فولاد شادگان

برنامه‌های فولاد شادگان برای دستیابی به رشد تولید

برنامه‌های فولاد شادگان برای دستیابی به رشد تولید
کدخبر : 54477

​شرکت فولاد شادگان با ظرفیت تولید ٨٠٠ هزارتن آهن اسفنجی در سال، ضمن افزایش تولید و تامین بازار داخلی موفق شده بهترین کیفیت این محصول را با تکنولوژی ایرانی در بازار عرضه کند. این شرکت در سال گذشته موفق شد تا رکورد تولید آهن اسفنجی با تولید بیش از ۸۰۷ هزار تن آهن اسفنجی نسبت به سال ۱۴۰۰ را بشکند و یک عملکرد مطلوب را به ثبت برساند. فولاد شادگان برای سال ۱۴۰۲ نیز برنامه‌های خود را بر اساس رشد تولید و کسب افزایش سهم بازار با بهره‌برداری از واحد فولادسازی این شرکت قرار داده است.

به گزارش فاطمه باقری خبرنگار رصد اقتصادی، شرکت صنعت فولاد شادگان با وجود مشکلات و اعمال محدودیت‌ها در تامین انرژی، برنامه‌ها و فعالیت‌های تولیدی خود را در سال گذشته توانست مطابق برنامه‌ریزی‌های از قبل انجام شده از طریق افزایش کیفیت تولیدات، بهبود کیفیت مواداولیه مصرفی و مرتفع نمودن مشکلات ناشی از نوسانات تولید به انجام برساند. 

شرکت فولاد شادگان با استفاده از مزیت‌های استان خوزستان در توسعه صادرات و ارزآوری توانست نقش تاثیرگذاری را در اشتغال‌زایی و به کارگیری نیروهای بومی و متخصص درون استانی ایفا نماید. مدیریت این شرکت معتقد است؛ نقش شرکت فولاد شادگان درتولید فولاد، صادرات، ارزآوری، اشتغالزایی زمانی معنا پیدا می کند که در عمل به مسئولیت های اجتماعی موفق باشد. بر این اساس، فولاد شادگان با احداث کارگاهی در شهرک صنعتی شادگان درنظر دارد ضمن افزایش اشتغال‌زایی منطقه با طراحی و ساخت قطعات مورد نیاز خود از خروج ارز از کشور جلوگیری به‌عمل آورد. علاوه بر این، با راه‌اندازی فاز سوم فولاد شادگان زمینه اشتغال سه هزار و ۵۰۰ نفر فراهم می‌شود.

فولاد شادگان یکی از هشت طرح مطالعات جامع فولاد کشور و یکی از هفت طرح استانی در این صنعت است که در ۲ فاز و در مساحت ۲۵۶ هکتار ساخته که بخش نخست آن با تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن شمش فولادی ساخته شد که در مجموع هشت هزار و هشتصد میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی آن هزینه گردید. این شرکت به روش کاملاً ایرانی راه‌اندازی شد و  با حمایت مسقیم شرکت فولاد خوزستان به بهره‌برداری رسید.

تولید محصول در طی سالیان گذشته در صنعت فولاد شادگان روندی رو به رشد داشته است و از ابتدای راه اندازی و بهره برداری در سال ۱۳۹۶ تا کنون هر ساله شاهد افزایش تولید محصول در این شرکت بوده‌ایم که ماحصل این کار عبور از مرز تولید و ظرفیت اسمی در دوسال اخیر است.

شرکت صنعت فولاد شادگان بنا دارد تا در سال ۱۴۰۲ ، با توجه به برنامه‌ریزی تعمیرات سالیانه به مدت ۲۵ روز به جای توقف تولید ناشی از محدودیت‌های انرژی، تولید ۷۸۵ هزار تن را محقق کند. این افزایش تولید در حالی بود که این شرکت حدود ۴۰ هزار تن تولید را به خاطر محدودیت‌های برق و گاز از دست داد.  محدودیت‌های انرژی ضربه مهلکی را به صنعت فولاد کشور ورارد کرده است که انتظار می‌رود مسئولین امر یک برنامه جامع برای رفع این چالش تدوین و تبیین بکنند. شرکت فولاد شادگان با محدودیت‌های برق تابستان در نیمه اول سال بی‌بهره نبود و این موضوع سبب شد تا از برنامه تولید عقب بماند. 

تعمیرات سالانه جز جدانشدنی پروسه تولید در کارخانجات مشابه و در بهبود عملکرد تجهیزات و روند تولید پایدار و مستمر و همچنین حائز اهمیت است که در حال حاضر اجرای برنامه جامع تعمیرات در شرکت صنعت فولاد شادگان در بخش هایی از جمله سیستم های آبرسانی، پست های برق ، ریفرمر ، رکوپراتور و …  انجام می‌گیرد و این تعمیرات صرفا معطوف به بخش آسیب دیده نیست. 

این شرکت فولادی، برنامه‌های خود را از طریق اجرای طرح‌های توسعه‌ای و تبیین برنامه‌ای در جهت افزایش تولید با هدف توسعه و اشتغالزایی مستقر ساخته است. طرح یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن اسلب فولادشادگان، پروژه افزایش ظرفیت واحد احیا فولادشادگان از ۸۰۰ هزار تن به یک میلیون تن، برنامه‌های این شرکت فولادی در جنوب کشور است که در راستای تحقق شعار سال مبنی بر رشد تولید با قاطعیت در سال ۱۴۰۲ دنبال می‌شود.

چشم‌انداز آتی فولاد شادگان بر این قرار گرفته است تا سال ۱۴۱۰ حدود ۱۵ درصد تولید هلدینگ فولاد خوزستان که دومین تولیدکننده فولاد کشور است را به خود اختصاص بدهد. برای این منظور یک افزایش ظرفیت را در واحدهای موجود احیا و فولادسازی در دستور کار قرار داد. همچنین واحد فولادسازی دوم با ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن، توسعه واحد بریکت‌سازی، اضافه‌کردن واحد آهک و احداث نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی را از موارد دیگری است که برای چشم‌انداز آتی این شرکت در نظر گرفته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه