بانک تجارت | فاطمه باقری

بانک تجارت در مسیر فناوری‌سازی

بانک تجارت در مسیر فناوری‌سازی
کدخبر : 57379

عملکرد بانک تجارت در حوزه‌های مختلف بانکداری الکترونیکی سبب شده تا مشتریان شرکتی و تجاری را به خود جذب کند. به همین منظور بانک تجارت برنامه‌ریزی منسجم و همفکری با هلدینگ فناوری تفتا، اقدامات خود را در سال ۱۴۰۲ در جهت برداشتن گام‌های بلندتری در خدمت‌رسانی بهتر به مشتریان قرار داده است.

به گزارش فاطمه باقری خبرنگار رصد اقتصادی، اعتقاد و باور مدیریت عامل بانک تجارت برای لزوم پشتیبانی فناوری اطلاعات در پیشرفت بانک‌ها موجب شد تا این بانک برای رسیدن به این مقصود از اهمیت نقش آفرینی هلدینگ تفتا در برنامه‌های آینده خود برای برآورده‌کردن و فراهم نمودن زمینه انتظارات بانک برای پاسخگویی به نیازمندی‌های مشتریان بهره ببرد.

تلاش برای تولید محصولات مختلف به منظور خدمت‌رسانی بهتر به مشتریان و سهولت و سرعت عملکرد کارکنان شعب بانک تجارت از سیاست‌های مهم مدیریتی در بانک تجارت با توجه به شرایط فعلی است. 

 مدیریت بانک تجارت، در طول دو سال گذشته تلاش فراوانی در مجموعه تحت مدیریت خود به انجام رسانیده تا از طریق آن مقدمات ورود به حوزه‌های دیگر بانکداری که نیاز امروز بانک برای حضور در حد یک مجموعه مالی توانمند و جامع است محقق شود.

گام‌های ارزش‌افزای شرکت‌های فناورمحور بانک تجارت 

بانک تجارت قصد دارد تا در سال ۱۴۰۲، با برنامه‌ریزی های هلدینگ فناوری تفتا در راستای همفکری، هم‌افزایی و تعامل مستمر، گام‌های تاثیرگذار بیشتری برای خدمت‌رسانی بهتر به مشتریان بردارد تا مخاطبان این بانک، مجموعه‌ای از محصولات را در اختیار داشته باشند که از طریق آن‌ها، خدمات بانکی را دریافت کنند.

ویژگی منحصر‌به‌فرد بانک تجارت باعث شده تا مشتریان شرکتی و تجاری با کسب‌و‌کارهای بزرگ به این بانک روی آورده و این ظرفیت را برای خودشان حفظ کنند.

دستاوردهای بانک تجارت، بخشی از عملکرد شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ فناوری بانک تجارت تحت عنوان هلدینگ تفتا و شرکت‌های تحت مدیریت آن است که با رویکرد پیشرفت، برنامه‌های راهبردی این بانک را حمایت کرده و در اجرایی شدن هرچه بهتر آن گام‌های موثری برمی‌دارد.

بانک تجارت در سال گذشته علاوه بر حمایت از صنایع بزرگ کشور از جمله صنعت پتروشیمی و...، در حوزه‌های مختلف به دستاوردهای مهمی دست یافت؛ از کسب رتبه نخست در میان شبکه بانکی کشور برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تا کسب رتبه نخست فعالیت‌های ارزی در میان این شبکه؛ اما در کنار این مهم، مجموعه‌های مختلف بانک تلاش کردند تا با تولید ابزارها و پلتفرم‌های کاربردی همچون باجت و سایر محصولات مرتبط با حوزه بانکداری خرد، تجاری و اصناف، بخش بزرگی از نیازمندی‌های مشتریان را پاسخگو باشد.

محصولات هلدینگ فناوری و نوآوری تفتا

شرکت "کارت اعتباری ایران کیش" با محصولاتی از جمله "ریال دیجیتال"، "سامانه کهربا" و "تی بی پلاس" ، "سیمرغ تجارت" با اپلیکیشن‌های معروف "باجت" (که خدمات غیرحضوری عرضه می‌کند) و "آرک" (یک سیستم بانکداری باز) ، شرکت "تکنو تجارت" با محصولاتی از جمله مدیریت اسناد و قراردادهای دیجیتال (CLM)، امضای دیجیتال، بی‌ام‌پی‌ال (اعتبار سازمانی)، اعتبار مبلغی، و پلتفرم پی‌بار (صدور تسویه بارنامه) ، شرکت "چابک تجارت" علاوه بر ارائه خدمات عضوگیری باشگاه‌ها و داشتن سامانه‌ی راهبردی سیستم‌های یک سامانه‌ای با نام اختصاری "فرا"، شرکت "زفتا" در زمینه تعمیر و نگه‌داری سخت‌افزار، خدمات مراکز داده، پیاده‌سازی سرویس‌های امنیتی و سرویس‌های زیرساختی شبکه و مراکز داده، شرکت "تجارت شایان" با اپلیکیشن "اکوتام" که یک اکوسیستم تأمین مالی کسب و کار است، از شرکت‌های زیرمجموعه بانک تجارت و هلدینگ تفتا در حوزه فناوری‌های بانکی می‌باشند. 

شرکت "تفتا" یک هلدینگ فناوری و نوآوری است که در حوزه بانکداری و پرداخت به بانک تجارت خدمت می‌دهد. این شرکت پنج سال پیش با هدف ارائه راهکارهای دیجیتال و توسعه محصولات جدید بانکداری و پرداخت در راستای استراتژی‌های دیجیتال بانک تجارت تأسیس شده است. هلدینگ "تفتا" با بیش از ۱۲ محصول و نظارت مستقیم بر ۸ شرکت و بیش از ۳ هزار نیرو فعالیت خود را حدود ۵ سال پیش آغاز کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه