بیمه تعاون

رتبه اعتباری بیمه تعاون ارتقاء یافت

رتبه اعتباری بیمه تعاون ارتقاء یافت
کدخبر : 58168

بیمه تعاون با ارتقاء جایگاه خود، موفق به اخذ رتبه BBB از سوی موسسه اعتبار سنجی برهان شد.

به گزارش روابط عمومی بیمه تعاون، با توجه به ویژگی خاص صنعت بیمه، لزوم توانایی در ایفای تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت بیمه گزاران و توجه به اصولی نظیر پایداری (Sustainability) در دوام یک شرکت در برابر تغییرات محیط تجاری و اطمینان از توانگری مالی مستمر برای آن ضروری است.

در کشورهای توسعه یافته یکی از ابزاهای مهم سنجش توانگری مالی و توانایی ایفای تعهدات یک شرکت بیمه در برابر بیمه گزاران و نیز انتشار هرگونه اوراق بدهی و اتکائی منوط به کسب رتبه اعتباری بوده که نمایانگر سطح کمی و کیفی شرکت بیمه در توانایی در ایفای تعهدات خود می باشد؛ چراکه لزوم شفافیت مالی و اطلاعاتی برای یک شرکت بیمع و مشتریان و ذی نفعان آن امری مهم بوده و نشان دهنده این مهم است که شرکت بیمه تا چه میزان در شاخص های عملکردی خود موفق عمل کرده است.

حال باتوجه به اینکه شرکت بیمه تعاون (سهامی عام)، صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ خود را منتشر کرده است، شرکت رتبه‌بندی اعتباری برهان مجدداً وضعیت مالی این شرکت را بررسی کرده و رتبه اعتباری بلندمدت شرکت را از -BBB به BBB ارتقاء داده است. این رتبه به معنی بهبود در توانایی شرکت در پرداخت بدهی‌های خود محسوب می‌شود. دورنمای رتبه اعتباری شرکت به همان صورت "پایدار" ثابت باقی مانده است.

گفتنی است، بررسی برهان نشان می‌دهد در پایان سال مالی ۱۴۰۱، نسبت توانگری مالی شرکت نسبت به سال پیش، بهبود قابل ملاحظه‌ای داشته است. همچنین عملکرد شرکت از لحاظ جایگاه رقابتی به علت افزایش سهم بازار و افزایش تنوع درآمدها، بهتر از سال‌های گذشته بوده است.

شایان ذکر است که بیمه تعاون در مرداد 1395، به عنوان اولین شرکت بیمه ای کشور موفق به دریافت استاندارد و جایزه بین الملی (Supporter Of Customer Welfare) از کشور آلمان شد که به معنای تطبیق امور بیمه گری بیمه تعاون با استانداردهای بیمه کشور آلمان است.

همچنین این شرکت در آبان 1397 نیز موفق به اخذ سه استاندارد از شرکت آکادمی TUV NORD ایران-آلمان شد.

بر این اساس، بیمه تعاون موفق به اخذ استانداردهای «پیاده سازی و استقرار سیستم‌های مدیریت کیفیت ایزو 9001 ویرایش 2015 (سیستم مدیریت کیفیت)»، ایزو 10004؛ ویرایش 2018 (سیستم پایش و اندازه گیری میزان رضایت مشتری) و ایزو 10002 ویرایش 2018 (سیستم مدیریت شکایات مشتریان) شد.

همچنین این استانداردها از زمان دریافت تاکنون، هر ساله با آزمون مجدد موسسه مذکور، موفق به تمدید شده اند.

بیمه تعاون همچنین در بهمن 1399، موفق به اخذ استاندارد ایزو 31000 (گواهی مدیریت ریسک) ویرایش سال 2018 از مؤسسه توف‌نورد اتریش شد.

اخذ این گواهی سبب شد تا شرکت بیمه تعاون در اردیبهشت 1400، طی تفاهم نامه ای با مجموعه شرکت های گروه خودروسازی سایپا به عنوان سازمان الگو انتخاب شده و تجربیات خود را در اختیار این مجموعه قرار دهد.

از دیگر سو، شرکت بیمه تعاون موفق به اخذ نشان حفظ حقوق بیمه گزاران (مرداد 1395)؛ گواهی حمایت از حقوق مصرف کنندگان (در سال های 1398 و 1399)؛ گواهی تعهد تعالی سازمانی (اسفند 1399)؛ اخذ رتبه -BBB از سوی موسسه اعتبار سنجی برهان (شهریور 1400) و تمدید آن در اسفند 1400؛ دریافت تقدیرنامه تعالی سازمانی (اسفند 1400) و گواهی تعهد به تعالی 4 ستاره در یازدهمین جشنواره ملی تعالی مدیریت تعاونی ها (شهریور 1401) شده بود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه