چادرملو | فاطمه باقری

مسیر ارزش‌آفرینی سهم کچاد با افزایش ظرفیت تولید

مسیر ارزش‌آفرینی سهم کچاد با افزایش ظرفیت تولید
کدخبر : 55890

چادرملو نامی آشنا در میان فعالان حوزه صنعت و معدن است که نقشی اساسی در بازار فروش کنسانتره و فولاد دارد. کچاد از شرکت‌های بزرگ بورسی در بازار سرمایه‌ است که توانست با ثبت یک عملکرد جذاب و خیره‌کننده سال گذشته را به پایان برساند. کچاد در سال جاری با رشد تولید ۲۰ درصدی ظرفیت تولید گندله در سال به عدد 3/8 میلیون تن دست پیدا کرده است.

به گزارش فاطمه باقری خبرنگار رصد اقتصادی، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با سرمایه اسمی 19.2 هزار میلیارد تومانی سال گذشته رکوردهای متعددی را در حوزه‌های تولید فولاد، آهن اسفنجی، گندله و کنسانتره از خود برجای گذاشت. رکوردهایی که در سال ۱۴۰۲ محور تشویقی برنامه‌های کچاد و بیشتر شدن سهامداران حقیقی است که برای خرید سهم چادرملو در معاملات تالار شیشه‌ای به صف شده‌اند.

شرکت چادرملو با ارائه عملکرد دو ماه سال مالی جاری ، ۸.۳ هزار میلیارد تومان درآمد شناسایی کرد و با رشد ۱۱ درصدی همراه شد. "کچاد" در دوره اردیبهشت از فروش داخلی عرضه برق تولیدی، آپاتیت، فولاد، گندله و کنسانتره آهن بالغ بر 4.9 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرد.

این شرکت بورسی در عملکرد دو ماهه بالغ بر 8.3 هزار میلیارد تومان درآمد شناسایی کرد و نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 11 درصدی روبرو شد. جزئیات هزینه های انرژی را می توان اینجا مشاهده کرد.

عملکرد شرکت صنعتی و معدنی چادرملو در سال ۱۴۰۱ و تلاش‌های افتخارآمیز سال جاری نمایانگر این است که کچاد در مسیر ارزش‌آفرینی برای سهم با افزایش ظرفیت تولید قرار گرفته است. بنا بر اعلام مدیر کارخانه گندله سازی چادرملو، کچاد با افزایش ۲۰ درصدی تولید توانسته است به عدد ۳/۸ میلیون تن در سال تولید گندله دست پیدا کند.

در سال گذشته، چادرملو با مشکلاتی مانند کمبود تامین برق و گاز مواجه بود، اما با همت و تلاش پرسنل و اقدامات عملیاتی موثر، توانست به رکورد تولید ۱۰درصدی آهن اسفنجی نسبت به سال قبل دست یابد و بیش از ۱ میلیون و ۶۱۵ هزارتن آهن اسفنجی تولید کند. با کاهش ۴۷‌درصدی ساعات توقفات برنامه‌ریزی شده و اضطراری نسبت به سال ۱۴۰۰، کچاد به این مهم دست پیدا کرد.

شرکت چادرملو در عملکرد تلفیقی ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۱، بالغ بر  ۴۷.۶ هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی تلفیقی، ۲۴ هزار میلیارد تومان سود خالص و ۱۲۴۶ ریال سود برای هر سهم محقق کرد. کچاد در این دوره بیش از 43.7 هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی، 22.8 هزار میلیارد تومان سود خالص و 1188 ریال سود برای هر سهم شناسایی کرد.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ثبت رکوردهای متعدد سالیانه، درآمد و سود ۴۱ و ۲۰.۴ هزار میلیاردی را در عملکرد ۱۲ ماهه ۱۴۰۱ خود به ثبت رساند. رکوردشکنی سالانه در واحد تولید شمش فولادی در شرکت چادرملو از ابتدای راه‌اندازی یکی از موفقیت‌های این شرکت در سال گذشته بود و این شرکت موفق شد در کارخانه تولید فولاد بیش از یک میلیون و ۱۸۷‌هزار تن شمش فولادی تولید کند که این میزان نسبت به برنامه پیش‌بینی سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۸۷ هزارتن و نسبت به سال قبل از آن بالغ بر ۱۳۲‌هزار تن معادل ۵/ ۱۲‌درصد رشد داشته است.

کچاد از شرکت‌های بزرگ و مهم معدنی است که دارای وضعیت مطلوبی از نظر صنعت و بازار سرمایه‌ است، چرا که این شرکت در بخش‌های مختلف نظیر گندله‌سازی، آهن اسفنجی و فولاد در حال تولید بالاتر از ظرفیت اسمی است و این موضوع در بازار سرمایه نیز با اقبال مواجه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه