فولاد سنگان/

مسیر فولاد سنگان برای دستیابی به رشد تولید

مسیر فولاد سنگان برای دستیابی به رشد تولید
کدخبر : 53570

شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان به عنوان تأمین‌کننده بخشی از گندله شرکت فولاد مبارکه سال ۱۴۰۱ را علیرغم تمامی چالش‌ها در حوزه تامین انرژی و توقفات ناشی از آن در حالی به پایان رسانید که با یک عملکرد خیره‌کننده توانست رکوردهای متعددی را به ثبت برساند.

به گزارش رصد اقتصادی، فولاد سنگان در سال ۱۴۰۱ درحالی که در مجموع با ۱۲۰ روز توقف ناشی از قطعی برق و گاز روبرو شده بود و ۳۵ درصد از زمان و ظرفیت تولید را از دست داده بود، توانست رکوردهای تولید درخشانی را به ثبت برساند. شناخت نقاط قوت و ضعف و ارائه راهکارهای منظم با تدوین برنامه‌های مدیریتی و اجرایی مسیری را برای این شرکت تامین‌کننده بزرگترین فولادساز خاورمیانه (فولاد مبارکه) هموار ساخت که نقشه راهی شد برای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر رشد تولید که زمینه‌ساز اهداف توسعه‌ای کشور در مهار تورم است.

فولاد سنگان برنامه تولید ۵ میلیون تن گندله و ۳/۵ میلیون تن کنسانتره را برای سال ۱۴۰۱ با هدف دستیابی به ظرفیت اسمی در تولید کارخانه گندله‌سازی را در دستور کار خود قرار داده بود که با توجه به پایش های متوالی این شرکت، میزان تولید و فروش برنامه‌ریزی‌شده محقق گردید.

فولاد سنگان سال گذشته رکوردهای تولید قابل‌توجهی را در کارخانه گندله و کنسانتره ثبت کرده است. کارخانه گندله‌سازی این شرکت با بیش از ۲۰ درصد از ظرفیت نامی‌اش  فعالیت داشته و تولید در کارخانه کنسانتره سازی نیز علی‌رغم وجود مشکلات جاری، توانسته از ظرفیت اسمی عبور کند.

مسئولیت‌پذیری این شرکت در منطقه محروم خواف با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، نشانگر حضور مؤثر این شرکت به‌عنوان شرکت شهروندی مسئولیت‌پذیر است.

اشتغال‌زایی حدود ۲۰۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و۶۰۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم با اولویت به‌کارگیری افراد بومی شهرستان خواف و افزایش سطح زندگی مردم این منطقه از جمله اقدامات غیرقابل انکار و موفقیت‌آمیز شرکت فولاد سنگان در سال گذشته بوده است.

از دیگر افتخارات شرکت فولاد سنگان می‌توان به دریافت تندیس صنعت سلامت‌محور و دریافت گواهینامه ایزو بهداشت و محیط از شرکت DQS در رابطه با اقدامات زیست‌محیطی به‌عنوان یک رسالت مهم اشاره کرد.

تاکید بر توانمندی های فناورانه کشور یکی از محورهای سخنرانی رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال ۱۴۰۲ درباره تحقق رشد تولید بود. عملکرد شرکت فولاد سنگان در این حوزه در سال ۱۴۰۱ با رشد فوق العاده  ۱۰۳ درصدی همراه بود و این شرکت توانست در سال گذشته با عقد قراردادهای مهم با شرکتهای دانش بنیان و تاسیس پردیس صنایع معدنی شرق کشور، ضمن ایجاد بستر مناسب برای اشتغال، به قطب دانش بنیان  شرق کشور تبدیل شود.

علاوه بر این، فولاد سنگان در بحث هوشمندسازی کارخانه قراردادهایی را با شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد نموده است و در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از نسل چهارم ارتباطات و فنّاوری و پیاده‌سازی فناوریIOT (اینترنت اشیاء) به‌منظور افزایش بهره‌وری سیستم است.

قابل ذکر است که این شرکت فولادساز شرق کشور به بحث هوشمند سازی حمل‌ونقل ورود کرده تا از مبدأ بارگیری محصول و منابع به کارخانه یا خروج محصول، کلیه خودروهای حمل بار به‌صورت لحظه‌ای قابل‌پیگیری باشند. تأسیس بارگیر خانه ۵ میلیون تنی گندله به‌منظور کاهش هزینه و افزایش سرعت انتقال محصول توسط فولاد سنگان با توجه به‌ضرورت توسعه حمل‌ونقل ریلی در کشور نیز در حال انجام است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه