فرابورس | فرابورس ایران

محمد محمدی نماینده ارزش‌گذار از تامین سرمایه امید

محمد محمدی نماینده ارزش‌گذار از تامین سرمایه امید
کدخبر : 57403

محمد محمدی نماینده ارزش‌گذار از تامین سرمایه امید نیز به تشریح آخرین وضعیت بمولد و جزییاتی از ارزش‌گذاری آن پرداخت.

به گزارش بهزاد نورایی خبرنگار رصد اقتصادی ، محمد محمدی نماینده ارزش‌گذار از تامین سرمایه امید نیز به تشریح آخرین وضعیت بمولد و جزییاتی از ارزش‌گذاری آن پرداخت.

به گفته وی این شرکت در قالب رد دیون در سال 1390 در اختیار بانک تجارت قرار گرفت و بانک تجارت سهامدار عمده این مجموعه است.

زمینه فعالیت شرکت تولید و فروش انرژی برق است و این نیروگاه از نوع سیکل ترکیبی دارای 6 واحد گازی و 3 واحد بخار جمعا با ظرفیت اسمی 1035 مگاوات- ساعت است.

نکته قابل ذکر بحث دعاوی حقوقی در زمینه دریافت مطالبات از سال‌های 1396 است که در یکی از این دعاوی حقوقی مکلف به دریافت آلومینوم در راستای تهاتر مطالبات شده است.

​ وی گفت: هنوز پرونده‌های باز در این خصوص وجود دارد و به همین دلیل در روند پیش‌بینی سود آتی، مطالبات ثابت در نظر گرفته شده، زیرا نحوه دریافت مطالبات مشخص نیست. اما در خصوص ایرالکو، ۸۲۴۴ تن آلومینیوم مطالبه بوده که طی دو سال اخیر آن را دریافت کرده و از طریق بورس کالا به صورت نقدی فروخته است و سود خوبی از این محل محقق شده است.

وی در ادامه درخصوص پیش‌بینی نرخ فروش محصولات شرکت با توجه به ابلاغیه سال 1402 گفت: بر اساس این ابلاغیه، نرخ فروش محصولات #بمولد رقم 106 هزار تومان به ازای هر مگاوات ساعت پیش‌بینی شده است.

محمدی تاکید کرد: با این پیش‌بینی برای سال 1402، میانگین وزنی نرخ فروش برق 95 هزار و 900 تومان لحاظ شده و برای سنوات بعد با اعمال نرخ رشد، محاسبه شده است. نکته قابل ذکر آنکه در نرخ‌های رشد، ثابت نبودن رویه و فرایندهای افزایش نرخ  برق در هر سال لحاظ شده است. 

نماینده ارزش‌گذار #بمولد از تامین سرمایه امید با اشاره به مدل‌های ارزش‌گذاری برای شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس گفت: مدل‌های ارزش‌گذاری مبتنی بر  4 روش بوده  است. 

بمولد بر اساس مدل‌های مبتنی بر جریانات نقدی، مدل‌های مبتنی بر دارایی‌ها و مدل‌های  ترکیبی ارزش‌گذاری شده است.

جمع‌بندی ارزش‌گذاری به عدد  5 هزار و 460 میلیاد تومان و به ازای هر سهم 6 هزار 454 ریال رسیده است که مبنای عرضه اولیه قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه