فولاد اکسین خوزستان

آیین بزرگداشت روز خبرنگار در شرکت فولاد اکسین برگزار شد

آیین بزرگداشت روز خبرنگار در شرکت فولاد اکسین برگزار شد
کدخبر : 57941

مدیرعامل شرکت اکسین فولاد خوزستان ضمن انتقاد از وضعیت محرومیت در خوزستان گفت: همه ما و مخصوصا خبرنگاران و فعالان رسانه باید در بحث جهاد تببین کارکنند. یکی از الزامات تحقق گام دوم انقلاب همین بحث جهاد تببین است.

به گزارش روابط عمومی فولاد اکسین خوزستان؛ آیین بزرگداشت روز خبرنگار پیش از ظهر ۱۷ مرداد با حضور جمع کثیری از اصحاب رسانه، مدیر و اعضاء خانه مطبوعات استان خوزستان و مدیرعامل، معاونین و جمعی از معاونین این شرکت در تالار اجتماعات شرکت فولاد اکسین خوزستان برگزار شد.

ارتقای رسانه‌های استان به منزله ارتقاء استان خوزستان در کشور است

حجت الاسلام لاری زاده مدیر خبرگزاری فارس در استان خوزستان در آغاز این مراسم ضمن بزرگداشت این روز، خبرنگاری را شغلی با حجم کار زیاد و درآمد بسیار پایین خواند و اظهار کرد‌: از مدیریت شرکت فولاد اکسین خوزستان برای برگزاری چنین مراسمی تقدیر و تشکر می نمایم.

وی به انجام مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های فولادی اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود در باب مسئولیت‌های اجتماعی به حوزه فرهنگ و اهالی رسانه توجه ویژه‌ای شود.

مدیر خبرگزاری فارس در استان خوزستان ادامه داد: قطعاً ارتقای رسانه‌های استان به منزله ارتقاء استان خوزستان در کشور است زیرا باعث می‌شود تصویر بهتری از استان در کشور و حتی دنیا منعکس شود.

 

توجه به حوزه فرهنگ از واجبات است

در ادامه این برنامه مدیر عامل خانه مطبوعات استان خوزستان ضمن گرامیداشت روز خبرنگار گفت: توجه به حوزه فرهنگ از واجبات است در واقع رسانه‌ها سخنگوی حوزه فرهنگ هستند.

حلالی رسانه‌ها را به نوعی شبیه جعبه ابزار خواند و گفت: اصحاب رسانه در همه حوادث حضور دارند؛ آنها در حوادث تروریستی، فاجعه متروپل، مراسم باشکوه اربعین حسینی کمک کاری احزاب و دیگر نهادها هم پوشانی می کنند از این رو باید به طور ویژه و خاص مورد توجه قرار گیرند.

وی در پایان با بیان اینکه انتظار می رود شرکت فولاد اکسین در راستای انجام به مسئولیت‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای به مناطق حاشیه شهر داشته باشند؛ گفت: امید است این شرکت در موضوع استخدام و اشتغال با اجرای مقررات و ضوابط مربوطه فعال باشد.

 

خبرنگاران استان خوزستان نیز همیشه دغدغه مسائل مختلف استان را داشته اند

پریسا زنگنه منش سردبیر ایسنا منطقه خوزستان نیز در این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار، خطاب به مسئولان حاضر در این جلسه، گفت: خبرنگاران خواسته چندانی ندارند، همین که یک مسئول رو در روی یک خبرنگار بنشیند و شنونده دغدغه های او باشد، برای خبرنگار کفایت می کند. خبرنگاران استان خوزستان نیز همیشه دغدغه مسائل مختلف استان را داشته اند و ارتباط بیشتر با مسوولان و پاسخگویی آن ها باعث شده، خبرنگاران اخبار بهتری را از استان به کشور مخابره کنند و چهره زیبای خوزستان به همه شناسانده شود.

وی تاکید کرد؛ بنابراین باید توجه داشت که رسانه‌ها در ماندگاری و اشتغال آفرینی پروژه مهمی مثل فولاد اکسین نقشی تاریخ ساز داشته اند.

 

رسانه‌ها در ماندگاری و اشتغال آفرینی پروژه مهمی مثل فولاد اکسین نقشی تاریخ ساز داشته اند

سخنران بعدی غلامرضا فروغی نیا مدیر مسئول روزنامه اقتصاد بومی بود، وی با اشاره به مشکلات ابتدایی در جانمایی و مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان مسکن و شهرسازی با احداث پروژه نورد ورق عریض(شرکت فولاد اکسین) در سال ۱۳۸۰ در این نقطه جغرافیایی گفت؛ با ابراز مخالفت این دو سازمان و احتمال انتقال پروژه به استان دیگر، در آن شرایط با انتشار این موضوع در نشریه روزان و دخالت استاندار وقت خوزستان، سرانجام موجب ثبات موقعیت کارخانه فولاد اکسین در اهواز و در این نقطه جغرافیایی گردید.

وی تاکید کرد؛ بنابراین باید توجه داشت که رسانه‌ها در ماندگاری و اشتغال آفرینی پروژه مهمی مثل فولاد اکسین نقشی تاریخ ساز داشته است، امروز نیز رسانه می تواند در سایر موضوعات استانی نقش به سزایی داشته باشد.

فروغی نیا در ادامه اظهار داشت؛ از آنجایی که کارخانه‌های فولادی در جوار دو شهرستان اهواز و کارون هستند، بنابراین در صورت امکان می‌توان بخشی از عوارضی که به شهرداری اهواز داده می شود به شهرداری کارون تخصیص یابد تا موجب آبادانی و رونق این شهرستان گردد.

وی تاکید کرد؛ چنین رویکردی یقیناً در جهت اجرای قانونی مسئولیت‌های اجتماعی بوده و باعث رضایت ساکنان مناطق همجوار کارخانه‌های فولادی می شود.

 

ما خادم مردم خوزستان هستیم / امروز اصحاب رسانه عمار انقلاب هستند.

در این نشست صمیمی محمدی مدیرعامل فولاد اکسین ضمن گرامیداشت این روز و یاد و خاطره شهیدان محمود صارمی، شهید آوینی و غلامرضا رهبر، اظهار کرد: ما خادم مردم خوزستان هستیم و خداوند توفیق داده و لطف کرده که در خدمت مردم عزیز باشیم.

او همچنین با گرامیداشت ایام عزاداری ماه محرم، افزود: بعد از حادثه عاشورا و تقریبا مصادف با همین روزها بود که حضرت زینب(س) در مسجد کوفه با فصاحت و بلاغت حادثه کربلا را روایت کردند و به جرات می توان گفت که این بانوی بزرگ اسلام اولین زن خبرنگاری می باشد که توانسته قیام عاشورا را تبیین کند. در حقیقت جهاد تبیین از حضرت زینب شروع شد و کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود.

وی در ادامه گفت: ایران اسلامی از ابتدا انقلاب درگیر جریان‌های مختلفی بوده، جنگ تحمیلی، ترورها و تحریم‌ها، بخشی از درگیری‌ها هستند. و اما جنگ در بخش پنهان به گونه‌ی دیگر بود و کم رنگ کردن واقعیت‌ها موجب بزرگ‌نمایی ضعف‌ها خواهد شد.

مدیر عامل فولاد اکسین به مبارزه حضرت علی (ع) با جهل مردم زمانه اشاره کرد و ادامه داد: اوج جهل مردم در جنگ صفین آنجا نمایان شد که دشمن تظاهر به دینداری کرد. جایی که حضرت بانگ برآوردند قرآن ناطق هستند. در دوره‌ پس از انقلاب و در اوج فتنه سال هشتاد و هشت، نیز رهبر معظم انقلاب فرمودند: عمار کجاست؟ امروز اصحاب رسانه عمار انقلاب هستند.

وی با اشاره به انجام مسئولیت‌های اجتماعی در شرکت فولاد اکسین گفت: تولید و تحویل ورق‌های پل عنافچه، توزیع بسته‌های معیشتی، مشارکت در خدمات پزشکی رایگان و برخی از اقدامات این شرکت در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی است.

وی در پایان با بیان اینکه شرکت فولاد اکسین خوزستان آمادگی همکاری و تعامل با اصحاب رسانه را دارد؛ اعلام کرد: این شرکت در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی آمادگی خود را در ارائه تسهیلات کم بهره به اصحاب رسانه خوزستان توسط بانک های استان اعلام می دارد و گفت: این شرکت با همکاری خانه مطبوعات استان خوزستان آمادگی برگزاری دوره‌های آموزشی را برای اصحاب رسانه را خواهد داشت.

از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مراسم که در ایام ماه محرم برگزار شد، مداحی و روضه خوانی مداح اهل بیت حاج احمد طرفی بوده است.

این برنامه باشکوه در فضایی صمیمی با تقدیر از خبرنگاران و صرف ناهار خاتمه یافت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه