سازمان اموال تملیکی

مهم‌ترین دستاوردهای راه‌اندازی سامانه الکترونیکی حراج خرده‌فروشی

مهم‌ترین دستاوردهای راه‌اندازی سامانه الکترونیکی حراج خرده‌فروشی
کدخبر : 55169

سامانه الکترونیکی حراج خرده‌فروشی اموال تملیکی که به صورت برخط فعالیت خود را از روز شنبه آغاز کرد، دستاوردهای مهمی همچون شفافیت، ایجاد رقابت و حذف واسطه‌ها و استفاده عموم افراد جامعه از حراج‌ها را دارد که همه افراد می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. زمان برگزاری حراج روز سه شنبه اعلام شده است.

به گزارش  بهزاد نورایی خبرنگار رصد اقتصادی، سامانه الکترونیکی حراج خرده‌فروشی برخط اموال تملیکی در روز دوشنبه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۲ توسط مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در جمع خبرنگاران رونمایی شد که دارای قیمت های آشکار و عیان برای عموم مردم، رقابت شفاف و سالم، کالاهای بدون ایراد و اشکال، رایگان بودن تمام فرایند در این سامانه از جمله خصوصیات و مزیت‌های آن به شمار می‌رود.

به گفته مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، سامانه حراج خرده فروشی برخط با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت (مرکز توسعه تجارت الکترونیک) در راستای مهار تورم، رشد تولید، تقویت عدالت اجتماعی، حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه و در جهت ایجاد ساختار لازم برای اجرای تبصره (2) ماده (23) آیین نامه معاملات سازمان و بند (2) ماده (56) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، طراحی، پیاده سازی و اجرای آزمایشی آن عملیاتی شد.

براساس این گزارش، افراد می‌توانند به ۳ روش؛ مراجعه به سامانه ستاد الکترونیک دولت(ستاد ایران) به آدرس http://Setadiran.ir یا پنجره ملی خدمات هوشمند دولت و یا تارنمای سازمان اموال تملیکی از خدمات این سامانه استفاده کنند.

بازگشت مبالغ ودیعه در صورت برنده نشدن حداکثر تا ۲۴ ساعت به حساب شرکت‌کنندگان، حذف واسطه‌ها، لغو برگزاری مزایده‌های حضوری مگر در موارد استثنا، کمک به مسئله شفافیت‌زایی و فساد ستیزی از مطالبات دولت سیزدهم  از دیگر مزایای حراج خرده فروشی برخط عنوان شده است که می‌تواند به عنوان یک الگو در پیشرفت سامانه‌های برخط قرار بگیرد.

تعداد کالاها عرضه شده در حراج خرده‌فروشی برخط اموال تملیکی، شامل ١٠ قلم انواع لوازم خانگی است که در زمان تحویل به شرط سالم بودن کالاها تحویل داده می‌شود. از مدل‌های عرضه شده ذخیره وجود دارد تا اگر ایرادی در کالایی بود، سریعا جایگزین شود. کالاهای موجود برای ٢ سال اخیر است و حراج خرده فروشی کالاها در این سامانه تا سقف ٢٠٠ میلیون تومان خواهد بود.

در سامانه الکترونیکی حراج خرده‌فروشی برخط اموال تملیکی، شرکت کنندگان می‌توانند چندین کالا را به صورت همزمان خرید کنند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد، ضمن اینکه قیمت کالاهایی که در سامانه ارائه شده پایین‌تر از قیمت بازار است و در راستای حمایت از خریداران واقعی و نیاز خانوارها است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه