پست بانک ایران

حضور پست بانک ایران در مناطق محروم و کم‌برخوردار در راستای عدالت اجتماعی

حضور پست بانک ایران در مناطق محروم و کم‌برخوردار در راستای عدالت اجتماعی
کدخبر : 55395

​رئیس اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در یک گفت‌وگوی اختصاصی با فاطمه باقری خبرنگار رصد اقتصادی، رسالت و هدف اصلی این بانک را حضور در مناطق محروم روستایی و کم‌برخوردار عنوان کرد که توانسته تاکنون خدمات گسترده‌ای را با ۶ هزار شعبه در این مناطق به ثمر برساند.

گفتگو اختصاصی فاطمه باقری خبرنگار رصد اقتصادی با سیدرحمان حسین‌پور در حاشیه بزرگترین رویداد صنعت مالی کشور با تاکید بر اینکه سیاست این بانک در راستای اجرای عدالت اجتماعی مخصوصاً در حوزه انجام فعالیت های پولی و بانکی در مناطق محروم و روستایی قرار گرفته‌است، گفت: در کنار این مهم، پست بانک در حوزه فناوری و دانش‌بنیان به عنوان بانک حوزه تخصصی و توسعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نقش اساسی و محوری دارد.

وی با اشاره به عملکرد پست بانک در حوزه دانش بنیان، افزود: در سال گذشته در حدود ۱۵۹ نفر تسهیلات در حوزه دانش‌بنیان با توجه به اینکه شروع کار در این زمینه بود، پرداخت شد. بیشتر فعالیت پست بانک در حوزه مناطق روستایی و محروم با ۶هزار باجه بانکی در روستاهای کم برخوردار است. حضور در مناطق صفر مرزی نیز یکی از افتخارات ما است چرا که برای بانک‌های دیگر توجیه اقتصادی ندارد، اما پست بانک با حضور موثر در مناطق دورافتاده و روستاها این مهم را ثابت کرده است. 

حسین پور، بازگشایی حساب برای ۱۲ میلیون روستایی از ۲۱ میلیون جمعیت روستایی را از افتخارات پست بانک عنوان کرد و اظهار داشت: شاید تا ۲ سال پیش حدود ۱۰ یا ۱۲ تا خدمت به مردم روستاها داده نمی‌شد ولی اکنون بیش از ۴۰ نوع خدمات بانک به روستاییان ارائه می‌شود. عمده خدمات آنلاین و الکترونیکی به مردم روستاها از طریق پست بانک داده می‌شود که یکی از دستاوردهای مهم این بانک در نظام بانکداری است که براساس عدالت اجتماعی انجام شد.

وی، پست بانک را مروج فرهنگ بانکداری الکترونیک دانست و گفت: دلیل این امر این است که پست بانک توانسته در زمینه بانکداری الکترونیک در روستاها و مناطق دورافتاده صفر مرزی موفق عمل کند. یک روستایی می‌تواند اکنون کلیه عملیات بانکی اعم از دریافت پول، واریز وجه، کارت به کارت، خرید شارژ و.. را با خودپردازها انجام دهد.پست بانک این آموزه های بانکی را به مردم روستا داده و فرهنگ بانکداری الکترونیک را در روستاها توسعه داده و همچنان هم جزو برنامه‌ها و سیاست‌های بانک است. با افتخار اعلام می‌کنیم که پست بانک توانسته است در کاهش هزینه‌های ملی با پرداخت عمده یارانه مردم روستاها و کاهش هزینه‌های سفر برای انجام کارهای بانکی نقش اساسی و محوری داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه