شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

عملکرد موفق کگل در اجرای طرح‌های توسعه‌ای

عملکرد موفق کگل در اجرای طرح‌های توسعه‌ای
کدخبر : 55539

​بررسی فعالیت‌های تولیدی و فروش محصولات شرکت معدنی و صنعتی گل گهر نشان می‌دهد که این شرکت توانسته در اجرای برنامه‌های تولیدی و کسب درآمد خود با اجرای پروژه‌های توسعه‌ای و زیست محیطی موفق عمل کند، به طوری که فروش محصولات کگل در دوماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود دو برابر افزایش داشته است.

به گزاش فاطمه باقری خبرنگار  رصد اقتصادی، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با نماد «کگل» از نمادهای تاثیرگذار بازار سهام است که بیشترین نقش را در رشد شاخص کل برعهده دارد. شرکت های کانه فلزی در اردیبهشت 1402 موفق به فروش 13814.92 میلیارد تومان شدند که نسبت به مشابه سال قبل 62 درصد افزایش پیدا کرده است. در این بین، کگل با ثبت فروش 5,862 میلیارد تومان یکی از برترین‌های میزان فروش در ببین شرکت ها بود که افزایش ۵۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر یکی از شرکت های فعال است که نقش مهمی در سیاست گذاری و مدیریت منطقه برعهده دارد.کگل در آخرین برآورد خود، پیش بینی فروش 69960 میلیارد تومانی با حاشیه سود ناخالص 40 درصدی برای سال مالی 1402 را داشت که توانسته تا پایان اردیبهشت 1402 حدود 15 درصد بودجه خود را از لحاظ مبلغ فروش، پوشش دهد.

گزارش ماهانه کگل نمایانگر این است که در اردیبهشت 1402 موفق به فروش 5,862 میلیارد تومان محصول شده است که نسبت به ماه گذشته رشد 30 درصدی داشته است. میانگین فروش ماهانه شرکت تا پایان این ماه مبلغ 5,193 میلیارد تومان بوده که فروش این ماه نسبت به میانگین فروش ماهانه 13 درصد بیشتر بوده است. مجموع فروش شرکت در سال مالی 1402 مبلغ 10,387 میلیارد تومان بوده است.

بررسی گزارش ماهانه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر نشان می‌دهد؛ کگل در اردیبهشت 1402 موفق به فروش 1,618,285 تن محصول شده است که نسبت به ماه گذشته رشد 38 درصدی داشته است. این شرکت در یک‌ماهه اردیبهشت 1402 و همچنین یکماهه اردیبهشت 1401هیچگونه فروش صادراتی نداشته و کلیه درآمد خود را از فروش داخلی محصولات تولیدی خود حاصل نمود. درآمد حاصل از فروش صادراتی “کگل” در فروردین 1401، هشت هزار و 593 میلیارد و 576 میلیون ریال بود.

این شرکت به منظور توسعه زنجیره ارزش خود با تاسیس شرکت های فولادی سهم خود را در تولید محصولات فولادی نظیر آهن اسفنجی توسعه داده است و در آینده نه چندان دور با تولید اسلب نازک و مقاطع فولادی این زنجیره را تکمیل خواهد نمود. این شرکت در تلاش است تا با تدوین نقشه راه خود به عنوان بزرگترین تولیدکننده مواد اولیه صنعت فولاد ، سهم بیش از پیشی در زنجیره ارزش داشته باشد. 

برای نیل به این مقصود، شرکت گل گهر چند سالی است که اجرای طرح های توسعه‌ای را در دستور کار قرار داده که بخشی از این طرح‌ها در حوزه اکتشافات که از مهمترین محورهای توسعه پایدار اقتصادی است، اجرا می‌شود. اجرای پروژه هایی در حوزه محیط زیست، افزایش تولید و همچنین توسعه بازارهای فروش تماما حاکی از آن است که گهر گهر توسعه همه جانبه را در دستور کار دارد و این موضوع می تواند حضور این مجموعه در بازارهای داخلی و خارجی را افزایش دهد. یکی از پروژه های در دست اجرا بهبود کیفیت محصول خط 4 کنسانتره است. 

هدف اصلی این پروژه بهبود کیفیت محصول کارخانه خط چهارم کنسانتره و تبدیل آن به کنسانتره پلت فید ( نرمه)  با ظرفیت 2 میلیون تن در سال است. این پروژه می تواند علاوه بر تاثیرگذاری بر میزان فروش گل گهر در بازار می‌تواند بر بهبود کیفیت در خطوط مواد اولیه و میزان کیفیت تولیدات فولادی این مجموعه اثر گذار باشد. توانمندی های گل گهر در بومی سازی و ساخت داخل می تواند حضور در پروژه های دیگر را رقم زند و همین موضوع می تواند حضور این مجموعه را در بخش معدن بیش از پیش پررنگ کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه