با مشارکت بانک¬های قرض الحسنه کشور

نذر علمی با چاشنی وام / طرح یک میلیون نفر یک میلیون تومان نذر علمی رونمایی شد

نذر علمی با چاشنی وام / طرح یک میلیون نفر یک میلیون تومان نذر علمی رونمایی شد
کدخبر : 55228

طبق تفاهم¬نامه بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) و بانک‌های قرض الحسنه کشور، هر ایرانی می¬تواند از یک تا 300 میلیون تومان وام بدون کارمزد دریافت کند و با اهدا به بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) در نذر علمی مشارکت کند.

به گزارش ستاد ارتباطات و ترویج بنیاد مصطفی(ص)، سیدعلی عمرانی، مدیر اجرایی بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) با تشکر از مدیران و کارمندان بانک قرض¬الحسنه مهر ایران که در انجام این طرح، پرتلاش ظاهر شدند بیان کرد: تا قبل از اجرایی شدن این طرح، در جامعه خادم المصطفی(ص) شعار «هر مسلمان یک سهم برای توسعه علم و فناوری در جهان اسلام» را داشتیم. امروز با استفاده از ظرفیت¬های بانک قرض¬الحسنه مهر ایران امیدواریم که در این طرح به شعار «یک میلیون نفر، یک میلیون نذر علمی» دست یابیم که بتوانیم فعالیت¬های بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) را گسترش دهیم.

وی در ادامه افزود: این طرح محدود به ایران نیست، ما افرادی از کشورهای دیگر داریم که علاقه¬مند به حمایت از بنیاد مصطفی(ص) هستند و این اشتیاق در کشورهای دیگر نیز وجود دارد اما با توجه به مشکلاتی که در روند جابه¬جایی منابع وجود دارد، در تلاش هستیم تا با استفاده از ظرفیت¬های بانک قرض¬الحسنه مهر ایران، این ظرفیت را نیز فعال کنیم.

 مدیر اجرایی بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) در ادامه اظهار داشت: جوایزعلمی دنیا به دولتها وابسته نیستند و از منابع مردمی در توسعه علم و فناوری کمک می¬گیرند. ما در بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) کارهای مختلفی انجام می¬دهیم که در راس آن می¬توان جایزه مصطفی(ص) را نام برد. از جمله دیگر فعالیت¬های بنیاد، برگزاری رقابت علمی کنز، مسابقه دانش¬آموزی نور و نشست استپ می¬باشد.

سعید شمسی نژاد مدیرعامل بانک قرض¬الحسنه مهر ایران با بررسی همکاری¬های بانک قرض الحسنه مهر ایران و بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) گفت: یکی از دغدغه¬های ما در بانک قرض¬الحسنه مهر ایران، توسعه علم و فناوری در ایران است، از این رو در چند سال گذشته همکاری¬های خوبی با بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) داشته¬ایم که در طرح مردمی نذر علمی این همکاری تداوم یافته است.

مدیرعامل بانک قرض¬الحسنه مهر ایران در مورد جزییات طرح مردمی نذر علمی اعلام کرد: در روند اجرایی این طرح ما تعهد می¬کنیم که هریک از افراد جامعه می¬توانند با مراجعه به شعب بانک قرض الحسنه مهرایران در سراسر کشور از یک تا 300 میلیون تومان وام بدون ضامن و بدون کارمزد با اقساط 6 تا 48 ماهه بگیرد که پس از انجام مراحل؛ وام از طرف بانک به بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) منتقل می¬شود و متقاضیان قسط وام خود را خواهند پرداخت.

وی همچنین در مورد معوقات احتمالی بیان کرد: بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) اعلام کرده است در صورتی که اقساط وام شخصی به تعویق افتد، بنیاد معوقات را به بانک پرداخت می¬کند.

شمسی¬نژاد در مورد همکاری¬های قبلی با بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) مطرح کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران گام¬های متعددی را برای حمایت از علم و فناوری برداشته است که به عنوان نمونه می¬توان به حمایت از صندوق سرمایه¬گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص) اشاره کرد. این صندوق بورسی مبالغی را از آحاد مردم به صورت هبه و یا قرض از خیرین جمع¬آوری می¬کند که بانک قرض الحسنه مهر ایران هم در این صندوق مشارکت داشته است.

وی در مورد همکاری¬های آتی نیز افزود: بانک قرض¬الحسنه مهر ایران با سازمان اوقاف و بورس در حال بررسی بحث سهام و دارایی¬های مالی است که با طراحی روند اجرایی آن در بخش وقف سهام هم فعال خواهیم شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه