چادرملو

مسیر جذاب چادرملو در کسب درآمد و ثبت رکوردهای متعدد

مسیر جذاب چادرملو در کسب درآمد و ثبت رکوردهای متعدد
کدخبر : 54371

چادرملو از شرکت‌های بزرگ بورسی در بازار سرمایه‌ است که توانست با ثبت یک عملکرد جذاب و خیره‌کننده سال گذشته را به پایان برساند. شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در سال گذشته با ثبت رکوردهای متعدد سالیانه، درآمد و سود ۴۱ و ۲۰.۴ هزار میلیاردی را در عملکرد ۱۲ ماهه ۱۴۰۱ خود به ثبت رساند. عملکردی که مسیری آغازین برای کسب افتخارات و تحقق اهداف رشد تولید در سال ۱۴۰۲ گردید.

به گزارش فاطمه باقری خبرنگار رصد اقتصادی، شرکت چادرملو با سرمایه اسمی 19.2 هزار میلیارد تومانی، گزارش عملکرد نخستین ماه سال مالی جاری را ارائه کرد و براین اساس ۳.۳ هزار میلیارد تومان درآمد شناسایی کرد. این ثبت درآمد و عملکرد مثبت ادامه همان مسیر جذاب دستاوردهای رکوردی و تحقق درآمدی عالی در سال ۱۴۰۱ بود که این شرکت معدنی را برآن داشت تا برای سال جدید برنامه‌ها و اهداف خود را برای دستیابی به محور رشد تولید و افزایش سهم با جدیت به‌روزرسانی و دنبال نماید.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو سال ۱۴۰۱ را در حالی به پایان رساند که موفق به کسب رکوردهای تولید سالانه در کارخانه احیا و شمش فولادی از ابتدای راه‌اندازی این کارخانه‌‌‌ها شد. در سال گذشته این شرکت با تمرکز در تولید در انتهای زنجیره ارزش موجود در شرکت برای افزایش سودآوری عملکردی خیره‌کننده به‌ویژه در دو واحد تولید آهن اسفنجی و شمش فولادی در صفحات آمار و گزارش‌های اقتصادی از خود به یادگار گذاشت.

براین اساس در سال ۱۴۰۱ واحد احیای چادرملو از رشد تولید ۱۰درصدی آهن اسفنجی نسبت به سال ۱۴۰۰ برخوردار شد به طوری که بیش از ۱ میلیون و ۶۱۵ هزارتن آهن اسفنجی تولید گردید. ثبت این رکورد در حالی انجام شد که چادرملو در سال گذشته با کمبودهای تامین برق و گاز ازجمله محدودیت ۸۰ روزه مصرف گاز طبیعی مواجه بود، اما با همت و تلاش تمامی پرسنل و اقدامات عملیاتی موثر و با کاهش ۴۷‌درصدی ساعات توقفات برنامه‌ریزی شده و اضطراری نسبت به سال ۱۴۰۰ به این مهم دست پیدا کرد.

همچنین رکوردشکنی سالانه در واحد تولید شمش فولادی در شرکت چادرملو از ابتدای راه‌اندازی نیز یکی دیگر از موفقیت‌های این شرکت در سال گذشته بود و این شرکت موفق شد در کارخانه تولید فولاد بیش از یک میلیون و ۱۸۷‌هزار تن شمش فولادی تولید کند که این میزان نسبت به برنامه پیش‌بینی سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۸۷ هزارتن و نسبت به سال قبل از آن بالغ بر ۱۳۲‌هزار تن معادل ۵/ ۱۲‌درصد رشد داشته است. رکوردهای تولید روزانه واحد گندله‌سازی و تولید یک‌ماهه اسفند به میزان حدود ۳۷۳‌هزار تن که بی‌سابقه بود و کارکنان چادرملو توانستند تولید برنامه ابلاغی به میزان ۳ میلیون و ۷۰۰ هزارتن را محقق سازند.

ثبت رکوردهای متعدد در افزایش میزان تولید توسط شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در سال ۱۴۰۱ سبب شد تا "کچاد" در این دوره بالغ بر 41 هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی، 20.4 هزار میلیارد تومان سود خالص و 1062 ریال سود برای هر سهم محقق کند. سود ناخالص نیز به 19.1 هزار میلیارد تومان رسید.

در سال گذشته بالغ بر 1 میلیون و 184  هزار 278  تن شمش فولادی در چادرملو تولید گردید که بالاترین میزان تولید از آغاز فعالیت این واحد فولادی بود. شمش فولاد چادرملو علاوه بر عرضه در بورس کالا به منظورتامین بخشی از نیازهای داخلی، در سال ۱۴۰۱ حدود 267 هزارو 582 تن آن در گریدهای جهانی از طریق برگزاری مزایده به خارج از کشور صادر گردید که 148 میلیون دلار درآمد ارزی حاصل گردید.

در ادامه نقش‌آفرینی شرکت چادرملو در مسیر جذاب رشد تولید و افزایش درآمدی خود در سال ۱۴۰۲ نیز گام‌های کچاد استوارتر گردید و به تبع آن اشتهای این شرکت معدنی و صنعتی برای کسب درآمد بیشتر با هدف تامین در زنجیره ارزش مواد اولیه دیگر شرکت‌های صنعتی بالاتر رفت. موضوعی که در گزارش عملکرد نخستین ماه سال مالی جاری کاملا مشهود و قابل درک است. 

بر اساس این گزارش، "کچاد" در دوره فروردین ۱۴۰۲ از فروش داخلی عرضه برق تولیدی، آپاتیت، فولاد، گندله و کنسانتره آهن بالغ بر 3.3 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرد و بیشترین فروش این شرکت بورسی در فروردین به ترتیب مربوط به کنسانتره آهن (خشک)، فولاد و گندله با نرخ فروش 1.2، 1.1 هزار و 922 میلیارد تومان بود.

چادرملو نخستین ماه امسال را با رکورد شکنی واحد فولاد سازی خود و در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب به منظور تحقق شعار رشد تولید آغاز کرد. اولین رکورد ماهانه از زمان بهره‌برداری تاکنون در سال جدید توسط تلاشگران این شرکت با تولید بیش از ۱۱۲ هزارو ۴۵۰ تن شمش فولادی در فروردین و بالاترین تولید روزانه از ابتدای بهره‌برداری در ۲۲ فروردین‌ماه با تولید ۴۹۴۱ تن شمش فولاد به دست آمد. 

مسیر جذاب و شفافی که چادرملو برای ایفای نقش خود نسبت به دیگر نقش‌آفرینان عرصه تولید و اکتشاف بر مبنای استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و فناوری‌های روز دنیا و در راستای توسعه پایدار اقتصادی برای کاهش تورم ساخته شده است. گام‌های پرتلاش کارکنان این مجموعه در کنار برنامه‌های مدیریتی و نظارت‌های مستمر بر ثبت رکوردهای متعدد و تحقق درآمدهای به‌طوری محکم شده است که به تعبیری هدفی درون‌خانوادگی در این مجموعه با جدیت دنبال می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه