قیمت مرغ | قیمت مرغ امروز | قیمت مرغ تازه

قیمت مرغ پرواز کرد | قیمت مرغ امروز 26 فروردین 1402 + جدول قیمت مرغ

قیمت مرغ پرواز کرد | قیمت مرغ امروز 26 فروردین 1402 + جدول قیمت مرغ
کدخبر : 53598

یراساس افزایش قیمت مرغ در بازار دولت به دنبال راهی جهت ثبیت و کاهش قیمت مرغ هست در این دخبر آخرین قیمت را بخوانید.

با افزایش قیمت مرغ قدرت خرید مردم برای خرید بسیار کاهش یافته است. دولت رئیسی برای کاهش قیمت مرغ هنوز برنامه خاصی معرفی نکرده است و مردم همچنان نگران افزایش قیمت مرغ و تامین مرغ هستند. وزیر کشاوری از کاهش قیمت مرغ و از عدم کمبود مرغ در بازار گفت. طبق صحبت های وزیر کشاورزی قیمت مرغ  روند تعادلی خود را حفظ خواهد کرد.

قیمت مرغ چند؟

قیمت مرغ

مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی ضمن اشاره به اینکه با توافق بازرگانان و وزارت جهادکشاورزی مشکل نهاده‌های دامی برطرف شد از تولید بیش از ۱۰۵ میلیون قطعه جوجه در ماه‌ جاری خبر داد و گفت: قطعا با این تولید، قیمت مرغ کاهشی و بازار متعادل خواهد شد.

محمدعلی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به چرایی افزایش قیمت مرغ در بازار گفت: بازرگانان با وزارت جهادکشاورزی بر سر هزینه‌های تمام شده خوراک طیور اختلاف نظر داشتند و اعلام کردند که به دلیل افزایش قیمت‌ها، هزینه تبدیل ارز و... بارگیری صرفه اقتصادی ندارد. یعنی مثلا اگر قیمت تمام شده کنجاله سویا برای بازرگانان کیلویی ۱۹ هزار تومان بود می‌بایست در بازار داخلی آن را ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان می‌فروختند. بنابراین بارگیری‌ نهاده‌ها انجام نمی‌شد.

وی ادامه داد: بعد از مذاکرات قرار شد که دولت مابه‌التفاوت را به آنها پرداخت کند و با توافقاتی که انجام شد بارگیری‌ نهاده‌های دامی انجام شد.

مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود میزان جوجه‌ریزی کاهش یافته‌ است و آیا چنین چیزی صحت دارد؟ گفت: در اسفندماه جوجه‌ریزی کاهش یافت، ولی در حال حاضر با پیش بینی‌های انجام شده قرار است این ماه ۱۰۵ تا ۱۰۸ میلیون قطعه تولید شود که قطعا با این تولید، قیمت مرغ کاهشی خواهد شد و بازار نیز متعادل می‌شود.

وی با بیان اینکه  باید متناسب با وضعیت تورم و افزایش دستمزد کارگران تغییرات قیمتی را بپذیریم، افزود: غیر از ذرت و کنجاله سویا که دولت وعده تامین آنها را بر اساس  قیمت سال قبل داده، اقلام دیگر متناسب با تورم افزایش یافته و اینگونه نیست که قیمت‌ها ثابت بماند.

مصوبه جدید قیمت مرغ

قیمت مرغ

بخش کشاورزی هفته چالشی را پشت سر گذاشت که از پر اهمیت ترین آنها می توان به تغییر وزیر جهادکشاورزی اشاره کرد. در هفته جاری اتفاقات مهمی در بخش کشاورزی و بازار مواد غذایی رخ داد که از مهمترین آنها می‌توان به تغییر وزیر جهادکشاورزی، نوسانات قیمت محصولات پروتئینی و کشاورزی اشاره کرد.

بخش کشاورزی هفته چالشی را پشت سر گذاشت که از پر اهمیت ترین آنها می توان به تغییر وزیر جهادکشاورزی اشاره کرد. در میانه هفته سید جوادساداتی نژاد، وزارت جهاد کشاورزی را ترک کرد و سیدمحمد آقامیری که تا پیش از این ریاست سازمان دامپزشکی را بر عهده داشت سرپرست وزارتخانه شد.

از دیگر افزایشی‌های این هفته نیز می‌توان به گوجه فرنگی اشاره کرد. قیمت هر کیلو گوجه فرنگی در هفته جاری ۵تا ۱۰ هزار تومان افزایش یافت و به کیلویی ۲۴ تا ۲۶ هزار تومان رسید. بنا بر اعلام رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی قیمت گوشت قرمز نسبت به هفته‌های آخر اسفندماه گذشته ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان کاهش یافته است و هر کیلو شقه گوسفندی در مغازه ها به ۳۸۰ هزار تومان رسیده است.

بنا بر اعلام مدیر کل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی در هفته اول فرودین ۱۵ درصد نسبت به میانگین بلندمدت کاهش بارندگی داشتیم که کاهش با افزایش هر میلیمتر بارش موجب ۰.۸ کیلو کاهش با افزایش تولید علوفه مرتعی می شود.

بخش کشاورزی در هفته جاری در میزگردی با بخش انرژی گزارشی با عنوان "رها شدگی آب؛ از وزارت نیرو تا وزارت کشاورزی" منتشر کرد که در آن به موضوعاتی چون میزان مصرف آب در بخش کشاورزی، اختلافات موجود در این بخش و راهکارهای عبور از شرایط فعلی پرداخته شده است.

قیمت انواع مرغ در بیست و ششم فروردین ۱۴۰۲ به شرح زیر است:​

ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه چربی سر ساق

۸۸,۵۰۰

مغز ران بدون پوست بدون استخوان

۹۹,۵۰۰

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق

۹۹,۰۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال

۹۹,۴۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو

۹۵,۵۰۰

ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال

۸۸,۰۰۰

بال کبابی ساده – بدون نوک بال

۶۷,۰۰۰

بازوی کبابی ساده

۴۴,۵۰۰

مخلوط بال و بازو کبابی ساده

۵۹,۰۰۰

فیله مرغ

۱۲۹,۷۰۰

گردن مرغ بدون پوست

۲۰,۰۰۰

شنیتسل بدون آرد

۱۲۰,۲۰۰

جوجه چینی

جوجه کباب بی استخوان و بدون بازو ساده

۱۲۲,۲۰۰

جوجه کباب بااستخوان ساده

پا چینی ۱۰ عددی مرغ

مرغ کنتاکی

دل مرغ پاک کرده

۱۹,۰۰۰

جگر مرغ

۱۸,۰۰۰

سنگدان مرغ

۱۹,۰۰۰

پای مرغ

۹,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۱۰۰۰گرمی

۱۱۰,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۵۰۰گرمی

۶۸,۰۰۰

بلدرچین کامل تازه(بسته ۱۰۰۰گرمی)

۹۹,۰۰۰

مرغ کامل منجمد، بسته بندی کیسه ای (پوشش کیسه نایلونی)

مرغ کامل تازه، بسته بندی کیسه ای(پوشش کیسه نایلونی)

۶۲,۵۰۰

مرغ کامل تازه پاک شده، بسته بندی بشقابی

تخم مرغ بسته بندی ۱۵ عددی بسته بندی

۵۵,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۲۰ عددی بسته بندی

۴۸,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۹ عددی بسته بندی

۲۹,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۶ عددی بسته بندی

۲۲,۹۰۰

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه