فرابورس

اولین نشست خبری ویژه عرضه اولیه سهام شرکت خمیر مایه رضوی برگزار شد

اولین نشست خبری ویژه عرضه اولیه سهام شرکت خمیر مایه رضوی برگزار شد
کدخبر : 56315

اولین نشست خبری ویژه عرضه اولیه سهام شرکت خمیر مایه رضوی هم‌اکنون با حضور مدیران این شرکت در فرابورس در حال برگزاری است.

در ابتدای این نشست محمد صادق مروارید، مدیرعامل شرکت خمیر مایه رضوی ضمن تشریح ویژگی‌های این صنعت، آخرین وضعیت #غمایه را  تشریح کرد.

به گفته وی، بنیاد بهره‌وری آستان قدس رضوی در راستای شفاف‌سازی و مسئولیت‌های اجتماعی ، تصمیم به عرضه سهام زیرمجموعه در بازار سرمایه گرفت. در این راستا خمیر مایه رضوی به عنوان یکی از شرکت‌های موفق وارد این عرصه شده است.

صنعت تخمیر در دنیا از سابقه‌ای بالغ بر 180 سال دارد اما در ایران سابقه این صنعت به کمتر از 35 سال برمی‌گردد و صنعتی تازه است. این صنعت فقط غذایی نیست بلکه بین صنعتی است و بحث بیوتکنولوژی و شیمی را هم شامل می‌شود.

نماینده ارزشگذار در بخش پایانی عنوان کرد:

برای برآورد بهای تمام شده نیز از مجموع مواد مستقیم مصرفی، 85 درصد مربوط به ملاس چغندر و نیشکر است که با توجه به سهم بالای آن در بهای تمام شده محصولات تولیدی، نقش بسزایی داشت.

سود خالص برای سال 1402، 139 میلیارد تومان، سال 1403 رقم 187 میلیارد تومان، سال 1404 رقم 233 میلیارد تومان، سال 1405 به میزان 291 میلیارد تومان و سال 1406 نیز 363 میلیارد تومان برآورد شده است.

ارزش‌گذاری این شرکت با 5 روش انجام‌شده که شامل روش‌های ضریب قیمت به سود، تنزیل سود تقسیمی، تنزیل جریان نقد آزاد سهامداران، تنزیل جریان نقدی آزاد شرکت و خالص ارزش روز دارایی‌هاست.در نهایت ارزشیابی سهام شرکت خمیر مایه رضوی با این 5 روش، ارزش برآوردی سهام شرکت بر اساس مفروضات عنوان شده برابر با مبلغ 897 میلیارد تومان و ارزش برآوردی هر سهم 37 هزار و 394 ریال برآورده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه