فاطمه باقری | فولاد صنعت بناب | فولاد بناب

فولاد صنعت بناب گره تولید را باز کرد

 فولاد صنعت بناب گره تولید را باز کرد
کدخبر : 56288

مجتمع فولاد بناب با وجود موانع و مشکلات متعدد خصوصا اعمال محدودیت در مصرف برق توانست با رشد تولید در کوره‌های ذوب و نورد رکوردهای خوبی را به ثبت برساند. برنامه‌های این مجتمع فولادی کشور برای سال جاری در جهت تحقق شعار سال به‌گونه‌ای رقم خورده است که تلاش‌ پولادمردان صنعت بناب در ماه اول سال ۱۴۰۲ به ثمر نشست و این شرکت توانست رکورد تولید ۴۳۰۶۰ تن در ماه درخطوط نورد که طی ۱۲ سال اخیر بی‌سابقه بوده است را به ثبت رساندند.

به گزارش فاطمه باقری خبرنگار رصد اقتصادی، مجتمع فولاد صنعت بناب با برنامه‌ریزی مناسب و اصلاح فرآیندها، به عنوان یکی از شرکت‌های اثرگذار در صنعت فولاد کشور، قصد دارد با مدیریت موانع و محدودیت‌ها و اصلاح فرآیندهای اصلاح نشده، به تحقق رشد تولید و کسب رکوردهای جدید بپردازد. به همین منظور با تقویت تیم مدیریتی و برنامه‌ریزی آموزشی و توانمندسازی به سمت بهبود و افزایش اثربخشی حرکت می‌کند تا هزینه‌های تولید را کاهش دهد، توقفات را به حداقل برساند، تولید را افزایش دهد و محصولات جدیدی را به سبد محصولات نوردی اضافه کند.

بنا بر اعلام دبیر انجمن فولاد ایران، در دو سال گذشته علی‌رغم اینکه مصرف برق در دیگر بخش‌ها افزایش یافته است، اما شاهد رشد و جهش ۷ درصدی در بخش تولید صنعت بودیم که این مهم بیانگر عملکرد موفق در تأمین انرژی است. مجتمع فولاد صنعت بناب به عنوان یکی از شرکت‌‌های تابعه گروه مالی گردشگری در حال حاضر یکی از خوشنام‌‌ترین تولیدکنندگان مقاطع طویل فولادی کشور است که با نام شاهین بناب در بازارهای داخلی و خارجی جایگاه ویژه‌‌ای داشته و محصولات آن مورد استقبال مصرف‌‌کنندگان قرار گرفته است.

مجتمع صنعت فولاد بناب با تولید شمش فولاد و میلگرد در بخش نورد مقاطع فولادی بین تولیدکنندگان فولاد کشور با ظرفیت اسمی یک میلیون و ۹۵۰هزار تُن و ذوب ۴۵۰هزار تُن مقام چهارم کشور را داراست. این مجتمع هم اکنون دارای ۴ خط تولید نورد و دو خط ذوب فعال است و برای ۱۲۰۰ نفر به صورت مستقیم، ۲۰۰ نفر در قالب نیروی پیمانکاری و حدود ۷ هزار نفر بصورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است. مقصد عمده صادرات صنعت فولاد بناب، کشورهای همسایه مانند عراق و در تُناژهای پایین برخی از کشورهای اروپایی همچون گرجستان و لهستان  است. شهرستان ۱۳۰ هزار نفری بناب در ۱۰۵ کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.

این شرکت توانست با وجود مشکلات ناشی از قطع برق و اعمال محدودیت‌های مختلف در بخش انرژی سال ثبت رکورد ها و سال اولین های مجتمع فولاد صنعت بناب از بدو تاسیس را تا سال 1401 به ثبت برساند. در سال گذشته مجتمع فولاد صنعت بناب توانسته است فراتر از سال های گذشته عمل کرده و در واقع رکورد تولید از بدو تاسیس را ثبت نماید ، به طوری که در مقایسه با  مدت زمان مشابه سال های گذشته به میزان قابل توجهی افزایش را شاهد بودیم . تمام این رکوردها در حالی محقق شد که فولاد بناب در سال گذشته با مشکلاتی از قبیل توقف دوماهه خطوط تولید بر اثر کمبود برق و گاز روبرو شد اما این شرکت توانست به اهداف برنامه ریزی شده افزایش تولید، افزایش بهره وری و تولید محصولات جدید دست پیدا کند.

روند رکوردزندی مجتمع فولاد صنعت بناب محدود به سال گذشته نشد بلکه این شرکت توانست در سال ۱۴۰۲ هم رشد تولید را رقم بزند. فولاد صنعت بناب با تلاش پولادمردان خود موفق شدند رکورد ۴۳۰۶۰ تن در خطوط نورد و مقدار ۷۶۹۷۳ تن در کل خطوط مجتمع از بدو تاسیس را در فروردین ماه سال جاری ثبت نمایند، این میزان تولید در ۱۲ سال اخیر در فروردین ماه سال جاری نسبت به تولید فروردین ماه در سال های گذشته بی‌سابقه بوده و این مهم نوید بخش سالی خوب و پربار برای مجتمع فولاد صنعت بناب است.

 مجتمع فولاد صنعت بناب، توسعه و نوسازی را مهم و حیاتی در جهت افزایش توان تولید عنوان می‌کند و برای تحقق رشد تولید و کسب رکوردهای برتر از پروژه‌های زیرسقفی که توان ذوبی و نوردی را تقریبا دو برابر خواهد کرد، بهره می‌برد. 

برنامه‌ها و اقدامات مجتمع فولاد صنعت بناب نشان می‌دهد که این مجموعه به دنبال تحقق رشد تولید و بهبود شرایط خود است، به گونه‌ای که مدیریت جدید این شرکت روند رو به رشد سال گذشته در سال جدید را با جدیتی بیش از پیش ادامه‌دار می‌خواند و تاکید دارد که این مجتمع فولادی کشور، برای رشد تولید و رسیدن به سودآوری لازم نهایت تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

از دیدگاه مدیریت فولاد بناب، نیروی انسانی سرمایه ارزشمندی برای نیل به اهداف توسعه‌ای و تحقق مسیر نقش‌آفرین در اقتصاد کشور است که نیازمند رشد، ارتقا و آموزش بهینه می‌باشد. در کنار این موارد، فولاد صنعت بناب توجه به مسائل محیط زیستی را حائز اهمیت می‌داند. برهمین اساس این شرکت با راه اندازی سیستم دداستینگ کوره ها توانست اقدام موثری در راستای کاهش آلایندگی و حفظ محیط زیست انجام بدهد و قصد دارد در سال جاری با همکاری مستمر با سازمان محیط زیست در جهت تکمیل و بهینه سازی پروژه های زیست محیطی اقدام و به سمت صنعت سبز حرکت کند .

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه