ال‌جی

انتشار گزارشات مالی نهایی فصل اول سال 2023 ال‌جی

انتشار گزارشات مالی نهایی فصل اول سال 2023 ال‌جی
کدخبر : 54465

کسب دومین بالاترین درآمد تلفیقی سه ماهه اول، سوددهی بالا نمایانگر اقدامات ال‌جی در به روزرسانی سبد تجاری و پیشبرد بهره‌وری عملیاتی ال‌جی الکترونیکس امروز نتایج درآمد تلفیقی خود در سه ماهه اول سال 2023 را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری رصداقتصادی، ال‌جی درآمد تلفیقی خود در سه ماهه اول سال 2023 را 4/20 تریلیون وون کره جنوبی (KRW) گزارش کرد که این رقم رکورددار دومین بالاترین درآمد فصلی است و سود عملیاتی این شرکت نیز معادل 5/1 تریلیون KRW گزارش شده که سومین بالاترین سود عملیاتی فصلی این شرکت تا کنون است. 

علی‌رغم تأثیرات شرایط چالش برانگیز اقتصاد جهانی، رکورد فروش ال‌جی، بهبود چشمگیر مدیریت موثر ساختار تجاری و شیوه عملکرد این شرکت را نشان می‌دهد. نکته جالب توجه، بهبود ساختار تجاری این شرکت است که با توسعه مستمر بخش B2B و بخش‌های تجاری غیر سخت‌افزاری نظیر محتوا و خدمات که رشد چشمگیری داشته‌اند محقق شده است.  

درآمد تلفیقی شرکت لوازم خانگی و راه‌کارهای تهویه مطبوع ال‌جی در سه ماهه اول سال 02/8 تریلیون وون کره جنوبی و سود عملیاتی آن 02/1 تریلیون وون کره جنوبی بود. این واحد تجاری با افزایش سود عملیاتی‌ از رقم 1 تریلیون وون برای اولین بار به رکورد بالاترین درآمد تلفیقی سه ماهه اول در تاریخ فعالیت خود دست یافت. بخش عمده این رشد مستمر ناشی از توسعه سریع بخش B2B با تکیه بر فروش محصولاتی با مصرف بهینه انرژی شامل پمپ‌های حرارتی و سیستم ذخیره انرژی بود. راه‌کارهای سرمایشی، گرمایشی و تهویه مطبوع (HVAC) پیشگام ال‌جی عملکردی قدرتمند و بهره‌وری بالای انرژی را برای مصارف خانگی و صنعتی ارائه می‌کنند که ترندهای کنونی بازار اروپا در زمینه مقررات محیط زیستی سخت‌گیرانه‌تر در آن به خوبی رعایت شده است. این شرکت در پاسخ به قطبی شدن تقاضای بازار، تمرکز خود را بر حفظ رقابت‌پذیری لوازم خانگی پریمیوم، تقویت خط تولید انبوه لوازم خانگی خود و مدیریت ساختار هزینه به منظور افزایش سوددهی قرار خواهد داد. تجارت لوازم خانگی در نظر دارد روند رشد خود را با تمرکز بر توسعه بخش B2B و شتاب بخشیدن به بخش خدمات که در 5 سال گذشته در کره جنوبی رشد سالانه 30 درصدی داشته است حفظ کند.

رکورد فروش شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی در سه ماهه اول 3/36 تریلیون وون کره جنوبی با سود عملیاتی 3/200 میلیارد وون کره جنوبی بود. سوددهی به لطف مدیریت موثر هزینه‌های عملیاتی از طریق پیش‌بینی افزایش تقاضا بهبود یافت. علی‌رغم کاهش تقاضای جهانی تلویزیون به دلیل شرایط چالش برانگیز اقتصاد جهانی در اروپا، فروش این شرکت با رشد در بخش تجارت‌های محتوا و خدمات بر مبنای پلتفرم تلویزیون هوشمند webOS ال‌جی در کنار تقویت رقابت‌پذیری عملیاتی افزایش داشت. انتظار می‌رود محصولات پریمیوم جدید سال 2023 با سردمداری محصولات نوآورانه‌ای نظیر تلویزیون‌های LG OLED evo مزایای رقابتی این شرکت را حفظ کنند. هم‌زمان، فروش جهانی "نمایشگرهای Lifestyle" با طراحی‌ها و ویژگی‌های متفاوت فروش را افزایش خواهند داد و بازار تلویزیون‌های پریمیوم را هدایت خواهند کرد. امسال تلویزیون‎‌های سری LG OLED Objet Collection Posé در 40 کشور از جهان روانه بازار خواهند شد. 

شرکت راه‌کارهای تجهیزات اتومبیل ال‌جی در سه ماهه اول فروشی معادل 39/2 تریلیون وون کره جنوبی با سود عملیاتی 54 میلیارد وون کره جنوبی داشت. این واحد تجاری به رکورد بالاترین درآمد تلفیقی سه ماهه اول در تاریخ فعالیت خود دست یافت. حفظ تکانه سوددهی سه ماهه چهارم سال گذشته و تلاش‌های مستمر برای تقویت زنجیره تأمین جهانی منجر به افزایش سوددهی در سه ماهه اول با رسیدن ارزش سفارشات جمع شده برای تولید قطعات اتومبیل به 80 تریلیون وون شد. علی‌رغم اثرات بی ثباتی بازار بر صنعت جهانی اتومبیل، پیش‌بینی می‌شود که تقاضای قطعات الکترونیک اتومبیل افزایش یابد. این شرکت مزیت رقابتی خود را بر مبنای یک سبد تجاری پایدار متشکل از سیستم‌های اطلاعات سرگرمی داخل خودرویی(infotainment system)، e-Powertrain، چراغ‌های جلو و محصولات متمایز حفظ خواهد کرد.      

 درآمد تلفیقی سه ماهه اول شرکت راه‌کارهای تجاری ال‌جی نیز با بهبود نسبت به سال گذشته، امسال 48/1 تریلیون وون کره جنوبی و سود عملیاتی آن 7/65 میلیارد وون بود. این رشد پایدار با پاسخ فعالانه به تقاضای فصل تحصیلی با محصولات رقابتی شامل لپ‌تاپ‌های جدید Ultraslim LG gram در کنار بهبود رقابت‌پذیری محصولات و بهره‌وری عملیاتی شکل می‌گیرد. این شرکت قصد دارد تمرکز خود را بر گسترش تجارت نمایشگرهای اطلاعات سرگرمی از طریق توسعه محصولات شخصی‌سازی شده و کشف تقاضاهای احتمالی کاربران قرار دهد. این شرکت همچنین قصد دارد به توسعه بخش‌های تجاری جدید به ویژه در کره جنوبی در حالی که ربات‌ها و شارژرهای خودروهای برقی (پارک دیجیتال ال‌جی در Pyeongtaek) به طور کامل در سیستم‌های تولید ال‌جی ادغام شده‌اند، شتاب بخشد.   

شرکت ال‌جی الکترونیکس

ال‌جی الکترونیکس یک مبتکر جهانی در زمینه تکنولوژی و لوازم الکترونیکی مصرفی است که تقریبا در تمام کشورهای جهان حضور داشته و بیش از ۷۵۰۰۰ نیروی کار بین‌المللی دارد. چهار شرکت زیرمجموعه ال‌جی (راهکارهای تهویه مطبوع و لوازم خانگی، سرگرمی‌های خانگی، راهکارهای تجهیزات اتومبیل و راهکارهای تجاری) درمجموع طی سال ۲۰۲۰ فروشی بالغ بر ۵۶ میلیارد دلار را ممکن ساخته‌اند. ال‌جی یکی از تولید‌کنندگان پیشگام محصولات خانگی و تجاری است که دامنه وسیعی از محصولات همچون تلویزیون‌ها، لوازم‌خانگی، راهکارهای تهویه مطبوع، مانیتورها، ربات‌های سرویس‌دهنده، تجهیزات اتومبیل، برند اعلای LG SIGNATURE و برند هوشمند LG ThinQ را عرضه می‌کند که نام‌های آشنایی در سراسر جهان هستند. برای دریافت آخرین اخبار به www.LGnewsroom.com مراجعه نمایید.

روابط عمومی شرکت ال‌جی الکترونیکس در ایران: آقای کاوه مفتخری

شماره تماس: 26205940

ایمیل: kaveh.moftakhari@lge.com

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه