‌های ضدانقلاب یکبار دیگر در ادامه سناریوی کشته‌سازی خود، بر روی مرگ این دانش آموز موج‌سواری کنند.

«کارو پشابادی»، نوجوان اهل روستای پشاباد استان کردستان و ساکن شهرقدس تهران بر اثر بیماری روده و نارسایی کلیوی، در روز ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ توسط خانواده اش به بیمارستان میلاد مراجعه کرده و در بیمارستان بستری می‌شود. این دانش آموز در روز ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۲ به علت بیماری در بیمارستان فوت می‌کند اما رسانه‌های ضدانقلاب، در ادامه دروغ های قبلی، علت فوت این نوجوان را مسمومیت و گازگرفتگی در مدرسه‌ در روز ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ عنوان کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش: دانش آموز در منزل ناخوش احوال شد

مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در رابطه با این موضوع اظهار کرد: این دانش‌آموز در منزل ناخوش احوال شده و به بیمارستان میلاد منتقل و بستری می‌شود. وی گفت: پس از تعطیلات نوروز و بازگشایی مدارس، پدر این دانش‌آموز دلیل غیبت فرزندش را به مسؤولان مدرسه، بیماری عنوان کرده و به دلیل اینکه فرزندش امکان حضور در مدرسه را ندارد، از معلمان می‌خواهد تا محتوای آموزشی را در اختیار او قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بیان کرد: این دانش‌آموز چند روز بعد و در روز هجدهم فروردین ماه به علت بیماری ریوی و کلیوی در بیمارستان فوت می‌کند. 

اطلاعیه آموزش و پرورش: هیچ گزارشی از بی‌حالی دانش‌آموزان شهرقدس ارسال نشده است. آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای بیماری روده و نارسایی کلیوی را علت فوت دانش‌آموز «کارو پشابادی» در بیمارستان میلاد تهران عنوان کرد.

متن اطلاعیه به شرح دیل است:

با تسلیت به خانواده دانش‌آموز کارو پشابادی، علت فوت دانش‌آموز دبیرستان شهید عالمی شهرستان قدس، بیماری روده و نارسایی کلیوی است و در این مدت، حضوری در مدرسه نداشته و در بیمارستان میلاد بستری بوده است.

در روز ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ کارو پشابادی دانش‌آموز اصالتاً کردستانی ساکن شهرستان قدس به علت کسالت و دل‌درد با مراجعه به بیمارستان میلاد تهران توسط پزشکان معاینه و به علت عارضه روده بستری می‌شود. پس از بستری شدن در بیمارستان، نارسایی کلیوی هم مزید بر عوارض بیماری کارو می‌شود و پس از گذشت حدود ۲۰ روز، متاسفانه در تاریخ ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۲ کارو عزیز در بیمارستان از دنیا می‌رود.

بر اساس این گزارش، بیشتر روزهای بستری کارو در زمان تعطیلات نوروزی بوده و بر اساس مستندات موجود، پدر کارو نیز پس از ۱۴ فروردین ماه همزمان با آغاز به کار فعالیت حضوری مدارس، در تماسی با مسؤولان مدرسه، علت غیبت‌ فرزندش را بیماری عنوان کرده و پیگیر تکالیف وی می‌شود.لازم به ذکر است، پیش از این هم در تاریخ‌های ۲۷ و ۲۸ اسفند و روزهای قبل از آن نیز هیچ گزارشی مبنی بر بی‌حالی دانش‌آموزان دبیرستان شهید عالمی شهرستان قدس گزارش نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه