فولاد آلیاژی | شرکت فولاد آلیاژی | شرکت فولاد آلیاژی ایران

«فولاژ» 180 تومان سود تقسیم کرد

«فولاژ» 180 تومان سود تقسیم کرد
کدخبر : 57114

روز سه‌شنبه 27 تیر ماه 1402، مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت فولاد آلیاژی ایران با حضور بالغ بر 77 درصد سهام‌داران در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد آلیاژی ایران، محمد کمال‌زاده، مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در این مجمع که به ریاست سید ابوتراب فاضل، مدیرعامل شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر به عنوان سهام‌دار عمده «فولاژ» برگزار شد، اظهار داشت: شرکت فولاد آلیاژی ایران به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع فولاد آلیاژی در ایران و خاورمیانه شناخته می‌شود که از چهار کارخانه فولادسازی، نورد مقاطع سنگین، نورد مقاطع سبک و عملیات حرارتی و تکمیل‌کاری تشکیل شده است. ظرفیت تولید در کارخانه فولادسازی 600 هزار تن، کارخانه نورد سنگین 220 هزار تن و کارخانه نورد سبک 230 هزار تن در سال است. تولید انواع محصولات با استفاده از آهن اسفنجی و قراضه آهنی در مجموعه انجام می‌شود که سهم قراضه، کمتر از 10 درصد و سهم آهن اسفنجی، بیش از 90 درصد است.

افزایش 57 درصدی سود خالص «فولاژ» در سال 1401

وی با بیان اینکه سود خالص شرکت با افزایش 57 درصدی، از سه هزار و 375 میلیارد تومان در سال 1400، به چهار هزار و 773 میلیارد تومان در سال 1401 رسیده است، عنوان کرد:  سود هر سهم «فولاژ» از یک هزار و 266 ریال در سال 1400، به یک هزار و 989 ریال در سال پیش افزایش یافت که حاکی از رشد 57 درصدی است. حاشیه سود خالص شرکت فولاد آلیاژی ایران در سال 1398 (27 درصد)، سال 1399 (39 درصد)، سال 1400 (32 درصد) و در سال گذشته به (37 درصد) رسیده است. مجموع سودآوری شرکت در سال 1401 نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته و این مسئله نشان از عملکرد موفق شرکت فولاد آلیاژی در تولید و فروش انواع محصولات بوده است؛ ضمن اینکه سود عملیاتی شرکت در پایان سه ماهه ابتدایی سال جاری، به یک هزار و 327 میلیارد تومان رسیده که با افزایش 58 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در ارتباط با ثبت رکوردهای مختلف در سال گذشته، بیان کرد: افزایش 39 درصدی درآمد فروش داخلی و افزایش 34 درصدی درآمد حاصل از فروش داخلی و صادراتی، کسب رکورد روزانه فروش به میزان چهار هزار و 171 تن در آبان ماه 1401 و افزایش 179 درصدی فروش و حمل گریدهای فولادی خوش‌تراش، از جمله موفقیت‌های شرکت در حوزه فروش بوده است. ضمن اینکه در حوزه تولید، موفق به ثبت رکوردهایی نظیر تولید 54 هزار و 31 تن مذاب و تولید چهار هزار و 35 تن کلاف در اردیبهشت ماه 1401، تولید تسمه‌های ویژه نظیر تسمه‌های 70 ×185 و 65×180 در خرداد ماه و تولید روزانه یک هزار و 152 تن محصول در واحد نورد سبک در مهر ماه شدیم.

کمال‌زاده در ادامه به طرح‌های توسعه‌ای شرکت فولاد آلیاژی ایران اشاره کرد و گفت: پروژه یزد یک با ظرفیت تولید سالیانه 700 هزار تن انواع بیلت‌های آلیاژی و مهندسی، مهم‌ترین طرح توسعه‌ای شرکت فولاد آلیاژی ایران به شمار می‌آید. میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه در ابتدای سال 1401، حدود 19 درصد بود و در حال حاضر پیشرفت آن به بیش از 95 درصد افزایش یافته است. شرکت (SARRALLE) اسپانیا، تولیدکننده اصلی تجهیزات مورد نیاز این پروژه بوده و بیش از 500 نفر اشتغال‌زایی مستقیم در منطقه به همراه دارد. اولین تست قوس این پروژه در روز 24 دی ماه 1401 انجام شد و ما موفق به انجام اولین ذوب در روز 23 اسفند ماه سال پیش شدیم. پروژه یزد یک طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در شهریور ماه امسال راه‌اندازی شده و ظرفیت کلی فولادسازی شرکت به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن در سال افزایش خواهد یافت.

وی در همین راستا ادامه داد: پروژه نورد وایر فولادهای آلیاژی با ظرفیت تولید 400 هزار تن در سال، دیگر طرح توسعه‌ای مهم شرکت فولاد آلیاژی ایران است. در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه 20 درصدی بوده و پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال 1403 به بهره‌برداری برسد؛ با اجرای این پروژه، انواع وایر آلیاژی در قطرهای 5 تا 25 میلی‌متر در شرکت فولاد آلیاژی ایران تولید خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در ادامه به احداث نیروگاه 330 مگاواتی جهت تامین پایدار برق این مجموعه اشاره کرد و گفت: مذاکرات با سازمان حفاظت از محیط زیست و انتخاب و عقد قرارداد با مشاور در حال انجام است. هم‌اکنون به دنبال اخذ مجوزهای زیست‌محیطی هستیم و زمین 100 هکتاری در مجاورت پروژه یزد یک را جهت احداث نیروگاه در نظر گرفته‌ایم. مکاتبات لازم جهت تامین سوخت مورد نیاز هم انجام شده و امیدواریم بتوانیم هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم.

عرضه بالغ بر 34 هزار تن محصول «فولاژ» در بورس

کمال‌زاده در خصوص اهم اقدامات انجام‌شده «فولاژ» در سه ماهه ابتدایی سال جاری، گفت: پذیرش و عرضه محصولات آلیاژی شرکت در بازار فرعی بورس کالای ایران شامل انواع کلاف، شمش و میلگرد آلیاژی به میزان 34 هزار و 166 تن، خرید برق از بازار برق سبز بورس انرژی، پذیرش اولین سری دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی فولاد آلیاژی ایران و مذاکره با دانشگاه یزد جهت برگزاری دوره PHD برای کارکنان، از جمله اقدامات شرکت طی این مدت بوده است.

وی در ادامه به ثبت 9 رکورد مختلف (یک رکورد به ازای هر  10 روز) در شرکت فولاد آلیاژی ایران طی سه ماهه ابتدایی امسال اشاره کرد و گفت: رکورد تولید روزانه مذاب در روز چهارشنبه 23 فروردین ماه به میزان دو هزار و 431 تن و رکورد تولید ماهیانه مذاب در همین ماه به میزان 54 هزار و 837 تن، رکورد تولید روزانه مذاب در روز یکشنبه 24 اردیبهشت ماه به میزان دو هزار و 470 تن و رکورد دفعات ذوب در همین روز به میزان 53 عدد، رکورد تولید ماهیانه مذاب در اردیبهشت ماه به میزان 55 هزار و 363 تن، رکورد روزانه بسته‌بندی محصولات در روز یکشنبه هفتم خرداد ماه به میزان یک هزار و 226 تن و روز چهارشنبه به میزان یک هزار و 251 تن، رکورد روزانه فروش و حمل محصول در خرداد ماه امسال به میزان چهار هزار و 268 تن و رکورد ماهیانه فروش و حمل محصول در همین ماه به میزان 50 هزار و 650 تن، رکوردهای ثبت شده «فولاژ» در بهار امسال بوده است.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران با تاکید بر اینکه شرکت فولاد آلیاژی ایران همواره به دنبال ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود در استان یزد و شهرستان اشکذر بوده است، خاطرنشان کرد: تامین کپسول‌های اکسیژن و کمک‌های نقدی به بیمارستان حضرت زینب اشکذر، کمک به بیماران خاص، تهیه بسته و سبدهای معیشتی برای افراد کم‌بضاعت، تامین بسته‌های لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت، کمک به موسسات خیریه و مردم‌نهاد، کمک به ستاد دیه استان یزد، کمک به کانون فرهنگی کودکان و نوجوانان استان یزد، تقدیر از دانش‌آموزان نخبه منطقه، کمک به تکمیل و سامان‌دهی ایستگاه راه‌آهن شهرستان اشکذر، اهدای 14 هزار اصله نهال به اداره منابع طبیعی شهرستان اشکذر، کمک نقدی به شبکه بهداشت شهرستان اشکذر، کمک نقدی به افراد بی‌بضاعت، تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان، کمک به اداره کل ورزش و جوانان استان یزد، حمایت از تیم‌های ورزشی استان و کمک به ورزش‌های همگانی، از جمله اقدامات شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه