فولاد مبارکه

گام‌های استوار فولاد مبارکه در تحقق شعار سال ۱۴۰۲

گام‌های استوار فولاد مبارکه در تحقق شعار سال ۱۴۰۲
کدخبر : 53707

کارنامه عملکرد خیره‌کننده فولاد مبارکه اصفهان در سال ۱۴۰۱ نمایانگر شروع سرفصلی جدید از اقدامات برنامه‌ای این شرکت بزرگ فولادی در جهت توسعه اقتصادی با افزایش میزان تولید است. فولاد مبارکه قصد دارد تا گام‌های استوار خود را با تلاش در جهت بهبود کیفیت محصولات و افزایش بهره‌وری بردارد تا بتواند سهم بیشتری در تحقق شعار سال ۱۴۰۲ داشته باشد.

به گزارش فاطمه باقری خبرنگار رصد اقتصادی، مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع تولید فولاد در ایران شناخته می‌شود که نقش مهمی در تحرک صنایع بالادستی و پایین‌دستی دارد. این شرکت یکی از پیشگامان در زمینه تولید ورق‌ های فولادی در کشور است و سهم قابل توجهی از عرضه انواع ورق های فولادی را در بازار داراست.

عملکرد فولاد مبارکه در سال گذشته ثابت کرد که این شرکت قابلیت سودآوری و تقسیم سود را دارد و می‌تواند به بازدهی مناسب برای سرمایه‌گذاران برسد. از آنجایی که فعالان بازار سرمایه به دنبال نمادهایی هستند که پرداخت سود نقدی بالاتری داشته باشند، فولاد مبارکه به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ و موفق در صنعت فولاد، جزء این نمادهای پرطرفدار به حساب می‌آید.

کارنامه درخشان گروه فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۱ در راستای تحقق شعار سال نشان داد که این شرکت بزرگ فولادی ایران توانسته است در هر سه حوزه تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین گام‌های موثری بردارد.

فولاد مبارکه دارای ۱۳۰ پروژه در حال اجرا می‌باشد که برای اجرای این پروژه‌ها، بالغ‌بر 480 میلیون یورو و 6 هزار و 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است. 

اشتغال‌آفرینی‌های پایدار،‌ افزایش تولید و تولید محصولات جدید به همراه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تولید قطعات و تجهیزات مورد نیاز در سال گذشته تنها تحقق یک شعار سال نبود بلکه یک حرکت جهادی در جهت توسعه اقتصادی و سرآغاز برنامه‌ها و اقدامات این شرکت برای رسیدن به رشد تولید با بهره‌برداری از پروژه‌های توسعه ای در سال ۱۴۰۲ است.

به گفته مدیرعامل فولاد مبارکه، علیرغم وجود مشکلات به دلیل اعمال تحریم‌ها و اقدامات این شرکت در جهت جلوگیری از توقفات در پروژه‌ها، پروژه احداث نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی فولاد مبارکه دارای پیشرفت ۷۵ درصدی است. این پروژه ارزشمند که با توجه به گرم شدن هوا می‌تواند در فصل گرم سال خطوط تولید را یاری کند، به‌زودی وارد فاز بهره‌برداری خواهد شد. کلیه مراحل نصب، تست و راه‌اندازی نیروگاه توسط متخصصان داخلی در حال انجام است.

همچنین شایان ذکر است که بیش از  ۶۰ درصد تجهیزات این واحد تولیدی برق توسط شرکت‌های توانمند داخلی تأمین می‌شود که اشتغال‌زایی بسیار زیادی با خود به همراه داشته و دانش و توان فنی مهندسان ایرانی را نیز به شکل قابل‌توجهی ارتقا داده است.

امروزه بیش از ۲۰ درصد فولادهای استفاده شده توسط برترین خودروسازهای دنیا در تولید خودرو را فولادهای دوفازی خصوصا DP 600 تشکیل می‌دهد. متخصصان فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا برای نخستین بار در کشور به دانش فنی تولید ورق‌های فولادی گرم دو فازی دست یافتند. 

فولادهای دوفازی به عنوان یکی از ارکان اصلی فولادهای پراستحکام مورد استفاده در صنعت خودروسازی است که با هدف کاهش سوخت، کاهش حوادث جاده‌ای، افزایش ایمنی کاهش آلایندگی و افزایش ایمنی کاربرد دارد. 

شرکت فولاد مبارکه به دلیل تولید محصولاتی که بسیاری از صنایع بزرگ و کوچک کشور به آن‌ها نیاز دارند، از اهمیت بسیاری برخوردار است. این شرکت قصد دارد تا با عمل به منویات رهبر معظم انقلاب همچون گذشته و با جدیتی بیشتر از قبل در جهت رونق اقتصادی و بهبود معیشت آحاد جامعه با افزایش میزان تولید در جهت مهار تورم گام‌های خود را در این مسیر استوارتر گرداند، چرا که این راهبرد می‌تواند ایجاد اشتغال و بهبودی بسیاری را در وضعیت اقتصادی کشور به همراه داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه