فطریه | مبلغ فطریه | فطریه 1402

فطریه 1402 چقدر است؟

فطریه 1402 چقدر است؟
کدخبر : 53691

فطریه زکات عید فطر مسلمانان محسوب می شود که هرسال متفاوت است و توسط مراجع تقلید اعلام میشود، در این خبر میزان فطریه سال 1402 را بخوانید.

دفتر مقام معظم رهبری در قم درباره میزان زکات فطریه و کفاره ماه مبارک رمضان با اشاره به اینکه مؤمنان می‌توانند قیمت سه کیلو گندم یا برنج و مانند آن را از محل سکونت خود استعلام و آن را بر اساس مقدار شرعی به عنوان زکات فطریه پرداخت کنند، اعلام کرد مبلغ فطریه در سال جاری به زودی توسط دفتر معظم‌له اعلام خواهد شد. همچنین درباره کفاره غیرعمدی روزه‌های ماه مبارک رمضان نیز اعلام کرد، کفاره باید به صورت طعام پرداخت شود که فطریه در سال جاری بر اساس نظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به ازای هر روز 12 هزار تومان است. فطریه امسال چقدر است؟

فطریه از نظر آیت‌الله سیستانی

فطریه

از آنجا که میزان زکات فطره برای هر فرد سه کیلوگرم است، مبلغ آن برای فطریه بدل از آرد ۶۰ هزار تومان و برای فطریه بدل از برنج ایرانی ۳۶۰ هزار تومان و فطریه بدل از برنج غیر ایرانی، ۱۰۵ هزار تومان تعیین شده است. دفتر آیت الله سیستانی همچنین میزان کفاره غیرعمدی و عمدی روزه‌های ماه مبارک رمضان سال جاری را به ترتیب ۱۶ و ۹۶۰ هزار تومان اعلام کرد.

فطریه نظر آیت الله وحید خراسانی

فطریه

میزان فطریه به ازای هر نفر و با قیمت گندم و بدل از آرد ۶۰ هزار تومان و فطریه بدل از برنج ۲۰۰ هزار تومان است. کفاره غیرعمدی و عمدی روزه نیز برای هر روز، به ترتیب ۱۵ و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه