سازمان منطقه آزاد ماکو | شورای عالی مناطق آزاد

هدف از حضور مناطق آزاد در نمایشگاه عراق جذب سرمایه گذار و تبادل گردشگر است

هدف از حضور مناطق آزاد در نمایشگاه عراق جذب سرمایه گذار و تبادل گردشگر است
کدخبر : 58359

مشاور رئیس جمهور گفت: هدف از حضور مناطق آزاد ایران در نمایشگاه بین المللی گردشگری استان سلیمانیه عراق،‌ جذب سرمایه گذاران حوزه گردشگری و تبادل گردشگر و توریسم است.

حجت الله عبدالملکی در سمینار صنعت گردشگری با حضور شرکت های و فعالان صنعت گردشگری از کشورهای مختلف در حاشیه نمایشگاه بین المللی سلیمانیه عراق افزود: توسعه سرمایه گذاری در گردشگری و ایجاد زیرساخت ها و نیازهای گردشگران از جمله احداث هتل،‌خطوط حمل و نقل، مراکز تفریحی در مناطق آزاد ایران دنبال می شود.

عبدالملکی، دومین اقدام این مناطق را تبادل گردشگران و علاقمندان به سفر عنوان کرد و اظهار داشت: تبادل گردشگران خارجی و ایرانی با وجود ۷ منطقه آزاد با پتانسیل عالی برای گردشگران می تواند سودآور باشد، لذا در این نمایشگاه به دنبال عقد تفاهم نامه با شرکت ها و فعالان گردشگری برای راه اندازی تورهای گردشگری ترکیبی و تبادل گردشگر هستیم.

وی اضافه کرد: گردشگری و سیاحت از سفارش های دین اسلام است و تا جایی که برای انسان ‌ها مقدور باشد اگر می ‌توانند به این کار اقدام کنند زیرا سفر هم باعث تقویت اقتصاد و هم ارتقای فرهنگ ها می شود.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه عنصر هیجان انسان ها باید در سفر مدیریت شود اضافه کرد: گردشگری هم باعث تامین عنصر هیجان و تامین آرامش جوامع و هم باعث سود آوری اقتصادی می شود لذا باید در این عرصه سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد.

رونق گردشگری نیازمند همکاری و هم افزایی کشورها است

عبدالملکی با بیان اینکه رونق گردشگری که سود اقتصادی برای هر کشوری دارد نیازمند همکاری و هم افزایی کشورهای منطقه است گفت: تحقق اهداف صنعت گردشگری به عنوان مهمترین محور توسعه کشورها بسیار اهمیت دارد لذا در راه اندازی گردشگری سلامت،‌ ورزشی،‌خرید و … همکاری می کنیم.

وی با بیان اینکه خاورمیانه به واسطه وجود ادیان و مهد پیامبران بیشترین آثار تاریخی و گردشگری را دارد افزود: طبیعت بکر، جغرافیای عالی و آثار تاریخی ایران بهترین هدف و مقصد گردشگری را شکل داده و  که می تواند در اقتصاد تاثیر فراوانی داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه