فاطمه باقری | پتروشیمی اصفهان

پیشروی شهصفا در تولید محصولات پتروشیمی ایران

پیشروی شهصفا در تولید محصولات پتروشیمی ایران
کدخبر : 56328

شرکت پتروشیمی اصفهان با تلاش‌های خود در جهت تحقق اهداف خود و توسعه صنعت پتروشیمی، به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو و موفق در زمینه تولید محصولات پتروشیمی در ایران، مورد توجه قرار گرفته است. این شرکت از زمان شروع فعالیت خود تلاش کرده است که کیفیت محصولات خود را بالا ببرد و در این راستا از استانداردهای معتبر جهانی استفاده کرده است.

به گزارش فاطمه باقری خبرنگار رصد اقتصادی، شرکت سهامی پتروشیمی اصفهان، اولین تولید کننده محصولات آروماتیک در ایران است. این شرکت در سال ۱۳۷۱ با هدف تولید بیش از ۳۰۰/۰۰۰ تن مواد آروماتیک شامل بنزن، تولوئن، ارتوزایلین، پارا زایلین و مخلوط زایلین تأسیس شد. مدیریت شهصفا، برای رسیدن به محورهای رویکردی برنامه‌های خود در دستیابی به عنوان پیشرو بودن در تولیدمحصولات پتروشیمی ایران، افزایش سوددهی با حفظ محیط زیست و جلوگیری از خام فروشی برنامه‌های را در دستور کار پتروشیمی اصفهان قرار داده است.

رویکرد پتروشیمی اصفهان از تولیدمحوری به پروژه محوری تغییر کرده و مدیریت این مجموعه تلاش دارد تا با اجرای طرح‌های جدید، به سودآوری و تأمین خوراک مورد نیاز صنایع پایین دستی بپردازد. محصولات این شرکت بعنوان خوراک صنایع پایین دستی نظیر شوینده ها، پلاستیکها، الیاف پلی استر، نرم کننده های پلاستیکی، رنگسازی و صنایع نظامی به کار می‌رود.

گزارش فعالیت پتروشیمی اصفهان در بهار ۱۴۰۲

«شصفها» با سرمایه ثبت شده ۳۰۰/۰۰۰میلیون ریال در بهار ۱۴۰۲ موفق شد تا مبلغ 16,146,170 میلیون ریال درآمد فروش به دست بیاورد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد رشد داشته است. شرکت پتروشیمی اصفهان در خردادماه جاری معادل 5,690,198 میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رساند که نسبت به دوره 1 ماهه مشابه سال قبل 56% افزایش نشان می‌دهد.

گفتنی است، «شصفها» با سرمایه ثبت شده 300,000 میلیون ریال طی عملکرد 2 ماهه سال مالی منتهی به 1402/12/29 مبلغ 10,455,972 میلیون ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 95% رشد داشته است. پتروشیمی اصفهان در اردیبهشت‌ماه سال جاری معادل 6,292,809 میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به دوره 1 ماهه مشابه سال قبل 202% افزایش داشته است.

برنامه‌های مدیریتی پتروشیمی اصفهان در مسیر پیشرفت 

پتروشیمی اصفهان یکی از شرکت‌های وابسته به هلدینگ پتروپالایش اصفهان است که برای تقویت و سوددهی آن سرمایه‌گذاری انجام داده است که به گفته‌ مدیرعامل این شرکت در چشم انداز پنج ساله خود سوددهی مناسبی را برای این شرکت در نظر گرفته و از مدیریت جدید انتظار دارد که در کمترین زمان ممکن این هدف محقق شود.

مدیرعامل پتروشیمی اصفهان اشتغالزایی نخبگان را در تمرکز طرح‌های نوین و بر مبنای علم در هلدینگ پتروپالایش اصفهان و شرکت‌های تابعه و وابسته عنوان می‌کند که با هدف جوان سازی کارکنان و جلوگیری از مهاجرت مغز‌ها اجرا می‌شود. تلاشگران عرصه تولید و مبارزان خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی در هلدینگ پتروپالایش اصفهان، طرح‌های زیرساختی را برای تکمیل زنجیره ارزش در دستور کار قرار داده‌اند و امروز ۴۰۰ پروژه جدید به صورت همزمان در دست اجرا است که پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۵ بیش از ۱۰ هزار نفر از نخبگان استان اصفهان را به کار خواهند گرفت.

این شرکت در سال ۱۳۷۵ به عنوان اولین شرکت صنایع پیچیده پتروشیمی در ایران موفق به اخذ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ایزو ۹۰۰۲ شد و در سال ۱۳۸۰ هم به عنوان چهارمین شرکت در سطح کشور موفق به اخذ گواهینامه‌های ایزو ۱۴۰۰۱ و OHSAS ۱۸۰۰۱ شد.

شرکت سهامی پتروشیمی اصفهان، اولین تولید کننده محصولات آروماتیک در ایران است که در سال ۱۳۷۱ با هدف تولید بیش از سیصد هزار تن مواد آروماتیک در سال شامل بنزن، تولوئن، ارتوزایلین، پارا زایلین و مخلوط زایلین به جمع واحد‌های تولیدی کشور پیوست.

شرکت سهامی پتروشیمی اصفهان با تولید محصولات پتروشیمی، در صنعت کشور نقش مهمی را بازی می‌کند و از جمله شرکت‌های بزرگ و موفق در این زمینه است. با توجه به پیشرفت‌های علمی و فناوری در این صنعت، شرکت پتروشیمی اصفهان به دنبال توسعه و بهبود فرآیندهای تولیدی خود است و برای این منظور با دسترسی به منابع مالی و فنی قوی، در راستای تحقق اهداف خود قدم برمی‌دارد.

شرکت پتروشیمی اصفهان با توجه به تأثیر بالقوه صنعت پتروشیمی بر محیط زیست، به اهمیت حفاظت از محیط زیست توجه خاص داشته و خود را ملزم می‌داند تا با رعایت قوانین و مقررات زیست محیطی، برای کنترل و کاهش آلودگی محیط زیست اقدامات مؤثری را انجام دهد. در این راستا در سال ۱۳۷۷ موفق به اخذ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ایزو ۱۴۰۰۱ شد. همچنین این شرکت در سال ۱۳۷۶ به سهامی عام تبدیل شد و سهام آن در سازمان بورس اوراق بهادار تهران عرضه شد. 

با توجه به اینکه شرکت پتروشیمی اصفهان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پلیمرهای استفاده شده در صنایع مختلف است، ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی در مناطق مختلف کشور از جمله اصفهان، اهمیت بسیاری دارد. همچنین، با توجه به اینکه شرکت پتروشیمی اصفهان از منابع طبیعی مهمی مانند گاز و نفت استفاده می‌کند، توجه به حفاظت از محیط زیست و بهره‌برداری بهینه از این منابع، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه