بانک پاسارگاد

عملکرد بانک پاسارگاد برای کسب برتری

عملکرد بانک پاسارگاد برای کسب برتری
کدخبر : 55335

بانک پاسارگاد که در بزرگترین اجلاس استراتژی های توسعه خدمات، تولیدات و صادرات برترین شرکت های ایران با نام طرح انتخاب ملی، در چهار حوزه برتری کسب کرد، این‌ روزها همانند دیگر فعالان شبکه مالی کشور مورد هجمه‌ها و انتشار اخباری غیرواقع و یا سانسورشده از حقیقت قرار گرفته است.

به گزارش فاطمه باقری خبرنگار رصد اقتصادی، عملکرد بانک پاسارگاد در حوزه‌های حمایتی در اعطای تسهیلات به اقشار مختلف مردم و تامین منابع مالی طرح‌ها و بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی به گونه‌ای در سال جدید مطلوب ارزیابی‌می‌شود که نشان‌دهنده برنامه‌ریزی مدیریتی در راستای تعالی فرهنگ مشتری‌مداری و توسعه اقتصاد ملی است. 

در این گزارش بنا نیست که شبکه بانکی کشور را عاری از هرگونه خطا و اشتباه بدانیم، اما با نگاهی منصفانه‌تر شاید بشود تمام این نظام و فعالان عرصه پولی کشور را که در رشد تولید و حمایت از پروژه‌های توسعه‌ای و کسب و کارها نقشی ایفا کرده‌اند را از تعدادی اندک جدا به حساب آورد. شاید علت انتشار اخبار در سطح گسترده بر علیه نظام بانکداری ایران این موضوع باشد که نباید بانک‌های ایرانی در توسعه و طرح‌های اقتصادی به طرز چشمگیر این‌روزها فعالیت‌های حمایتی داشته باشند.

برای نمونه می‌توان به انتشار اخبار در فضای مجازی که حتی سوژه برخی رسانه‌ها هم شد و در خصوص اعطای تسهیلات ۶۰۰ میلیارد تومانی بدون برگشت عنوان شده بود اشاره کرد. 

 بانک پاسارگاد در خصوص اخبار منتشره در فضای مجازی درباره اعطای تسهیلات غیر قانونی به صادرات، توضیحاتی ارائه کرد. بانک پاسارگاد اعلام کرد که مبلغ واقعی تسهیلات پرداخت شده 600 میلیارد تومان بوده و با رعایت کلیه تشریفات و مقررات قانونی توسط بانک صادرات پرداخت شده است.

همچنین، این تسهیلات به صورت کاملاً بازپرداخت شده و شرکت گیرنده تسهیلات هیچ گونه بدهی از این بابت به بانک صادرات ندارد. بر اساس توضیحات بانک پاسارگاد، هیچ گونه پولی از بانک ها خارج نشده و هیچ گونه دخل و تصرفی در جهت منافع شخصی صورت نپذیرفته است. بنابراین، هیچ امر غیر قانونی صورت نگرفته است.

آنچه که در این گونه اخبار دنبال شده، تغییرات ماهیت اخبار از واقعیت به بخش سانسور بوده و فقط بخش اعطای وام با مبلغی کلان آورده شده است، حال آن که پس از شفاف‌سازی بانک پاسارگاد مشخص شد که این بانک مبلغ را به یک شرکت دانش بنیان و در جهت حرکت به سمت تولید و رفع نیازهای داخلی تجهیزات و قطعات و فناوری پرداخت کرده است و در مدت زمانی قبل از سررسید این وام تماما تسویه شده است.

فارغ از اخباری که منتظر تایید پس از بررسی و واقعیات شفاف‌سازی توسط بانک هستیم، باید گفته شود که بانک پاسارگاد، به عنوان یک بانک خصوصی در سال‌های اخیر توان مدیریتی و برنامه‌های خود را به صورتی قرار داده است که با ورود به حوزه های مختلف حمایت مالی در بخش‌های توسعه‌ای اقتصادی انرژی، معدن و فلزات و... علاوه بر نقش اساسی و گسترده در کاهش نیازهای طبقه آسیب‌پذیر جامعه توانسته است رضایت مشتریان و سهامداران خود را به دست بیاورد. 

در راه رسیدن به اهداف فوق، بانک‌ها این حق را دارند که مقداری از وام‌ها را برای کارمندان خود و در جهت رفع نیازهای اولیه زندگی‌شان برای جداسازی از بداخلاقی‌های احتمالی به کار بگیرند. کارآیی که آن را می‌توان در سطح میزان رضایت مشتریان دید و از آن به عنوان یک الگوی درست و حساب‌شده در دیگر نهادها و حتی سازمان‌های کارگری به جای فشار بر اقشار کارمندی و کارگری بهره جست.

نگاهی به عملکرد بانک پاسارگاد و حجم عظیم حمایت‌های مالی از تولیدکنندگان و فعالیت‌های مبتنی بر توسعه اقتصادی به همراه وام های اعطایی آن به شرکت‌های زیرمجموعه خود نشان می دهد برنامه‌ریزی برای تولید پایدار و کاهش اختلاف طبقاتی با نگاه به اقشار مختلف جامعه عملکردی مطلوب را از این بانک برجای گذاشته است. 

 بانک پاسارگاد در اردیبهشت‌ماه سال جاری به عنوان برترین انتخاب ملی صنعت بانکداری، بالاترین سطح سودآوری و امنیت در ارائه خدمات بانکی (با جایزه بین المللی A+ -Security & Profitability in banking Awards 2023)، برترین و تأثیرگذارترین روابط عمومی در معرفی خدمات بانکی و جایزه ملی انتخاب نخست مشتریان در صنعت بانکداری شناخته شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه