پتروشیمی زاگرس | فاطمه باقری

هدفگذاری پتروشیمی زاگرس در جهت کسب درآمد بیشتر

هدفگذاری پتروشیمی زاگرس در جهت کسب درآمد بیشتر
کدخبر : 55834

شرکت پتروشیمی زاگرس در ادامه روند برنامه‌های افزایش تولیدی در جهت کسب بازارهای جدید برای ارزآوری و درآمد بیشتر، انتفاع سهامداران را درنظر گرفته و هدفگذاری برنامه‌ای و طرح‌های خود را در افزایش فروش با رشد تولید حتی در کاهش نرخ رقم زده است.

به گزارش فاطمه باقری خبرنگار رصد اقتصادی، اقدامات و پروژه‌های پتروشیمی زاگرس در زمینه مدیریت آلاینده‌های هوا، آب، انرژی، کربن و پسماند با تاکید بر اصول اقتصاد چرخشی و مسئولیت‌های اجتماعی به گونه‌ای مسئولانه انجام گردیده است که این شرکت توانست بالاترین امتیاز در بخش محیط زیست را در بین شرکت‌های منطقه به دست آورد و به عنوان شرکت پیشرو معرفی شود.

به استناد آمار منتشره توسط موسسه MMSA  شرکت پتروشیمی زاگرس ۹درصد از تجارت جهانی را به خود اختصاص داده است. شرکت پتروشیمی زاگرس ظرفیت تولید حدود 2٫7 درصد متانول جهان را دارد و در بین شرکت‌های فعال در این صنعت در کشور رتبه اول را دارد. خوراک واحد سنتز متانول، گاز سنتز تولیدی در بخش ریفرمینگ است. انتخاب نوع تکنولوژی تولید گاز سنتز بستگی به مقیاس عملیاتی دارد.

فرآیند تولید متانول در شرکت پتروشیمی زاگرس، به‌دلیل بهره‌گیری از پدیده جدید اتوترمال در تولید گاز سنتز و همچنین بازیافت هیدروژن از گاز برج و تزریق مجدد آن به گاز سنتز، دارای ویژگی‌هایی است که کلیه واحدهای تولیدی متانول موجود در ایران فاقد آن هستند. 

از سوی دیگر، طراحی مجتمع به‌گونه‌ای انجام شده است تا از حداکثر انرژی تولیدی در راکتورهای سنتز و همچنین انرژی بازیافتی در واحد ریفرمینگ برای تامین انرژی مورد نیاز استفاده شود و از این طریق حدود ۲۰۵ تن بخار در ساعت با فشار ۴۰ بار تولید و به‌فروش رسد.

این شرکت در سال جاری و در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در تحقق شعار سال، رشد تولید را در جهت مهار تورم در دستور کار خود قرار داده است. بر این اساس این شرکت در مجموع با ۵۴۳۲ میلیارد تومان در دو ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ توانست ۲۸ درصد بالاتر از دوره مشابه سال قبل فروش کسب کند که طی این مدت مقدار تولید و فروش متانول ۴ درصد افزایش داشته است.   

شرکت پتروشیمی زاگرس در گزارش 12 ماه منتهی به اسفند پارسال از سود خالص 3162 میلیارد تومانی خبر داد که با رشد 90 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل همراه شد. مبلغ درآمدهای عملیاتی این شرکت در سال گذشته 2142 میلیارد تومان اعلام شد که نسبت به دوره قبل 11 درصد رشد داشته است. 

زاگرس به‌عنوان شرکت رده اول در تولید متانول ایران در سال 1379 تاسیس شد. مجتمع تولیدی این شرکت برای رقابت در بازارهای جهانی و همچنین باتوجه به وجود منابع غنی گاز در منطقه پارس جنوبی و موقعیت استراتژیک منطقه در بندر عسلویه احداث شد. این شرکت در سال 1390 با نماد زاگرس در فرابورس پذیرفته شد. در حال حاضر زاگرس به‌عنوان واحد وابسته شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان می‌باشد. 

نگاهی به فعالیت‌ها و کارنامه عملکرد شرکت پتروشیمی زاگرس نشان می‌دهد که این شرکت مبنای تحقق شعار سال در رشد تولید را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است و در این راه توانست فروش خود را در ماه‌های ابتدایی سال بالا ببرد به نحوی که فروش محصولات این شرکت در اردیبهشت‌ماه ۳۱ درصد بالاتر از فروردین ۱۴۰۲ و ۷۳ درصد بیش از متوسط ماهانه در سال گذشته است. 

گفتنی است؛ شرکت پتروشیمی زاگرس در هفتمین اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری با رویکرد نقش مدیران اقتصادی در مهار تورم و رشد تولید توانست عنوان شرکت برتر رضایتمندی مشتری را در این جشنواره کسب کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه