• پایگاه خبری رصد اقتصادی
  • بانک
  • مدیریت امور استان‌ها و بازاریابی پست بانک ایران خبر داد، رتبه نخست استان خراسان شمالی در رشد سهم بازار استانی منابع بانکی در پایان اسفند ماه ۱۴۰۱

پست بانک ایران

مدیریت امور استان‌ها و بازاریابی پست بانک ایران خبر داد، رتبه نخست استان خراسان شمالی در رشد سهم بازار استانی منابع بانکی در پایان اسفند ماه ۱۴۰۱

 مدیریت امور استان‌ها و  بازاریابی پست بانک ایران خبر داد، رتبه نخست استان خراسان شمالی در رشد سهم بازار استانی منابع بانکی در پایان اسفند ماه ۱۴۰۱
کدخبر : 54179

مدیریت امور استان‌ها و بازاریابی پست بانک ایران، در گزارشی از رشد ۱.۴۵ درصدی نسبت سهم بازار استانی منابع بانکی خراسان شمالی و کسب رتبه نخست این شاخص در بین استان‌های کشور، از فروردین ۱۳۹۸ تا پایان اسفندماه سال گذشته خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، بر اساس این گزارش، استان‌های خراسان‌جنوبی و زنجان به ترتیب با ۰.۷۷ و ۰.۹۹ درصد رشد این شاخص، در رده‌های بعدی قرار دارند.

 بر اساس این آمار، استان خراسان شمالی در ابتدای سال ۱۳۹۸، ۱.۴۶ درصد، خراسان جنوبی ۱.۶۲ و زنجان ۱.۴۰ درصد از سهم بازار استانی منابع بانکی را در اختیار داشته‌اند.

همچنین، در طی بازه زمانی ابتدای فروردین سال ۱۳۹۸ تا پایان اسفندماه سال ۱۴۰۱، استان کرمان با رشد ۱۳۴۲ درصد در تجهیز منابع رتبه اول کشور و استان‌های سیستان و بلوچستان با ۱۱۷۷ درصد در رتبه دوم و مازندران با ۱۱۲۲ درصد در رتبه سوم رشد این شاخص جای گرفته‌اند.

 بر اساس این آمار، استان‌های بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد بالاترین رشد سپرده‌های بانکی کشور را دارا هستند و در اسفندماه سال گذشته، استان تهران با ۵۳ درصد، اصفهان با ۵.۱ درصد و خراسان رضوی با ۴.۲ درصد بیشترین سهم را در سپرده‌های بانکی کشور در اختیار داشته‌‌اند.

  آمار منتشر شده نشان می دهد که در این بازه زمانی، سهم بازار منابع بانکی پست بانک ایران از سپرده‌های بانکی کل کشور از ۰.۵۲ درصد به ۰.۹۲ درصد رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه